Aldrig i livet att jag nöjer mig med att pissa på den jäkla stickan!!!!!!!!!!!!


Publicerat den: 2008-07-25 [22:03:25]

Min värsta mardröm förutom sjukdomar och död måste nog vara detta.
Jag är livrädd för detta.

Att bli en gråaktig morsa.
En sådan som drar en alldeles för stor storlek i kläder.
En sådan som drar kärran framför mig på ICA med ettåringen i den och tre åringen som skriker och sparkas när jag inte går med på att köpa godis - på en tisdag.
En morsa vars hår är slitigt och missfärgat - och även otvättat.
Huvudet har även blivit lite kalt pga. av allt strippigt hår...
Jag har nöjt mig med ett jobb eftersom det är just - ett fast arbete. Mitt arbete är fast - och det betyder att inkomsten är fast. Jag har en inkomst. Och jag är nöjd...
Min mage har en massa bristningar och röven hänger.
Tuttarna hänger de också.
Jag klagar!!!
Jag klagar på mitt mitt hem och min familj.
På mina skrikiga barn och mitt kassa arbete som aldrig tycks löna sig.
Jag är livrädd att aldrig kunna hinna med mig själv och min man.
Att SATS har barnpassning är bra. Men mina gapiga barn kommer att bli utstirrade inne i lekhörnan där.
De kommer att bli utstirrade av alla gulklädda SATS people och alla prydliga små barn.
Sådana barn som tillhör eliten...
Jag är livrädd att sitt i en 4:a och klaga.
Klaga på att vi aldrig får det att gå ihop.
Barnen kommer att få sova i våningssäng och aldrig kunna bjuda hem vänner.
Våningssängern kommer att vara byggt i trä - som på 80 talet och de kommer att bråka om översängen.
Jag kommer att medla.
Medla om vem som ska leka med vad.
Om kläderna varje dag och de jäkla fiskpinnarna som jag ska servera  - minst 3 gånger i veckan.
Jag är livrädd för att nöja mig med det.
För att. När jag är nöjd så betyder det att det är STOPP!!!
Jag är nöjd och så sker allt det jag precis beskrev.
Jag vill aldrig vara nöjd.
Aldrig - att jag kommer nöja mig med detta.
Jag skulle bli livrädd att plussa på pissestickan idag.
Jag vill inte behöva pissa på den.


Men...
Alla pissar på den nu för tiden opch så plussar de och är överlyckliga.
De är NÖJDA!
.
.
.
Jag kommer aldrig någonsin nöja mig med detta.
Kanske är jag otacksam.
Kanske jagar jag såpbubblor.
Men jag kommer aldrig någonsin nöja mig med detta.
ALDRIG.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Vi ska också äta kräftor ikväll =)



Hur är det med lilla frun..hihi... tyckte jag såg er lilla kinapärla på ett av fotona...



KRAMIS

2008-07-26 @ 12:55:45
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: johanna

Uffa - säg inte så - jag är i samma sits.



Fina bilder från bröllopet by the way. :)

2008-07-26 @ 13:27:09
URL: http://hannisfashionista.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej vill bara säga en sak till dig viktigast inte vad gör eller vad man är rädd för. Det viktigast är att ha varandra och finns för varandra. Då skulle jag skit rädd nu efter min man gått bakom min rygg efter knappt ett års äktenskap. Så här står jag med tre små barn och skall leva själv i en 4.Man kan inte tänka PÅ vad man blir rädd för. man får ta livet som det kommer,

kRAM SANDRA

2008-07-26 @ 21:15:54
URL: http://mittlivsomsandrabjörk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin