Make my wish come true.....


Publicerat den: 2007-07-25 [00:17:45]

Varför är jag vaken??
Jag kan lika gärna ligga hos min varma man som bara är några meter bort .
Tänk er - jag har en älskling, han är min!!! och han finns. FINNS.
Jag minns 14 feb 2004 eller så var det några dagar senare. Hur som. . .
Jag ringde hem till far-mor min och grät.... och hon - ja - hon grät också. Hon grät för honom och jag grät också för honom. Jag grät praktiskt taget för all smärta, alla hårtussar som jag slitit från min huvud och alla kommande tussar. . .  Jag grät för alla andetag som fick tas om och om igen och alla som inte gick att dämpa med tårar, med sår och med bön. Jag grät för alla minnen och alla år som bara passerat så där . . .
Har de passerat utan någon som helst mening????
NEJ , men hur då i så fall? Hur kan en människa inte vara värt något alls???

Och nu??
Nu ja.....
Jag har lärt mig nu.
Jag har lärt mig att inte ta någon eller något för givet.
Att VI är HÄR OCH NU. Det är vi faktiskt.
Spelar ingen roll att DU sitter med de du älskar HÄR OCH NU. För det gör du!!!!
[ Men det kanske du inte gör om 6 timmar....... eller 6 minuter.] 
Ta vara på alla Du älskar och visa det. Ta inget, och verkligen INGET för givet.
Jag tog nämligen för givet, när han stod där den där varma sommardagen i augusti 2003, med sin t- shirt på Burgas flygplats. Han hade klättrat upp några trappor på flyplatsen för att se en sista glimt av mig......
Jag vände mig om, med passet i handen.... Jag tittade på honom.
Kunde jag urskilja hans underbara ansikte med de långa ögonfransarna så långt bort???
Visst kunde jag!!! Jag kunde alla födelsemärken, alla sår och fåror i hans ansikte.... jag visste allt.
Jag visste även att det var sista gången som vi sågs. Och jag hade rätt. Jag hade faktiskt det.
JAG VISSTE ALLT DETTA. och jag skojar inte.
Och det är därför jag hoppar högt varje gång telefonen ringer efter klockan 20:00.
20:00 - vad är det för tid????? Ska man hoppa högt då. Det kan ju vara vem som helst.
En som ringer fel. En släkting. En vän, en mamma, en pappa, en syster, en systerdotter, en mor-mor eller far-mor, en vemsomhelst.........
What the.......f..........

Men vad jag är lycklig nu. Och Gode Gud där uppe. Jag är lycklig. Ännu en gång.
Jag har en varm människa bredvid mig ännu en gång.
Jag har varit kall en lång tid nu. Både när Filko fanns och när han lämnade mig - för all framtid.
Jag är varm nu Gode Gud - ska jag få vara det hela livet????'
Snälla......
Jag älskar allt som har med honom att göra.
Jag räknar timmarna tills han är hemma igen och jag ber tyst till Dig när han kliver upp för att åka till jobbet kl: 05:20. Jag ber - ber för att få hem honom igen.
Och när han låser upp dörren runt 16 tiden så jublar hjärta och själ och vovve samtidigt.... :)
Jag och han bygger upp ett fantastiskt hem tillsammans.
Ett liv. Ett liv med kärlek. Med skratt, glädje, sorg, tårar, framtidsplaner och planer.... ihop.
Vi bygger upp detta IHOP.



[ mer än alla månar, stjärnor, solar & planeter älskling ]

Kommentarer
Postat av: Älsklingen

Åååååå....hoppas du förstår hur mycket jag älskar dig min älsklingpälskling.....hur mycket jag bryr mig och tänker på dig, både när vi sitter brevid varandra och när jag tex jobbar. Du förstår förhoppningsvis också min oro och mitt såkallade skitprat om du vet vad. Allt är kärlek från min sida...>DU är allt för mig!!!

2007-07-25 @ 17:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin