Om sekunder & millisekunder.


Publicerat den: 2008-12-21 [22:55:52]





Och när du går älskade så känns det extra.
Hjärtata slår dubbelt och jag får påminna mig själv om hur man andas.
Visst är det inget märkvärdigt med att du går. Det ska det inte heller vara.
Du går hemifrån och så är det inget mer med det.Du ska få komma och gå precis som du vill... Att gå utanför ytterdörren har aldrig varit ett problem för mig. Jag har banne mig kunnat lämna älskade och flyga till ett annat land. Men med senaste tiden har det blivit värre.
Men för mig blir det alltid ett andetag för mycket. Ett andetag för mycket.  På ett andetag hinner man med alldeles för mycket.En sekund för mycket...På en sekund hinner det hända ännu mer. Det är därför jag inte gillar sekunder... Sekunder har alldeles för många millisekunder!
Jag gillar inte sekunder och millisekunder.
Jag älskar bara sekunderna med DIG!!!
Och för mig kan en sekund i livet betyda en sekund utöver livet.
Och en sekund utöver livet betyder bara en sak.
En sekund utöver livet, sysslar bara med Djävluen him self.

Denna sekund som INTE har med livet att göra alls.
Det är därför jag ogillar dessa sekunder.
Millisekunder andas död.
Död andas millisekunder.





Kom hem.
Kom hem och Låt mig fylla dina lungor med riktig luft.
Jag har fått andats för många One more try...

Kommentarer
Postat av: Linda

Slängde precis upp en bild :)

Kram!

2008-12-22 @ 00:26:09
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Maja



Åh Teddyhjärtat mitt,du ger mig sådana fina komplimanger att jag vet inte vart jag ska börja!!

Tack,tack,tack för dina fina värmande ord! Blir så glad av dina små hjärtliga komentarer ska du veta! DU ÄR SPECIELL!!

Vi har inte kännt varandra i så många år, träffats några ggr genom Liz som alltid varit lika trevliga&mysiga&roliga! Men allt som tiden har gått måste jag säga att du kommit mig allt närmare&närmare =) Å jag är så glad för det för du är fröken i min smak & med hjärtat på rätt plats!!



Du, jaaaa vi måste verkligen ses snart snart snart!!

Är så sugen på skvaller,kramar,glögg,vin,lussekatter,pippikaker o träffa lille charmknutten Nemo!!!



Psst.. Är det din andra hälft du skriver så vackert om?

2008-12-22 @ 02:17:41
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sarah

Godmorgon!!

Kikar givetvis in igen och önskar dig en trevlig dag!!



Kram Sarah

2008-12-22 @ 08:44:33
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: sandra

ÅÅÅh vad roligt om du kommer till mässan. Vi är nog där varje dag. Men säkrast lördag och söndag. Då är det också mest hundar där = roligast.



Du kan väl ta mitt telefonnummer 0733 500507 så kan du slå en pling eller skicka ett sms när du är där.



Ska bli så kul att träffa dig. Du verkar så go och rolig=)



Nu ska jag väcka min prinsessa. Sömntuta!



Kraaaam

2008-12-22 @ 09:05:23
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll snäckan...I dag fick man reda på allt som kommer underlätta för oss båda...känns skönt att snart är allt över..bebisen kommer leva under julen med oss sen kommer den somna in för hjärtat o njurarna fungerar inte som de ska...snart så har iv syskon till den...jobbigt men jag är så stålt över mig själva att jag orkar prata o berarbeta min sorg så här bra..måste vara start för att orka med allt..kram kram

2008-12-22 @ 18:27:22
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh gumman, vad poetiskt och vackert du skriver ♥





vill bara säga det, hoppas du haft en underbar dag!

kramar

2008-12-22 @ 21:59:34
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin