Funmobile - VARNING!!!!!!!!!!!!!


Publicerat den: 2007-08-30 [10:51:56]

Min vänner.
Jag skriver detta inlägg för att varna er.
Jag vill varna er för www.funmobile.com och deras sk. tjänster. Deras SMUTSIGA tjänster.
Tjänster man får betala för fastän man inte använde!!!
Jag själv, precis som många andra var på jakt efter någon härlig ringsignal att ha på nallen.
Och som ni alla vet så ska KÖP av en tjänst, så som ringsingnal/spel/bakgrundsbilder osv bekräftas från själva köparen. Om man köper genom telefonen ifråga, så behöver man tom. bekräfta flera gånger om vid ett köp. Samma sak gäller då man handlar via andra sidor på nätet.
Funmobile skickar dock ut meddelande till mig. Varje veka till och med. Där det står att mitt medlemskap har förnyats, samtidigt som de TAR BETLAT FÖR DETTA. Jag har aldrig i hela mitt liv bekräftat någon/några köp därifrån, men de fortsätter ännu dra pengar ifrån mitt konto.
På Jamba tex. går det bra att reg. och därefter själv välja det man vill ha hem och DÄREFTER betala för det.
Samma sak gäller även andra sidor med diverse tjänster.
Funmobile är okontaktbara och fortsätter fortfarande att dra pengar ifrån mitt konto, fastän jag avregistrerat mig.
Det finns andra som råkat ut för detta så -AKTA ER.
Hoppas få svar på mailet som jag skickade iväg.

Kommentarer
Postat av: Cim

JO tack, dom där vet man ju hur dom funkar, har också avregistrerat mig, fick ett svars-sms, där det stod att "Alla mina tjänster har upphört".. Ska bli kul o se vad som händer (eller inte händer)... Du kan väl gå in hos mig o tala om när/om du får nåt svar från dom??? Kramisar

2007-08-31 @ 08:46:54
URL: http://nygiftafrun.blogg.se
Postat av: Nina

FunMobile har varit i riktigtg blåsväder med konsumentverket och etiska rådet. Så det är många som har drabbats.

2007-08-31 @ 09:56:55
Postat av: Teddy

Nina: Jag hoppas den sidan blir avständg för att undvika att andra hamnar i fällan.

2007-08-31 @ 11:44:58
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Hejsan!

Hejsan!
Jag har drabbats av samma som du.
Jag gick in på en hemsida för barn för att se om tips inför barnkalas och där stod det att jag kunnde få en gratis ringsignal.
Jag klickade i mitt nr. Men sen kom det aldrig någon ringsignal även att jag hade gjort det som stod.
Jag ringde dagen efter till dem och sa att jag inte ville ha detta mer. En trevlig kille sa att det var avslutat och att jag inte behövde göra mer.
4 veckor efter ringde jag dem igen eftersom jag fått massa sms av dem om förnyelse. Och jag frågade hur man gjorde för att de skulle sluta skicka dessa.
Då sa de att jag var medelem och skulle betala 45 kronor gånger 4 veckor. Ja sa att jag ringt för fyra veckor sedan och en kille hos dem sa att allt var avslutat. Men den otrevliga kvinnan i luren sa att det kan vi inte se här och du är fortfarande medlem.
Hon sa vidare att nu stoppar jag ditt medlemsakp. Jag sa att jag vägrade betala det andra för jag hade ju blivit lovad av en annan hos dem att allt var avslutat. Men hon gav sig inte och sa att hon inte kunnde göra något åt det.
Och jag var tvugen att betala. Senare samma dag ringde min man åt mig för att hjälpa mig att prata med dem. De la på i örat på honom, fast att han lungt och vänligt förklarade situvationen för dem.
Han ringde upp en tredje gång och förklarade samma sak. Hon sa även till honom att hon inget kan göra och att vi var skylldiga att betala för de fyra veckor. Vi sa att vi inte ville det eftersom han killen vi hade pratat med hade lovat att allt var avslutat. Hon blev otrevligare och otrevligare och sa till slut att vi fick maila supporten. Det gjorde vi men än så länge har vi inte fått något svar.

2007-09-03 @ 23:47:02
Postat av: kevin

Hej! Jag gick också med i funmobile..
Trodde det var gratis men det var det visst inte..
Dom tar nästan 200 i månaden av min mobil !
Vad ska jag göra ? snälla hjälp mig!
mejla mig vad jag ska göra : [email protected]

2007-09-07 @ 21:43:09
Postat av: Regina Jadberg

Hej hej!
samma här hos mig!
Jag blir lika förbannad varje gång jag får deras sms, jag regestrerade mig och , ville inte ha deras tjänster avregestrrade mig, fick ett sms att tjänsterna då upphört! Likaförbannat drar dom pengar hela tiden.!!!
har ringt till dom, bara upptaget!
Vad ska man göra då!?
Detta e juh löjligt!
Mvh Gina
[email protected]

2007-09-11 @ 10:40:10
Postat av: Regina Jadberg

Hej Igen, jag tog reda på att ringer man detta nr kan de blockera funmobil från att dra mer pengar och skicka sms över huvudtaget...eriksson telenr 08-56866333
Jag ringde hoppas nu de sköter det dom lovade annars blir det etniska rådet här!!!!
Ha det så bra
Mvh Gina.

2007-09-11 @ 11:08:17
Postat av: Anonym

Kevin och Regina: Jag gjorde som så att jag mailade de och de svarade att jag inte skulle vara reg. längre. Jag tog dock inga risker och kontaktade etiska rådet. Jag lämnade namn och telenr och de lovade att kolla upp detta och meddela mig snarast.
Nu har jag ej hört från Funmobile på över en vecka... snart 1,5 veckor tom... hoppas det håller sig på den nivån. Läs mitt senaste inlägg om Funmobile - del 2. Där står om GP´s skriverier ang företaget och hur man kan vända sig till etiska rådet.
stort lycka till.

2007-09-11 @ 22:51:55
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Carin Camp

Satt å surfade på nätet när det kom upp ett erbjudande från funmobile. Att man kunde prova gratis i 7 dagar. Gick in å anmälde mitt mobilnummer. Fick sedan en pinkod skickad till min mobil som jag knappade in på deras sida, men sedan såg jag nåt om medlemskap å efter ca några minuter ångrade jag detta, för medlem ville jag inte bli. Där stod även att man kunde avsluta abonemanget genom att sms:a STOPP till 72466. Fick tillbaks ett sms att mitt stoppmeddelande har mottagits. Vi önskar dig välkommen tillbaka... Efter en vecka kom ytterligare sms från funmobil. Mitt veckoliga medlemskap har förnyats. ??? Tack för beställningen. ? Och ytterligare 4 sms. Ringde då till support å knappade in mitt mobilnr. Sedan skulle det vara avslutat.( än en gång). Idag den 21 september kom ytterligare 4 sms, om att mitt veckorliga medlemskap är förnyat. Snacka om tröttsamt, blev rejält grinig å ringde support å frågade vad dom sysslade med. Fick till svar att jag varit medlem i 2 veckor och att jag ska betala 90 kronor. I mina ögon var jag ickevetande medlem i ca 5 minuter som alltså kostar mig 90 kronor. Vilket jag aldrig kommer att betala.
Med vänlig hälsning Carin

2007-09-21 @ 17:26:41
Postat av: Anonym

Carin Camp: Har du gjort som jag skrivit under Funmobile - del 2? Kontakta annars http://www.etiskaradet.se/ . de hjälpte mig iaf.
lycka till.

2007-09-21 @ 22:37:16
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Carin Camp

Inte vad jag vet så har jag inte skrivit på nån del 2. Det enda jag gjorde var att knappa in den pinkod som dom sms:ade till mig. Direkt efter det så avslutade jag abonemanget genom att sms:a STOPP till ett nummer. Vad handlade del 2 om?
Hälsningar Carin

2007-09-23 @ 00:10:07
Postat av: Anonym

Carin Camp: Läs del två här på bloggen under Funmobile - del två som finns under september månad. Och som sagt så t kontakt med etiskarådet och skriv till de - de hjälper dig. Lovar.
Lycka till nu..
karam

2007-09-23 @ 08:22:02
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Marianne

Jag har också liknande erfarenheter! Själv hade jag skrivit in www.facebook.se i webläsaren och kom då till en sida med olika länkar. Den om gratis ringsignaler lät ju bra, så jag klickade på den. Då kom jag direkt till Funmobiles sida där man skriva i sitt telefonnummer. När jag kom in på deras sida fick jag omedelbart en massa SMS och jag blev misstänksam på om jag bara genom att gå in på sidan hade anmält mig till nåt slags abbonnemang som skulle kosta pengar. Jag ringde därför genast upp dem och knappade in valet som skulle ta bort mitt abbonnemang.
Dagen efter ringde jag upp dem igen och fick prata med en otrevlig tjej som sa att mitt abbonnemang inte var avslutat, men att hon skulle göra det nu! (Vadå, det hade jag ju gjort redan dagen innan! #%#). Jag frågade vad det här innebar för mig, och jag fick till svar att jag måste betala 45 kronor för den tid jag varit med! Detta gjorde mig förbannat för mig veterligt måste man väl få informationen FÖRE man knappar in sitt mobilnummer att det kommer att kosta pengar!?! Hon svarar att det inte är deras fel, för det måste vara sidan jag kom ifrån (Facebook) som länkat mig till fel sida "för på VÅR sida står det då allt att det kostar pengar". Jag säger till henne att jag vill prata med nån annan högre upp i hierakin på Funmobile, men då slänger hon luren i örat på mig!
Jag tänker nu också anmäla Funmobile till etiska rådet! Jag måste också på nåt vis få tag på nån ansvarig på Facebooks sida som kan ta bort den felaktiga länken, för de kan ju inte fortsätta länka vidare till en sida där man inte får nån info om att det kostar pengar! Än så länge har jag dock inte hittat hur jag kommer i kontakt med Facebooks personal. Vet nån hur man dem?

2007-09-26 @ 07:52:09
Postat av: Anonym

Riktigt smutsiga är de!
Jag har fått betala riktigt mycket pga de jävla idioterna

2007-10-01 @ 14:59:10
Postat av: awat

Hej! Jag gick också med i funmobile..
Trodde det var gratis men det var det visst inte..
Dom tar nästan 15kr varj gång av min mobil !
Vad ska jag göra ?jag vill inte ha det jag ska ta bort mitt konto snälla hjälp mig!
mejla mig vad jag ska göra([email protected])

2007-10-03 @ 15:25:21
Postat av: Maria Ålander

Hej på er alla som blivit lurade!!
Samma hände mig idag, 4 Oktober, men jag ringde de & var skit FÖRBANNAD!!! De är så jäkla ohyfsade på detta ställe. Men de skulle avregga mig så vi få väl se om de gör det.. Sa åt henne som svarade att om jag få ett till sms av de så kommer jag att polis anmäla er.. Hon HÅNSKRATTADE åt mig....????? Vilket jävla sätt!! (ursäkta uttrycket.. men blir så förbannad..) Jag fick 3 st sms av de idag & det kostade mig 45 kronor... Få man verkligen göra så......????? Detta nummer kan ni nå de på, så ni också kan av regga er på.. 08-52507044.. Hoppas ni lyckas få bort de lurendrejarna från er mobil!!
Ha en bra dag till er all, Maria.

2007-10-04 @ 13:21:51
Postat av: Cilla

Jo , jag själv blev utsatt för detta idag . jag fick 4 sms utav funmobile . och det drog av en summa pengar.
jag har tidigare inte vartit medlemm på denna sida , men enligt dom har jag det . jag ringde idag och sa frågade vad dom höll på med eftersom det försvann pengar från min mobil . och sen sa dom att dom hade avregistrerat detta .
Innan jag ringde , kollade jag ifall jag var registerar och det var jag inte. Har ringt en gång till nu för att säga att jag vill ha tillbaka pengarna annars blir det polisanmälan.

2007-10-04 @ 16:47:19
Postat av: Anonym

Till er all som blivit lurade av Funmobile. NI MÅSTE SKRIVA TILL ETISKA RÅDET FÖR ATT FÅ HJÄLP. Jag fick tack och lov hjälp ifrån de och det räckte med att jag skrev till funmobile och så var jag avreg.... Kom igen nu och skriv till Etiska rådet.
lycka till

2007-10-04 @ 21:20:24
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Henrik

Hej alla er som blivit drabbade av funmobile, om ni ringer 0856866333 och berättar vad det gäller så blockar dom funmobile från att skicka fler sms till erat nr..

2007-10-17 @ 15:51:15
Postat av: Majeta

Jag fick med posten i dag från Telenor en uppskörtad faktura på 498:15 för 37 SMS, d v s 13:45/SMS!!! Jag fick ett tel.nr av Telenor där man kan ge mig info om orsaken. Jag ringde dit och fick info om att det var "erbjudandet" från Funnmobile som orsakat del hela och att tjänsten avslutades i september på tel.nr 08-52507044. Kvinnan jag talade med tyckte det hela var mkt märkligt. Sedan har det lyckligtvis inte varit något ytterligare från Funmobile. Det började med att jag blev "erbjuden" en gratis ringsignal via internet och hux flux var jag medlem i något vad det nu var. Det var ingen jag bad om. Jag försökte ladda ned erbjudna ringsignaler men har inte på något vis lyckats komma åt dem. Så här sitter jag med en saltad
faktura på nästan 500 kr utan att ha fått ett enda dugg från detta företag som heter Funmobile. Detta tillsammans med övrigt jag läst på denna kommunikationssida gör att Funmobiles beteende måtte vara brottsligt. Har detta polisanmälts? Det har tydligen som väl är varit uppe i Etiska rådet. Obs! Absolut ingeet att erinra mot Telenor!

2007-10-19 @ 14:13:00
Postat av: Grrrr

Grrr...fick idag en faktura fr Telia där även ja blitt debiterad från funmobile för något som jag aldrig tackat ja till 08-52507044 180:- + att det även var fakturerat 144:- från Ericsson IPX
tel 08-568 66 333 för något som jag inte ens vet vad det är..men ef läst här så skall det tydligen vara ett nr man ringer för att blocka sms fr Funmobile men då så undrar jag om det verkligen stämmer att dom blockar funmobile..vrf deb dom då på samma räkning...??
Har mailat Etiska Rådet och hoppas på hjälp..
Vad gör man annars...??
Säger upp sitt nr..??

2007-10-19 @ 17:05:45
Postat av: Johanna

Ser att det är otroligt många som har drabbats, jävla skit också!
Jag har redan beställt nytt nummer IFALL det nu är så att den här avregistreringen inte fungerar. Vågar inte fylla på mitt kort än, har också mailat Etiska Rådet OCH funmobile.

Hoppas vi alla får det här löst nu!!!

2007-10-30 @ 08:03:38
Postat av: Någon Främling, ?

Hejsan Alla FunMobile hatare!! Samma sak Hände mig, ja Fick (ca) 15 sms per dag, :/
de va as jobbigt o efter en da va allt borta :P
Som tur va hade ja min älskade brorsa i närheten, han löste problemet,

1 . du kan byta telefon nr. eller..
2 . Om dom någon gång skickar ett medelande till dig, Svara då på medelandet o skriv

STOP


då kmr dom att skicka ett sms till dig snarast, o skriva att de är borttaget,

Svara gärna om ni testar. [email protected]

2007-11-05 @ 22:00:31
Postat av: Maria K

hej, ''Någon Främlig'' Tipset funkade för mig, läs mejlet ja skrev.. tack tack s mkt (L)

2007-11-05 @ 22:02:01
Postat av: Någon Främling, ?

ALLA GÖR TIPSETT ÅVAN De FUNKAR JA LOVAR!!

2007-11-05 @ 22:03:02
Postat av: Någon Främling, ?

Funkar de ?

2007-11-06 @ 21:23:05
Postat av: Sara A

Hej!
Har läst er kommentarer, tyvärr har jag också blivit drabbade av samma problem. Jag har fått sms varje vecka och raderat, utan att veta vad detta handlar om. Idag såg jag på min faktura och det var då jag reagerade. Nu har jag skickat sms "stopp" till 72527 och fått sms tillbaka att mitt club-prenumeration har upphört, hoppas detta stämmer, får då vet inte jag vad jag ska göra sedan.

2007-11-07 @ 20:27:26
Postat av: Anna Hallbeck

Ja jag har själv haft problem med det företaget.. vilket skitföretag... de borde få betala dyra böter till de människorna de lurar.

Vem som helst (ex:ett barn)kan ju fylla i ett mobilnr för skoj skull o den stackaren som äger mobilnr får massa sms som drar pengar på mobilen.
Detta utan Underskrifter och tydliga godkänande..

helt klart ett Företag som blåser människor!

Tack till den rara människa som hjälpte mig på nummer 08-56866333

2007-11-09 @ 17:18:56
Postat av: Anso

Hej!
Har läst vad ni har haft för problem. Stämmer in på våart problem med. Jag har t om ringt upp och pratat med dem och de hävdar att vi har tagit del av deras beställning. Fick även ett datum samt att de har skickat en PIN kod säger de. Men har inte fått nått.
Nu när jag pratade me dem så sa hon i telefonen att de skulle avbryta abonnemanget. Och att de skulle skicka ett sms som garanti men har ännu inte fått nått. Vi skickade även ett stopp medelande till 72527.

Hatar när folk ska lura en på en massa pengar.

2007-11-15 @ 14:54:40
Postat av: Anonym

Hej
någon som kan hjälpa mig, har samma problem.
Jag har provat att skicka STOP till 72527, men det funkar inte :/

2007-11-17 @ 12:58:04
Postat av: Anonym

ring 08-56866333
så hjälper de dig...

2007-11-19 @ 22:45:36
Postat av: frida

tack så jättemycket, för numren och tips och allting. har läst allting här och är jätteglad för det har slutat nu! tack så mycket!

2007-11-20 @ 11:25:56
Postat av: Katarina

Har gjort samma sak, svarade STOPP på ett av deras sms och fick nästan genast ett svar där det står att alla mina tjänster har upphört. Hoppas verkligen detta stämmer...

2007-11-26 @ 19:44:07
Postat av: Lina

Jah har också fått samma problem. Det kommer medeladen att mitt medlemskap har förnyats och då tar dom 30kr från mig bara så där. Jag har ringt dom och lagt ner mitt medlemskap men ändå tar dom 30kr hela tiden.:(

2007-11-27 @ 10:04:45
Postat av: johanna

precis vad som just hände mig. fattar inte vad som har hänt, eftersom jag inte har uppgett mitt nummer nånstans... pappa blev jättesur och tycker att vi ska stämma dem..

2007-12-01 @ 14:00:09
Postat av: Johnny

Jag kommer att göra det till min enda livsuppgift att ta reda på deras skandinavien kontor och ta eller förstöra utrustning värt de 100-tals kronor dom stulit av mig!!

Fy fan va frustrerande! Banditer som man inte kommer åt!!!

2007-12-03 @ 18:53:11
Postat av: Maria

Min son Jesper, 10 år, har råkat ut för funmobiles abbonemang. Jag trodde först att han ringt eller wappat upp alla pengar som försvann, men när han började föra logg över sin telefonanvändning såg vi att så inte var fallet. Han har inte beställt denna tjänst, men svarat på ett erbjudande om en gratis ringsignal. Finns någon möjlighet att anmäla denna typ av bluff-försäljning? Det verkar som om de satt i system att luras och tyvärr finns flera företag av samma typ, tex splash mobile. Jag vet inte hur man ska kunna angripa problemet, denna typ av "försäljning" måste ju vara olaglig! Dessvärre ligger funmobiles högkvarter i Hong Kong, så där gäller väl andra lagar för försäljning.
Är någon nyfiken på hur funmobile vill presentera sig själva så är deras adress se.funmobile.com, men räkna med att bli förbannad och lämna för allt i världen inte ut ditt telefonnummer där...
Vi skickade STOPP till 72527 och fick en bekräftelse om avslutat abbonemang tillbaka. Läste dock att andra gjort samma sak utan att lyckas bli av med dem. Att kontakta etiska rådet verkar vara en vettig idé, ska göra det också, men det finns väl ingen möjlighet att få pengar tillbaka?

2007-12-08 @ 19:45:14
Postat av: anääät

ja jag fick precis sms därifrån och pengarna bara rullade iväg =S

2007-12-12 @ 11:23:12
URL: http://anettealexandersen.blogg.se
Postat av: Mamman

Är det någon som vet var dessa människor finns som håller på med detta? I Sverige eller utomlands.Johnny jag hjälper gärna till och nacka dom djävlarna.Mamma till lurad fattig kämpande dotter.Hoppas för deras skull att jag aldrig får tag på dem.

2007-12-17 @ 22:24:56
Postat av: Anonym

Fyfaan för dom här jävlarna asså!

Såg på min räkning att ja har fått kostnader från Funmobile för tjänster jag inte har kunnat ladda ner för att jag kan inte kommer ut på nätet på min mobil. Och till och med har jag fått sms från funmobile som bekräftat att jag inte har denna tjänst och därför kan ja inte hämta den. Men PENGAR har dom dragit minsann! Den tjänsten går ALLTID igenom! Jävla idioter.. ja blir så jääävla lack!

Skickade ett stop sms nyss och fick en bekräftelse på att alla mina tjänster upphört. Men hallåååå.. tjänsterna ja beställde gick ju fan inte igenom! Hur fan får man pengarna tillbaks??? Man kanske ska skita i att betala dom och bara bet det man har ringt för ;). Pay back time!!!

2007-12-24 @ 18:32:16
Postat av: Majeta

Hejsan alla ni som har drabbats av kostnader från funmobile. Jag blev drabbat i okt och anmälde detta till Etniska rådet som i sin tur tog kontakt med funmobile. Jag fick ett telefonsamtal från en supporter fråm funmobile som hjälpte mej att få tillbaka mina utlägg. Det tog visserligen lång tid men nu har jag fått tillbaka allt. Ge inte upp

2007-12-25 @ 22:33:42
Postat av: Bimbo Boy

De har blivit anmälda av många. Anmäl ni också! Här står det hur ni ska göra för att slippa få fler sms av dem: http://www.etiskaradet.se

Ta ingen skit! Tillsammans är vi starka.

2008-01-01 @ 19:25:27
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Sassa x'D

Jag fick oxå något asånt där, vars avregistrerar mn? :O :O :O dom har nu tagit 100kr a mig :'(

2008-01-05 @ 18:13:38
Postat av: Anna H

Jag har också blivit drabbad av dessa idiotr, har försökt massor av gånger att avregistrera mig, har fått bekräftade SMS tillbaka men tyvärr fortsätter dom ändå att dra pengar! Ringde dit idag och fick tala med en mkt otrevlig människa, hon lovade att tjänsten skulle sägas upp omedelbart. men det har dom ju lovat förr? funderar på att byta mobilnummer så att dom förhooppningsvis inte kommer åt en igen...

2008-01-31 @ 12:58:29
Postat av: Jouni

Ajaja...
1 500 riksdaler!

Ska ringa 08 56 86 63 33 imorrn och kontakta etniska rådet.

Tackar för alla tips!

Med vänliga hälsningar
En orolig

2008-03-17 @ 21:31:57
Postat av: Zymber Mjaki

Jävla idioter jag har drabbats mera en 200 kronor från den jävla funmobile. Finns i Sverige sådana tjuvar vad, skam av er!!!

2008-03-28 @ 20:45:35
URL: http://app.blogg.se/trackback/8493117
Postat av: Annika Larsson

Hej alla drabbade!
Min mans mobil har blivit utsatt trots att han ALDRIG beställt eller laddat ned något från Funmobile, vi kände inte ens till deras existens (hör till saken att vi är 55+) förrän räkningen kom där funmobile ville ha 180 kr för "påminnelser" om att ladda ned ditten å datten!!! Maken ringde o frågade vad detta gällde, det är något du beställt sa tjejen som svarade!! Min man sa att han inget beställt av dom och upplyste att detta skulle han inte betala! Veckan därpå hörde han plinget i mobilen och då han såg vem avsändaren var blev han riktigt förbannad, ringde upp och hotade med polisanmälan om inte dessa sms upphörde!! Nästa gång räkningen kom ville de ha 135:- för luft...(snacka om luftfaktura!) Efter den dagen blev han tydligen borttagen som medlem trots att han ALDRIG VARIT MEDLEM!!!!! Jag kände att jag måste gå till botten med detta: gjorde polisanmälan, KO-anmälan och kontaktade GD (Gefle Dagblad), blev en helsida i GD 29/3! GD hade varit i kontakt med Tele2, som är vår mobiloperatör och debiterar alla våra samtal resp kostnader över mobilen. Tele2 blev verkligen bestörta och lovade gottgöra oss vilket de gjort! Men det hör ju oxå till saken att det är Eriksson IPX som sitter som mellanhand mellan Funmobile och Tele2, IPX är ett betalföretag och nog tycker jag att de oxå delaktiga i Funmobiles bedrägliga förfarande. Finns tydligen ett 15-tal liknande skumma företag på marknaden. Har även hört att Funmobile blivit ställda mot väggen av Sverker i Plus, kanske dags att göra det igen?!?!!
Ni som drabbats - ANMÄL till både polis och konsumentverket. Om ni tycker det är jobbigt med pappersexercis - TA HJÄLP av någon granne el dyl, finns alltid någon i närheten som är villig att hjälpa till! Huvudsaken är att skummisarna känner att det börjar hetta till och att de måste lämna marknaden innan de brinner inne... Orkar ni inte göra detta - byt mobilnr för guds skull även om det bara är ett kortsiktigt sätt att rädda livhanken...
KÄMPA! / Annika

2008-04-04 @ 22:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin