Att tänka framåt - för det mesta :)


Publicerat den: 2008-01-29 [20:43:55]

image1015En dag som började med katastrof-ont-i-magen avslutades på en mycket bra sätt. Jag har funderat på mycket under dagen. Funderat mycket på min viktfobi och min kroppsuppfattning. Egentligen handlar det inte om vikten direkt utan om att kunna älska sin kropp i alla möjliga lägen och vinklar. Jag vill kunna ha lite åtsittande kläder utan att få panik och jag vill kunna hantera mättnadskänslan efter en måltid. Muskler väger mer än fett och det vet jag om/när vågen tickar uppåt. Jag älskar träningen under veckan. Det är gott och behövligt att äta innan och efter träningen för att ämnesomsättningen ska kunna fungera. Jag behöver 8 timmars sömn och får planera att lägga mig i tid och försöka sova hela natten. Kroppen behöver det. Nu ska jag även påminna mig det 1000 gånger per dag också :) hahaha.
Men just nu är det en fin känsla.  Kanske beror det på Spinningspasset och Step-up passet på SATS - I don´t know? Men jag lever mig in i den - imorgon är en ny dag :)
Godkväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej snäckan! Ha en jätte skön kväll,,,,hoppas att du kommer sova gott sen i natt :) bamse kram till dig från mig...

2008-01-29 @ 20:54:46
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Maja

Ta vara på dagarna eller stunderna med lycka, välbehag, kärlek etc. Det gör det lättare att klara de jobbiga. Kramar!

2008-01-29 @ 21:46:07
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det där med kroppsuppfattningen..det är svårt att bara vara helt nöjd. Jag har gått upp flera kilo det senaste året och ibland bryr jag mig inte så mycket, men sen kommer något tillfälle då jag verkligen märker det och får typ ångest.

A och jag träffades genom vänner och det gick ganska fort tills vi insåg att vi ville "vara tillsammans".. i sommar blir det 4 år :)

Ska ni ha ett stort bröllop eller hur ser planerna ut?

kram

2008-01-29 @ 23:15:36
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin