Jag ska dränka DET i mat!!!


Publicerat den: 2008-02-02 [18:12:57]

image1033

Vilken underbar vecka det har varit. Det måste jag ändå hålla med om. Någonting stort har hänt denna veckan och det håller fortfarande i sig. Mer än någonsin. Någonting har vänt. I tankar och handlingar och allt som har med kropp och själ att göra. Med små, små steg har jag börjat äta varm mat och unnat mig saker som jag tycker om utan någon större ångest. Jag undviker vågen för att inte koncentrera mig på siffror, utan jobbar mycket med att acceptera min kropp, äta bra och nyttig mat, unna mig lite gott då och då och träna, träna och åter träna :) Men jag tränar inte för att gå ner i vikt. NEJ! Jag VILL inte gå ner i vikt. Jag har aldrig önskat det. ALDRIG.
Jag vill aldrig mera fasa inför en middag.
Jag vill aldrig mera fundera på vad vi får för mat när vi går bort hos våra vänner.
Jag vill äta med min mamma och pappa och slippa undvika dem. Vi har mycket att ta igen.
Jag ska äta frukost, lunch och middag - varje dag. Ink 2 mellanmål.
Jag ska äta 2 varma mål om dagen utan att känna mig smutsig.
Jag får unna mig lite snacks, godis och vin lite då och då :)
Det jag begär av er är att ALDRIG någonsin kommentera min kropp.
Ni har inte med min kropp att göra.
När jag åter är stark i psyket och tankarna så kommer JAG själv att tala om för er - när ni åter kan säga att jag ser fin ut. I nu läget passar det bara inte. Jag hoppas att ni förstår.
Jag ska lyckas.

Jag ska dränka DET i mat.
Jag ska dränka DET i bra tankar.
Jag ska dränka DET i skratt, positiva ord och tankar.
Jag ska dränka DET jäkla monstret i det underbara livet och ALDRIG mera låta det ta över mitt liv.
För så länge jag kämpar emot och så länge jag svär, skriker och slår DET i min tysthet så blir den allt mindre och mindre. För att i slutet få försvinna. För gott får vi hoppas.
Kämpa på tjejer och killar.
Det finns en väg ut.

Kommentarer
Postat av: Lexie

Ha en bra lördagkväll :D

2008-02-02 @ 18:23:10
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Guldregn

Hur är det? Hoppas allt är bra med dig. Du verkar vara en stark tjej, du klarar allt! Tack för din utmärkelse jag blev jätteglad. Förlåt att jag varit en dålig bloggerska på ett tag. Din blogg ser jättefin ut. Vilka härliga bilder överst på dig och din pojkvän =). Ni ser jättesöta ut tillsammans =). Ha en underbar kväll! Kram.

2008-02-02 @ 20:14:50
URL: http://guldregn.blogg.se
Postat av: Anna

Jag håller tummarna för dig! Underbart att det har börjat vända till det bättre!

De här priserna var genom en kompis som jobbar på resebyår, ngn slags specialpriser för vänner, släkt etc. men det var väldigt begränsat med datumen. Annars har jag tyvärr inga tips mer än att söka på massor olika sidor & olika resebyråer! ..och jo, att boka så tidigt så möjligt så man får det man helst vill ha!

Ha en riktigt fin kväll, vi ska ut en vända och dricka något gott :) KRAM

2008-02-02 @ 20:44:23
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Angel

Åh tack gumman för dom uppmuntrande orden,jag lixom du har fått en glimt av det positiva,genom att jag åktei
väg 3 dagar förra söndagen öppnades helt nya vägar i mina ögon,Och veckan har gått galant men det är svårare att vara hemma än borta det är hemma man kämpar mot monstret...Detä r nu kampen börjar.Kram

2008-02-02 @ 21:22:44
URL: http://angelsmode.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin