Det är just DU som är bossen.


Publicerat den: 2007-12-17 [22:11:17]

image843Ojjj - tänk som många gömda kalorier det finns i allt vi stoppar på oss.
Många gånger tänker man - " ja - en kan jag väl ta" - och så tar man 1 -2 godbitar si så där varje dag på jobbet.
På en vecka är det ganska mycket faktiskt och så kan det räknas till en av sockerfällorna under vardagen.
Och nu helt plötsligt får man det slängt i ansiktet hur mycket 1 Alladingodis faktiskt innehåller.
1 godis är ju mer än 1 äpple. Och 2 är lika med ett litet ägg. Hur kan något så gott vara så kalorrikt?
Why ohh why???
Hur som. Det är ju upp till mig att begränsa mig och själv kunna välja och vraka bland mat och godsaker.
Det farliga dock är just att jag själv är Allt eller inget. Det är nog därför jag just nu drar runt på en jäkla ätstörning.
Undrar själv om det någonsin kommer att vara som innan. Som den "gamla" goda tiden...
Kanske. Kanske inte.
Det är ju jag som bestämmer.
Och just nu är jag någonstanns mitt emellan.
Vissa dagar bättre än andra,
Men det finns fler bra dagar än dåliga :)

Nu ska jag dock bädda ner mig bredvid älsklingen och läsa min nya Hennes.
Godnatt mina sötisar.
Ta väl hand om er, ät en massa Alladin godisar och lev livet.


Kommentarer
Postat av: Evelina

det är du som bestämmer tjejen, men bestäm att du ska äta lagom, så du blir frisk snart =)!

kramar

2007-12-18 @ 14:47:12
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Maja

Tankarna är svåra att stå emot. Man får kämpa. Men tillslut är de bra dagarna fler än de dåliga. Att aldrig bry sig om vad man äter är nog en lycka som är få förunnade i denna värld. Men tillslut blir det iaf inte så att det tar över hela ens tankeverksamhet.

2007-12-18 @ 22:41:05
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin