Home sweet home.


Publicerat den: 2007-08-26 [11:21:07]

image453
Hej hej mina kära läsare.
NU så är vi äntligen hemma i underbart svala Sverige och det känns såååå underbart.
Nu kan jag äntligen vila ut - från semestern ; hahaha. Men jag kan inte påstå att jag inte kommer att sakna mitt kära hemland. Dock ska vi ju åka om 10 månader igen, så året går nog fort.
Hemresan gick great, och vi fick med all bagage som självklart översteg den man får ha med sig.
En av rakiaflaskorna råkade paja i älsklingens väska och alla hans kläder fick vätskan över sig så att man nu måste tvätta de flera gånger om. Annars får ju min lilla man gå runt och lukta som en alkis ; och det vill vi ju inte!
Nej!
Alla hans andra fina flaskor har klarat sig och jag har lovat att lägga ut en bild på dem här på bloggen snart.
Älsklingen är nämligen en whiskey samlare, men vill väldigt gärna tillägga att han nästan inte dricker själv.
Kul att ha en hobby :)

Tja. Lite nya och faktiskt mycket överraskande och otroligt roliga nyheter fick jag på posten.
Den första var att mitt anställningsavstal har kommit så att jag behöver bara skriva på det och skicka tillbaka det till nya bossen. Börjar på det nya jobbet den 3 september - fram tills dess kommer jag nog att bli sjukskriver.
De andra nyheterna är den att jag är 1 & 2 reserv på programmet som jag sökt in till nu i höst.
Min dröm är nämligen att sedan barnsben få plugga och jobba som BARNMORSKA! Och alla som vet hur stora chanserna för de första reserverna är att komma in förstår nog att jag grubblar och grubblar.
Men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag INTE sätta mig bakom skolbänken nu. Det är en ganska jobbig period och jag måste jobba mycket med mig själv för tillfället. En resa som är ganska lång att vandra.
Men jag VET NU att chanserna är stora och att jag förmodligen i nästa år eller tom året där till har otroligt goda chanser att komma in och att jag nu SAMLAR ERFARENHET för att förstå mig på yrket mer.
Sjuksköterskeprogrammet var en lek jämnfört med denna utbildning.
Men som sagt ; Jag är otroligt glad och vet nu vad jag ska kämpa för :)

Gårdagen spenderades hos L. med goda vänner och goda räkor :)
Ikväll ska vi iväg och träffa mammso och pappso.
Vovvso är här han också. Stackars liten ; han fick nästan ett slaganfall när alla var samlade på Landvetter på en och samma gång - det var ju enevighet sedan om man räknar i hundår :) Nästan ett helt år; haha.

Näääää - nu blev det en väldigt lång text.
Ha det så bra.

Jag bjuder på en bild på Varna by night.
Ljusslingan som ni ser där är vägen hem till Galata, så vi har ett helt Svart hav som avgränsar Galata och stan.
VACKERT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin