En barnmorskedröm som bara måste gå i lås.


Publicerat den: 2007-09-06 [21:53:05]

Det får vi hoppas och hålla alla tummarna iaf.
Idag ringde de från Barnmorskeutbildningen igen - jag hade kommit in- IGEN:) - på en av platserna som jag hade ansökt om. Jag förklarade självklart om att jag nu skrivit på ett kontrakt om 1 års anställning och att den inte kan avbrytas. Självklart så avstår jag min plats pga. min hälsa - men det behöver ju inte de veta.
Fick tips om att skriva till högskolan och ansöka om sk: Anstånd.
Så nu har jag knåpat ihop ett fint och personligt brev till antagningen och hoppas på att de kan spara och garantera en plats till mig i nästa år. Jag kommer att ringa de och fortsätta höra av mig. Självklart kommer jag att söka in igen - i början på nästa år. Denna drömmen ska bli sann. Den bara måste det.


Håll tummarna för mig nu.

Kommentarer
Postat av: Älsklingen

Självklart håller både jag å Nemo våra tummar och tassar. Men jag lovar att du kommer plugga igen nästa höst....å ropas upp i klassrummet som "är fru ...... här idag?" hihi låter fint.
Längtar efter din sköna värme....få pussa på din stjärt å klia på din fot.
Pussipuss!!!

2007-09-07 @ 08:47:39
Postat av: Angel

Lycka till gumman

2007-09-07 @ 10:20:09
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Evelina

klart du ska se till att det blir sant! men, väldigt klokt att tänka på hälsan! skynda inte, utbildningen kommer alltid finnas kvar! se till att du gör det länge med!
kramar

2007-09-07 @ 17:56:36
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin