Mindfullness.


Publicerat den: 2008-05-10 [23:37:04]

Får jag dela med mig en hemlighet till er.
Idag har jag varit nöjd med min kropp. Ganska så nöjd faktiskt.
Jag har kunnat träna i tightare kläder.
Jag har kunnat sola utan tröja på gräplätten.
Jag har stått ut med att ha tighta 3/4 byxor på mig. Många gånger rycker de bort. Benen känns svullna och dallriga, Det räcker ju med lite mat och så sitter jag och dallrar - som någon slags geleklumnp . . .
Men idag så jagade jag bort det där geleklumpen. Jag solade. Sög in solens strålar.
Tittade på himmlens vackra färger, former och ljust.
Jag har en läxa med mig denna helg.
Den handlar om Mindfullness.
Att fokuser på 1 sak - tex: Frukosten. Se till att frukosten verkligen smakar gott. Att du äter frukosten för att det är god och du har längtat efter den något så otroligt. Ät inte när du känner dig ledsen, glad, trött osv. Utan endast när du verkligen behlöver tanka på energi.

Samma sak handlar det om att lägga sig på gräset.
Titta upp mot skyn:
Ja - du ser en blå himmel. Men vad mer?
Klockan är 20:45 himmlen är vacker. Högst upp i skyn ser jag ett plan glida förbi. Undra vart detta plan ska till???
Vilka fina vita ränder planet delar med sig. Tack för detta. Det ser underbart vackert där upp i skyn.
Små tussar av moln glider också förbi. De är vackert....

En koltrast sjunger samtidigt så fasanfullt fint
Jag vill stanna och lyssna  på koltrasten också.
Men kan inte just nu. Inte idag.
Idag ska jag fokuser på molnjävlarna¨.

Imorgon är en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Angel

Åh vad underbart att du vågat lite mer gumman,sååå stolt över dig.Babysteps is the way to go

2008-05-11 @ 10:45:58
URL: http://angelnr1.blogg.se
Postat av: Evelina

vilken sorglig person som skrivit här ovanför!? var inne och läste lite på hennes sida och hon verkar nästan vilja skryta om att hon har anorexia??

du är bra du, som tar de steg för steg, lär dig att uppskatta livet. Du är bättre än att låta en sjukdom ta över dig.

Kram

2008-05-11 @ 15:32:32
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: LOVISA

Skönt med sol!

2008-05-11 @ 16:34:58
URL: http://onemoretry.blogg.se
Postat av: Cim

Vad kul att du känner det så bra och att det går bra för dig. Blir glad för din skull.... Den där Anna P är då inte mycket att hänga upp sig på. Hon verkar inte ha "alla besticken i lådan" om man nu säger så... *ler*
Ha en underbar kväll...
Kramen

2008-05-11 @ 17:13:32
Postat av: Anna

Härligt, varje steg är värt mycket! Du är stark som kämpar på!

Jag känner mig dessvärre alltför sliten idag, men det är helt själförvållat så jag ska inte klaga för mycket. Kommande helg ska iaf bli lugn!

KRAMAR

2008-05-11 @ 17:28:10
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Helena Lundqvist

Underbart när man känner sig nöjd med sig själv;)
Kram:)

2008-05-11 @ 21:04:54
URL: http://helu76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin