FUNMOBILE - Del 2.


Publicerat den: 2007-09-08 [10:05:32]

Jag har fått en del svar på ang. mitt inlägg om hur äckliga och farliga FUNMOBILE är här på internet.
Ni vet det där "företaget" som tar pengar från sina kunder utan att man får någotning tillbaka. Där man behöver betala för att endast vara medlem.
De som "säger upp" ett kontrakt men fortsätter att dra pengar från mobilräkningen.

http://www.funmobile.com/

Mina vänner.
Jag vet inte hur man ska göra.
Jag har ringt de - utan att få ett svar.
Jag har mailat till de - och därför fick jag svart på vitt att mitt medlemskap var avslutat.
Så jag hoppas från djupet av mitt hjärta att allt ska vara avslutat nu.

Detta är skandal.
Detta är bedrägeri.
Vem ska vi vända oss till????
Hur ska alla vi göra för att få våra pengar tillbaka eller iaf. sluta utsättas för att mer pengar försvinner från våra konton?

Jag hittade denna artikel på nätet.
Läs detta:

Funmobile betalar tillbaka

Det hårt kritiserade sms-bolaget Funmobile får fortsätta sin verksamhet i Sverige tills vidare. Företaget har lovat pengarna tillbaka till alla kunder som känner sig lurade.
Etiska rådet för betalteletjänster (ERB) beslöt på måndagkvällen att inte stänga av Funmobiles sms-tjänster. Ett stort antal kunder har, som GP tidigare rapporterat, anmält bolaget sedan de upptäckt att en "gratis" ringsignal i själva verket kostade dem 45 kronor i veckan.
- Nu har företaget ändrat sin marknadsföring och prisangivelserna är korrekta, vad vi har kunnat se. De har också lovat att kreditera alla kunder som inkommer med klagomål. Därför avvaktar vi med åtgärder, säger Joakim Rolander, jurist på ERB.
Han framhåller att Funmobile inte är definitivt friat.
- Ärendet är inte avslutat, vi vill se om det uppstår nya problem. De har inte fått något carte blanche av oss.
Frågan är dock hur missnöjda kunder ska kunna framföra sina klagomål. Bolagets telefonnummer är omvittnat svårt att komma fram på.
- Det är upptaget hela tiden under deras telefontid. Jag lämnar meddelanden, men de ringer aldrig upp, berättar Peter Warfvinge i Onsala, en av många som förgäves har försökt bli kvitt Funmobile.
Joakim Rolanders råd är att i sådana fall vända sig direkt till ERB.
- Alla som anmäler till oss ska kunna få hjälp.
Funmobile är ett Hongkongbaserat företag som började marknadsföra sig i Sverige nu i somras. Även Konsumentverket har fått ett stort antal anmälningar mot bolaget. Verket har ännu inte beslutat om några åtgärder.
ERB beslöt vid måndagens möte om fortsatt avstängning av kontakttjänsten sms.ac. Företaget förmedlar chattkontakter till en kostnad av tre kronor per sms och dess marknadsföring är, enligt Joakim Rolander, "en cocktail av felaktigheter".

Och skriv till http://www.etiskaradet.se/ . Jag har iaf. skrivit till de nu och hoppas på det bästa.
Råder er som blivit lurade att också göra detta.
Lycka till nu.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Garenfelt

Jag är oxå utsatt för samma sak. Blir aldrig av med dem. Har kontaktat dem otaliga gånger men de slutar inte skicka och kräva mig på pengar. Hur gör jag för att få dem att sluta? Hjälp mig nån, SNÄLLA!!!!

2007-12-06 @ 12:49:32
Postat av: Bimbo Boy

En gång för alla: ANMÄL DEM! :)
www.ko.se

2008-01-01 @ 19:39:46
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin