VÅGA - då har du halva inne!!!


Publicerat den: 2008-02-20 [22:07:39]


image1139
VÅGA

Väga fram och tillbaka. Tillbaka och fram. Resonera med mig själv jämnt och ständigt.
Vad är det som är tillåtet? Vad är relevant och realistiskt? Om jag hoppar över min halva brödskiva - vad leder det till? Svaret är : Ingenting. Men känslan är seger. Segern i detta fallet är falsk, falsk, falsk. Seger då är skönt. Denna seger leder till att jag fuskar mer nästa gång. Den onda cirkeln är igång.
Jag måste jämnt och ständigt väga känslor, tankar och verkligheten fram och tillbaka. Vissa dagar funderar jag inte alls på om jag tar en extra frukt eller inte. En extra brödskiva eller inte. Men sometimes slår tankarna ner i mig på nytt. Att varje tugga växer sig stor som en degklump i munnen och jag måste tvinga mig att svälja - för att inte mina kollegor börjar titta konstigt.

Jag vet att svält och bantning inte leder någonstans. Jag förtvinar bara bort. Inget mer.
VERKLIGEN INGENTING MER.
Jag blir bara gul och grå. Är trött och arg. Förbannat och sur.
Mensen kommer då och då. Urinblåsan har sitt eget liv.
Och tröttheten. DEN ÄR VÄRST.Inga piller hjälper. Inget kaffe hjälper.
Ingen träning hjälper. Ingenting hjälper. Jag bara går runt som en skugga.
En skugga av en annars så pigg, rapp och livlig filur.
Därför påminner jag mig detta jämnt och ständigt.
Att det inte hjälper att fuska. Jag får inte fuska med detta.
Jag ska inte fuska med detta. Det är förbjudet att fuska.
Jag blir utslängd då. Utslängd från livet. Utslängd och avstängd.
Jag vill inte bli det.
Jag ska inte bli det.

Jag ska tugga bort det onda.
Jag ska ge det så många tuggor som det krävs.
sedan ska jag skratta mig igenom livet . . .



Kommentarer
Postat av: fia

absolut.. de är bara kul att folk för dne vidare.. kan få månniskor att t'nka en extra gång ju :)..
så gör du de :D.

2008-02-20 @ 22:16:18
URL: http://fialovegobbi.blogg.se
Postat av: Maja

Mmm. Du är så klok. Att kämpa emot och inte ge upp, det där är man visar sin styrka. Stora kramar!

2008-02-21 @ 09:03:31
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Kristina

Svar: Ja inredning är sååå kul:) Förstår inte vilken du menar, är det boxarna? Alla Cult Design har jag köpt i en butik här i stan. Du bor i Göteborg lr? Finns en butik i 5an huset i Nordstan som säljer cult annars kan du gå in på www.cultdesign.se och söka en butik:) Kram

2008-02-21 @ 09:24:58
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Angel

Det är bra gumman ge inte upp,men jag förstår verkligen vad du menar.

2008-02-21 @ 09:35:38
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Angel

Jo abslut gumman,det man minns mest är att han var som ingen annan när lillasyster var liten hon var runt 3 eller 4 när han kom till oss nu är hon 18 då när hon var liten la hon honom i sin barnvagn/min gamla och bäddade ner honom hahaha hur många katter hade tolerat det?samma sak med docksängen där låg ingen docka,utan en katt.Många katter hade prosterat eller rivit men inte han.Åh vad tårarna rann när jag nyss kika på kort,det som gör mest ont är dom när han blivit sjuk han rasade i vikt så vår stora katt ser så liten ut,men vi vet att vi gjorde rätt dom ska inte plågas bara för att vi älskar dom å vill ha dom kvar.Han har d bra nu och han fick 15 lyckliga år.Ska nog göra ett collage i min scraapbook med honom jag menar jag har ju dom anda katterna såååå.HAN ska självklart få sin sida.Ha en fin dag

2008-02-21 @ 11:40:16
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: älsklingen

Hejsan min älsklingen (hej mamma!! (Nemo) !!!
Jag blir jätte glad när jag hör att du funderar i friska tankar, dåliga dagar kommer, men det gäller nu i början att försöka minimera dessa och sedan säga byebye....nu är jag fri!!! Jag är säker att du kommer klara detta, lita på mig....jag kommer aldrig släppa taget om dig och låta dig halka över in i dimman och försvinna in i döden....vi skall och kommer leva lyckliga och förhoppningsvis 2 barn som kommer bli de sötaste. Kanske en ny Zlatan (utan att få heta Zlatan, men bäst ändå...haha).
Vet du vad jag vill göra på söndag?
Jag vill åka runt och kolla på ringar till oss, du "muttrar" ju ibland om att inte jag ger förslag om vad vi skall göra....så nu bestämmer jag att vi gördetta på söndag. Nemo, kollar surt och undrar varför vi inte bara skall mysa med honom.
Nu ringde du....å vi bara tok längtar efter dig...nu skall vi pussas och torka varandras tårar...av längtan till dig!!!

2008-02-21 @ 17:52:39
Postat av: evelina

åh du är så klok gumman! hoppas din hjärna börjar lyssna på dig och gör dig FRISK!

många kramar

2008-02-21 @ 21:55:25
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin