Nu får det vara nog!!!!!!!


Publicerat den: 2008-04-19 [19:49:08]


image1401

På måndag bryter alltså strejken ut. Det är dags att det blir något av våran lön. När jag avslutade utbildningen 2006 så var ingångslönen 16.800 kr. Vad i helvete är det frågan om??? Är det därför vi kämpar så många år på högskolan. Sömnlösa nätter framför böckerna och oändligt mycket ansvar på sjukhusavdelningen?
Nu får det banne mig vara nog.

-
När vi utbildades oss till sjuksköterskor 1997 från att ha varit undersköterskor fick vi hundra kronor mer i lön plus lite lägre fackavgift, ska sägas. Det var belöningen efter tre års studier. Folk läser ju inte till sjuksköterska i dag, det lönar sig inte. Samtidigt som ett stort ansvar läggs på oss, säger Evelyn Sjöberg.

- Vi har ett stort ansvar inom vården, så är det. Vi får inte göra fel, säger Marianne Persson.


Kommentarer
Postat av: evelina

tack gumman, du är så söt!!

ska du strejka nästa vecka? jag önskar att jag kunde strejka för er skull, det är helt SJUKT att sjuksk. ska ha lika låg lön som undersköterskor!!

kramisar

2008-04-19 @ 22:02:57
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin