Livets under.


Publicerat den: 2008-04-16 [21:50:19]


image1389

Ojj så bra Barnmorskorna var. Jag älskar den serien. Känns i varje liten bit av min kropp och själv hur rätt det här yrket känns. Och vilket arbete dessa människor gör på förlossningen. Vi kvinnor är fantastiska som kan ploppa ut sådana små godsaker :) Undrar om det verkligen gör så ont att föda. Eller kanske ställer vi in oss på det eftersom alla andra pratar om smärtan. Som tur är så är varje smärta individuell. Och då behöver man själv inte fundera på hur det kommer att kännas.

Kommentarer
Postat av: evelina

hej gumman!

ja visst var det bra barnmorskorna! förstår att du vill jobba som det!
dt gör nog ont som fan att föda barn, men man är nog så fokuserad på att få ut den lille =). Och som tur var så glömmer man ju smärtan efter ett tag!

kramar!

2008-04-16 @ 21:57:22
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Jayne

Hej
Jag har fött två underverk, idag 15 och 13 år. Första gången så fick jag lite order om att inte skrika...krysta istället...så jag vågade icke skrika... ut kom han... ont.. ja du man minns inte tack o lov. Andra gången...då skrek jag och krystade samtidigt...han kom också ut. Jag läste om att man nu VET varför det gör ont...hade med livmoderhalsen att göra. Klart det gör ont, men jag tror att vi alla har olika smärtgränser och olika beteende vid smärta. Jag biter mer ihop vid smärta... men det är mitt sätt. Absolut hade jag gärna fött flera ggr... men det känns som två söner räcker.
Kram

2008-04-17 @ 17:30:09
URL: http://jayne.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag älskar också att kolla på Barnmorskorna men jag tror att jag ser på ser med "andra ögon" när man själv har förlöst en massa bebisar. Jag blir så sugen på att förlösa när jag ser det bara!
Jag har velat bli bm sedan jag var 12 år så hela ssk utb och jobbet på kirurgen sedan var som en lång transportsträcka för mig kan man säga. Det var så speciellt, fantastiskt och märkvärdigt när jag fick presentera mig som "Emelie, barnmorskestudent". Och när jag förlöste min första bebis var jag överlycklig och fullpumpad med endorfiner och adrenalin! Äntligen! Den förlossningen glömmer jag aldrig.
Det är verkligen ett stimulerande och utvecklande jobb, och det är så roligt att lära sig allt. Du har en spännande och fantastisk tid framför dig!
Hur länge har du velat bli bm? Är du säker på att du kommit in? Jag hoppas det i alla fall!
Kram

2008-04-17 @ 21:29:12
URL: http://emeliese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin