Till L som tog sig tillfället.


Publicerat den: 2008-12-16 [10:56:26]


OBS: Uppdaterar endast i kommentaren på detta inlägg. En sådan människa som L bör inte få mera plats.




Till L som tog sig tillfället att skriva till mig här på bloggen.
För det första så förstår jag inte hur du menar?
För det andra så har Du L tydligen inte läst bloggen riktigt ordentligt.
Jag arbetar inte på Östra. Har inte arbetat på Östra sedan mitten på 2007.
Skulle aldrig någonsin vilja arbeta på just den avdelningen något mer.
Avdelningen tog livet av mig - sakta med säkert.
Den andades ångest, tårar och mörker.
Tydligen var det ingen arbetsplats för mig. Nej!
Alla människor på denna jord har någon gång av sitt liv mått dåligt och det borde du av ALLA veta - eller hur.
Vi har alla rätt till att må dåligt. Sedan är det upp till var och en av oss att sätta stopp för det, söka hjälp eller låta det fortgå. Chansen till ett bättre liv har vi nästan allihop.
Jag tog min chans och om du L var lite mera påläst så hade du aldrig skrivit något sådant onödigt.
Du borde verkligen inte gå in här och lämna efter dig anonyma spår av hemska tankar om mig eller någon annan.
Jag tycker synd om människor som DIG.
Ditt problem på avdelningen är en sak - den kan vi lämna utanför. Men att du kommer in här och lämnar tomma och orealistiska ord - visar bara hur omogen, barnslig och elak du är som människa.


Gårdagen är historia.
Morgondagen är ett mysterium.
Dagen idag är en gåva.
Det är därför den kallas för nuet


Lev här och nu istället för att titta tillbaka.



Så nästa gång Du och din mor tar tillfället i akt att tro och förmodra något om någon annan än Er själva.
Tänk då för guds skull på tiden då Du mådde som värst.




/
Theodora Ödåsen.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej gumman

tråkigt med sådan människor.

Alla har alltid åsikter om sådant som de inte vet eller har att göra med. Stor kram till dig.



Skönt att alllt flyter på annars.

Vad härligt att du trivs det är ju så viktigt att göra det.

Ja jag håller med, bloggen får bli lidande, man måste prioritera sig själv med.



Vad händer annars denna veckan, om jag orkar idag så skall jag ut och handla den sista julklappen =)



Ha en bra dag

kramar

2008-12-16 @ 12:31:00
URL: http://lusses.blogg.se/
Postat av: L

Jag vet att du inte jobbar där längre, men när jag var där så gjorde du det. Jag måste få tycka det jag tycker, och det gör jag. Det var inte alltid lätt att sitta och trycka i sig maten när vissa i personalen inte åt alls. Ciao.

2008-12-16 @ 13:04:03
Postat av: teddy [stolt blivande barnmorska]y

L: Självklart ska folk få tycka precis som de själva behagar men allt behöver inte yttras och det borde du av alla veta - eller hur.

Det var Ditt eget val att hamna på avd. ingen annans. Det var ingen tvångsvård.

Ingen tvingat dig att trycka i något.

Sedan att andra också har problem är en helt annan sak - det har inte du med att göra.

Du känner mig endast till namnet och inget annat.

Kapish.

2008-12-16 @ 13:22:13
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: L

Jag tycker det är tråkigt att du är så trångsynt i det här. Du måste ju förstå att det inte känns helt rätt att där man behandlas för något finns behandlare som lider av samma sjukdom? Jag önskar dig all lycka i din kamp.

2008-12-16 @ 13:34:10
Postat av: Saannis-Ung Blivande Fru

Gumman bryr dig inte om sådana kommentarer. Visst kan det göra ont i en men tänk så mycket du har lärt dig utav den händelsen, tänk vad du har åstadkommit idag. Du är på väg att fullfölja din dröm och jag kan bara vara så glad över dig. Du är värd allt det goda, och du har en fantastisk personlighet. BAMSE KRAMAR till bara dig.. sköt om dig hjärtat

Postat av: teddy [stolt blivande barnmorska]y

L: Jag är verkligen inte trångsynt!!!! Det är bland det sista jag är som människa. Som sagt så känner inte du mig men jag vet precis vem DU är.

Mitt arbete var jag bra på. Slut.

Sedan att jag själv har eller har haft problem är en annan sak, ingen hade kunnat förutspå min sjukdom eller problem då jag började där.

Du har som sagt inget med mitt liv att göra.

Jag har ett mycket bra liv.

2008-12-16 @ 13:42:45
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: L

Jag har aldrig sagt att du har ett dåligt liv eller att jag skulle ha något med ditt liv att göra. Det glädjer mig att du har ett bra liv, fortsätt med det och lycka till med barnmorskeutbildningen!

2008-12-16 @ 13:57:02
Postat av: teddy [stolt blivande barnmorska]y

Bra.

Tack btw. Men tänk dig för nästa gång du yttrar dig om någon annan. Det kommer ännas bättre för dig och mäniskan i fråga.

Vi är alla människor och alla har rätt till att må bra men även dåligt.

2008-12-16 @ 14:04:31
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Heeeej bruden! Stå på dig bara i din sak! Vet inte vad det rör sig om men stå på dig!

Var läste du till ssk?

Tack, vad gullig du är!



KRAMAR!

2008-12-16 @ 14:06:52
URL: http://misshannie.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vet inte vad detta handlar om, men åh så tråkigt det är med människor som TROR sig veta saker och ting...

stå på dig gumman!!

kram

2008-12-16 @ 22:55:46
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vet inte vad detta handlar om, men åh så tråkigt det är med människor som TROR sig veta saker och ting...

stå på dig gumman!!

kram

2008-12-16 @ 22:58:10
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Jag skriver som fru Evelina!



vet inte vad detta handlar om. Men stå på dig hjärtat. Du är en hel underbar maniska och jag.

Är så glad att jag har lärt känna dig,att ha dig i mitt liv.

Kram/N

2008-12-17 @ 11:57:12
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru
Postat av: Malin

Hej, vad är detta för människa som skriver så. hon jobar väl ändå inte som BM ? Hon verkar ju helt hemsk som skriver så, men finns väl bara ett ord AVUNDSJUKA, avundsjuk på din framgång och lycka. =)



By the way jag väntar mitt andra barn nu till sommaren.



Massa kramar

2008-12-17 @ 12:11:23
URL: http://www.metroblogg.se/klant
Postat av: Jenny

Tråkigt, är allt jag kan säga. Stå på dig tjejen.

Många kramar

2008-12-17 @ 18:45:02
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin