Bokmässan. Blodgivning och Efron.


Publicerat den: 2007-09-29 [21:14:21]

Ohhhh minavänner jag vet inte vart jag ska börja.
Jag är såååå uppe i varv att jag inte kan stå, sitta eller tänka rätt:) Allt har varit sååå bra så bra idag.
Och då pratar jag om Bokmässan, om blodgivning, om alla goa gubbar och gummor i montrarna:)
Om alla föredrag och alla undrebara möten med människorna runt omkring.
Vi har först och främst haft mest nyanmälningar på blodgivare -IDAG. Och konstigt nog var vi 2 (av 4) nya sköterskor som stod där och värvade.... :)
Sedan så har jag träffat min älskling Bert Karlsson :) Och så stod Kristi brud bredvid honom också:) haha.
Därefter så kom jag in bredvid en monter där det stor: Efron & Dotter. Ja - ni vet de som skrivit boken Såld.
Vera Efron och hennes dotter Katja.
Vera, Katja, Sergej och Andrej lärde min familj känna i Söderfors då vi precis flyttade til Sverige.
Vi kom att umgås i några år - och efter det flyttade jag och min familj till Göteborg och de blev kvar i Gävla under några år till.
Våra vägar kom att korsas idag igen.
Jag var klädd i min Blodgivar väst och spanade in boken som kom att bli en av mina favoriter.
Jag gick fram till en ung och vacker tjej och fråga efter Vera.
Hon svarade att Vera snart skulle vara på plats och undrade samtidigt vem jag var?
Jag förklarade att jag kände Vera och och hennes dotter sedan många många år tillbaka och tjejen hon log.
Hon sa: Ja - Vera hon kommer och det är jag som är hennes dotter.
När hon väl förstod vem jag var, så blev det en massa kramkalas och korttagning av fotograferna runtomkring.
Vera kom tillbaka till slut och äve där blev det varma kramar och en massa ord och meningar om tiden då vi alla bodde under samma förhållanden.
Det var tider.
Det var känslor.
Det var då... Då vi alla hade kommit till detta land.
Med endast kläderna på våra kroppar.
Jag har tänkt på de under åren - och är tacksam över att äntligen ha fått träffa dessa mäniskor.

Ps: Jag fick Eftrons bok: Du är en av oss - signerad av självaste Vera:) - Helt for free:) Ds.

                          image564                 image565




                                                                 Källa: http://www.efron.se

Kommentarer
Postat av: Angel

Låter som du hade enbra dag,jo självklart skulle jag viljha bli blodgivarem en då jag har eksem tror inte jag att man kan bli det då,det är därför mest

2007-09-29 @ 22:05:37
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Angel

Men så funkar d väl inte det är väl nåt med mitt blod som gör att jag inte kan ge då jag har just d problemet,Det är i alla fall vad jag trott attj ag inte kan ge

2007-09-29 @ 22:36:23
URL: http://angelsmode.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin