Hemma i Göteborg igen.


Publicerat den: 2007-06-30 [10:03:00]

Hemma i Sverige igen.
Flyresan gick kanon och jag svimmade inte så där jätte många gånger :) Haha.
Hann till träffa en förvirrad mor och far på Varna flygplats och de blev jätteglada av att hinna träffa oss, fastän det bara var för en kort stund.
Nästa gång är det de som åker hem till Gbg och vi precis landat i Varna:)
Brrrrr vad det regnade och blåste när vi väl steg ut på Landvetter.
Det är skillnad att gå från 38 och uppåt till 14 grader och en kall och intensiv regnskur . . .
Men som sagt så längtade älsklingen och jag till vovvso som väntade på oss hemma i lägenheten och ojjjjj vad glad han blev när vi väl öppnade dörren. Vi slängde oss från bilen och upp för trappan för att fiffla med låset och därefter öppna dörren...
Vovvso var helt ifrån sig. Han visste inte vem han skulle pussa på först så vi fick båda många pussar och kel från hans sida. Och glad blev han för sin Groda Louise och Pingu och så lilla Gullan som vi hade med på semestern :)
Nu har jag iaf. kämpat med att skriva ett brev till antagningsenheten i Strömsund eftersom de helt gjort fel med mina papper och jag sitter här och är förbannad. Förstår bara inte hur jag kan gå från en leg. sjuksköterska utan en dag som arbetslös och med mer än 1 års yrkeserfarenhet. Till en obehörig person utan några som helst erfarenheter..... intressant detta och mycket märkligt. Hmmmmmmmmmmmm. Idioti.
Jaja.
Nu ska vi dricka kaffe och käka frukost.
Bagaget ska packas upp och bilder ska tas på alla nya saker som inhandlades där nere.
Vi ska iväg och skriva ut brevet hemma hos mor och far och därefter handla till ikväll.
Vi är glada av att vara hemma igen och ska börja med nedräkningen till nästa semester snart igen.

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

välkom
men hem!!! tur att resan gick bra denna gången med =)
kram

2007-06-30 @ 10:44:07
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: GunnarGe

Hej!
"Borta bra men hemma bäst" va?
Ibland måste man resa bort för att uppskatta sitt vanliga hemmaliv.
När det gäller byråkrati, har jag slutat att förvånas "long time ago".
Ha det!

2007-06-30 @ 12:44:27
URL: http://www.gynnarge.blogg.se
Postat av: Anonym

GunnarGe: Ja visst är det bäst att vara hemma, alltid skönt att sova i sin egna mjuka säng. Men vädret är inget att hurra för :(

2007-06-30 @ 14:01:12
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin