Livet är mer än 4 årstider...


Publicerat den: 2008-06-12 [21:18:41]



Du säger livet är mer än jag förstår
tiden jag fått, den tiden jag har,
överskrider mina sinnen.

Du säger livet är större än vi förmår
tiden som gått, tiden som går
blir mer än bara minnen.

Livet är mer än trasiga nätter, en tidig morgon
Livet är mer än stulna ord och sorg
Livet är mer än fyra årstider i en cirkel
Mer än bokstaverad kärlek utan form

Dem säger livet är mer än det som växer under solen
bortom vindarna som blåser,
inte bara nu men även sen

Dem säger livet är mer än tid som passerar
så fort du inte kan fånga,
är livet mer än tålamod, min vän

Livet är mer än åtta till fem och tak av trä
Livet är mer än lådvin och folkvimmel
Livet är mer än sår som ska läkas
Mer än kvällar under bar himmel

Mer än kvällar av tålamod
Mer än dagar för bekräftelse
Mer än värmeljus och kanal 5
Mer än filtar och sand
Mer än oss, under bar himmel

Kommentarer
Postat av: Evelina - blivande brud <3

åh gumman, vilken poet du är!

vet du om att du skriver så jäkla vackert!?



lancie har inte samma passion som sessan, han ligger mest överallt helst, med benen i luften =)



kramar!

2008-06-12 @ 21:32:05
URL: http://evelinastrand.blogg.se/
Postat av: Sandra

Inte förrän den sextonde maj nästa år.. Men man säger ju att ett år är perfekt framförhållning ;) Hur länge har ni planerat?

2008-06-12 @ 21:45:39
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin