When the night ... has come...


Publicerat den: 2008-12-15 [21:53:52]







En snabb uppdatering.

Det blev ingen övernattning i Borås igår eftersom det blev krångligt till att hitta något rum.
Älsklingen hämtade hem mig och vi kom i säng runt tolv tiden i natt. Gick upp prick 04 denna morgon för att gå igång igen. Idag är man mör men glad. Äntligen har saker och ting börjat falla på plats. Iaf. allt som är relevant just NU.
Igår avslutade jag mitt pass med akut kejsarsnitt av ett fint litet gossebarn.
Idag blev det en vaginal förlossning av ett till litet gossebarn.
Imorgon har jag ledigt.
Uppdaterar då.
Nu klarar inte fingrararna mer.
Natti natti.

Förlossningar gjorda:
5 ( 3 flickor och 2 pojkar, varav ett akut sectio)
Förlossningar kvar att göra: 45

Kommentarer
Postat av: Fröken Isakson

Vad spännande det låter att läsa till barnmorska. Och vilken vacker bröllopsbild du har i headern :). kram

2008-12-15 @ 22:29:53
URL: http://frokenisakson.wordpress.com
Postat av: sol

japp gärna det. du får gärna adda mig på msn...om du [email protected] så kan vi bestämma ngt!



erkänn det är coolt, det där med att man får asbra på tentor, för ALLT är så roligt att läsa. Det är helt fantastiskt att läsa till barnmorska ! och jag, är ju fan helt klart snart, helt tokigt!

sol

2008-12-15 @ 22:32:59
URL: http://systersol.webblogg.se/
Postat av: Linda

Åh spännande! Du får vara med om mycket.

Skönt för dig att vara ledig imororn med tanke på den lilla sömnen i natt.

O förresten, du har rätt att skryta när det går bra för dig :)

2008-12-15 @ 23:05:22
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: L

Oj vad besviken jag blir på dig, hade dig som sjuksköterska på avdelningen på östra, vet du att vi som var inlagda undrade om allt verkligen stod rätt till med dig? att min mamma trodde du var en patient? men vi trodde och hoppades att om du skulle få minsta lilla egna problem med maten så skulle du sluta direkt. men icke...

2008-12-16 @ 01:08:54
Postat av: maja

Är så roligt att läsa om dig o ditt jobb gumman är så stolt över dig som är så fantastisk!!

Love too you// majis

2008-12-16 @ 08:06:54
URL: http://majalovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin