Ni lever i en värld av rosa fluff. . .


Publicerat den: 2008-03-24 [20:23:51]


image1297Nu är jag igång igen. Det behövs. Jag gillar det inte - men det behövs.
I höst ska det pluggas. Det ska pluggas som faaaaan. Jagska ge mitt allt. Annars är detta kämpande nästintill helt meningslöst. Men hur som - i höst gäller det. Förmodligen - om allt går som det vill så är jag färdig barnmorska nästa år. En dröm. Min största dröm i detta liv. Jag får gåshud och ögonen tåras när jag tänker på detta. Gud vad jag längtat efter dena plats. Ojjj så mycket kämpande och oroliga nerver. Nu gäller det.
Och som sagt - så behöver jag en inkomst under mina tre perioder på högskolan. Jag tänker inte nöja mig med mindre. Jag vet att jag offrar mycket för en bättre lön - men just nu får det vara som det är. Jag har en underbar familj som jag från djupet av mitt hjärta hoppas förstår detta. Och har överseende men tiden som jag inte kommer att spendera hemma.
Vem har sagt att livet utomlands är lätt?
Fy helvete för att fåntrattar till mähäs -  bygger upp sina meningslösa liv på att ett liv i Norden skulle vara dans på rosor. Att vi här i dessa rika och välmående länder lever i ett rosaskimrande liv - med underbara och höga löner. Hus med vita staket och bidrag - stora som toplöner. Ni är dumma i huvudet!!! Ni suger k*k - och vet knappas något om det hårda livet - eller om livet över huvudtaget. Gå och lägg er!

Kommentarer
Postat av: Qristall

Lycka till det kommer att går bra:)
Precis det yrket jag ville ha en gång i tiden men det blev inte så.
Ha de bra

2008-03-24 @ 21:11:30
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: jossan

tack så mycket:) vad glad jag blir när du säger så:) kraam

2008-03-24 @ 21:13:32
URL: http://monamourr.blogg.se
Postat av: Tinna

Lycka till med både bröllopsplaner och med yrkesplanerna. Ert hotell inför blivande bröllopsresa ser härligt ut.

Ha en bra vecka

2008-03-24 @ 23:14:23
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag ska vara på en kirurgisk akutvårdsavdelning i fyra veckor! Ska bli så spännande och kul :)
Åh, barnmorska skulle jag också vilja jobba som, verkar så kul!
Var ska ni åka på bröllopsresa? :)
Godnatt och sov så gott! Kram, Hanna!

2008-03-24 @ 23:31:09
URL: http://misshannie.blogg.se
Postat av: Caroline

Hej!
Du missar väl inte programmet "barnmorskorna" som börjar ikväll? Det verkar jättebra! Fin blogg du har! Kram Caroline

2008-03-26 @ 09:27:06
Postat av: evelina

förstår nog inte hur härligt detta måste vara för dig, men jag glädjs verkligen åt dig! du färtjänar det mer än nån annan o jag tror på dig!

kram

2008-03-26 @ 20:05:04
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin