Ljus arbetsmarknad för barnmorskor:)


Publicerat den: 2008-01-22 [19:57:12]


image984

Äntligen hemma.
Verkligen ingen rolig dag idag. Hjärtat har bankat hårt, hårt och man har jobbat som en tok :( vi sjuksköterskor har verkligen inte betalt för det jobbet vi utför. Norge blir det till hösten måste jag nog säga. Varför jobba ihjäl sig för nada pengar? Fastän lönen är höjd och jag älskar mitt jobb så är det inte värt i längden tyvärr.  Jag vägrar bli en sur kärring som klagar och ojar mig - och den risken finns ju alltid om man fortsätter i samma väva.
Jag brukar peppa mig med att detta endast är en del av livet och att jag till hösten kör min sista race på högskolan. Sedan behöver jag aldrig sätta mig bakom en skolbänk igen. Och arbetsmarknaden ser otroligt ljus ut för barnmorskor :) Skönt det!!!
Hur som. Vi lever. Vi är friska. Jag har tränat spinning. Det får mig på fötter igen. Nästan alltid iaf. Idag är inte en sådan dag.

Vad gör ni då???

Kommentarer
Postat av: evelina

åh jag vet hur du känner med att vara underbetald =) men soms agt så har vi så mkt annat att vara glada för o pengar är ju inte allt! Men ändå en del och får du chansen att jobba lite i norge så varför inte! göteborg är väl inte långt till norge heller =)? har du tänkt pendla då?

kram!

2008-01-22 @ 20:10:54
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, det är så himla surt att jobb med människor ger så dålig lön (för det mesta) - det är samma med mitt kommande yrke!
Har ni funderat på att flytta till Norge?

2008-01-22 @ 20:42:55
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin