Döden är "bara" andra sidan av det vi är i nu. . .


Publicerat den: 2008-05-10 [13:22:28]

image1487


"
Döden är ingenting
Jag har bara gått in i
Rummet intill.
Jag är jag och du är du.
Allt vi var för varandra,
Det är vi fortfarande.
Nämn mig vid mitt
Vanliga invanda namn.
Tala till mig på samma
Sätt du alltid brukade.
Ändra inte ditt tonfall,
Håll sorgen borta.
Skratta med mig,som vi
Alltid brukade skratta
Åt vardagens småting
Tillsammans.
Var med mig.
Le med Mig.
Tänk på mig.
Bed för mig.
Livets mening
Är densamma som alltid.
Ingenting har skett som
Förändrar detta.
Livet går vidare, därför
Att det måste gå vidare.
Döden är ju bara
Ett tillfälligt avbrott i vår
Gemenskap.
Jag finns
Där, alldeles nära.
Och
Jag väntar på min
Återförening med dig
."


den här dikten ligger mig varmt om hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Evelina

vilken fin dikt! lite skrämmande, men jag kan förstå att den betyder nåt särskilt för dig...
tänk, ikväll är vi båda ensamma utan våra män =)

kram

2008-05-10 @ 14:17:24
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin