About friendship.


Publicerat den: 2008-11-02 [08:55:57]







Mycket har hänt sedan år 2008 började och snart om exakt 2 månader så tar även detta året slut. År 2008 måste nog vara ett år som jag har utvecklats under som mest. Detta året har jag jobbat mycket med mig själv. Tankar. Känslor och självinvestering. Vardagen bland nålar och givare har blandats med planeringen av vårat bröllop som blev av en varm och fin sommardag i juli. Sommaren innehöll även många vänner och mycket skratt.
Våra vittnen - Underbara Ivelina och Mitko kommer alltid, alltid att vara närmast till hjärtat. Och fastän de bor flera tusen mil här ifrån så kan inga mil i världen komma oss emellan. Djup och vacker vänskap.
Denna sommar lärde jag mig också en väldigt svår och tung läxa om vänskap.
Om en lång vänskap som tyvärr visade sig bränna mig mer än ge mig kärlek.
Jag VET att jag gav för mycket av mig själv och inte fick något tillbaka. Jag gav och gav hela tiden. Hela tiden.
Oftast kom jag hem med ont i magen och en växande klump av smärta. Det är mitt fel. Det är mitt fel att det kunde gå så långt. Varför blev det så?
Jag minns nätter som fick sluta med förlåt-samtal-och-ett-gott-natt-vi-hörs-imorgon.
Jag hatade dessa nätter.
En vänskap ska inte mätta sig på kvart i tre samtal, mitt i natten.
En vänskap överlever inte på kvart i tre samtal. Den gör inte det. Ohhh fan :(
För var dag kunde jag fyllas av negativa känslor. Där all min energi hamnade hos någon annan och jag blev lämnad med klumpen som aldrig ville sluta växa. Men jag höll i. Höll kvar. Och gav mer. Jag vet att det är jag som känner efter för mycket. Jag har fått tänka igenom allt gång på gång. Många, många gånger.
Man kan inte bygga en vänskap på allt det där negativa som vänskapen levde på.
Vänskapen levde. Men den växte aldrig. Den bara fanns.
Ordet vänskap fanns. Men inte vänskapen i sig.

Det gör så ont att inte ha henne som vän.
Kanske räckte det inte för mig...
Kanske var det fel för mig...
Kanske var det fel för henne...
Kanske var det fel för oss...
Vem vet?
Kanske ville hon inte veta av mig - under alla dessa år?
Vem vet?
Ibland så kan jag faktiskt gråta över detta.
Det kan jag faktiskt.
För när jag älskar. Så älskar jag på riktigt.
Det gör jag. På riktigt.
.
.
.
Tja.
Jag kan inte grubbla hela mitt liv.
Jag har endå levt en kvart. Det är därför jag äger boken: Enkvartlivsboken. Den ligger på mitt nattduksbord. Den handlar om att vi alla är orginal och aldrig ska sträva till att vara kopior.
Jag tänker iaf. inte vara en kopia och hålla fast vid alla och everything.



Jag har under mina år upplevt hjärtesorg 1 gång.
Att vara utan denna vänskap som jag trodde fanns -  kommer att bli min andra hjärtesorg.



Men livet är till för att ge och ta.
Både i relationer och vänskap.
Håll fast vid människorna som älskar er på riktigt.


...allt annat kan kvitta...





Men det gör ont!!!!!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

åh gumman... bra ändå att inse att vänskapen inte är sann, för nu kan du gå vidare och lägga energi på sånt som ger energi tillbaka!

du är värlsbäst och älskad av många fina människor, det märks =)



kramar!

2008-11-02 @ 18:42:17
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Tack vännen!

Tack fär att du delade med dig av krosad vänskapp/en vänskapp som du trode var sann.

Detta fick mig att öpna ögonen och inse ett och anat om en som kallar sig min vän.

Tack!!

Kram/N

2008-11-02 @ 20:53:00
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru
Postat av: Saannis-Ung Blivande Fru

Jag känner igen den där smärtan, för jag genomgår det just nu. Men kom ihåg att du är värdefull oavsett vad. Kram

Postat av: Mindy

God kväll söta du :) Tallrikarna är inköpta från Rusta för jätte bilig summan..har du rusta där du bor? Om inte så kanske jag ska köpa några till dig o skicka upp om de finns kvar :) HA en skön måndag kväll.kram kram

2008-11-03 @ 16:36:29
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch, vilket svek :/



Ja, julgran (äkta sådan) är ju ett måste! Bilder på årets kommer runt lucia när den ska införskaffas :)



Massa kramar!

2008-11-03 @ 21:05:32
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Saannis-Ung Blivande Fru

Ååh men tack. Vad roligt att du vill följa min väg fram. Tänkte höra vad för sorts musik ni hade till ingångsmarchen. Puss

Postat av: Antoaneta

Zashto se skarahte s Linea?

2008-11-05 @ 14:02:47
Postat av: teddy

Toni: Zashto mislish che stava vapros za neja???

Nie ne sme sa karali - prosto ne se chyvame.

2008-11-05 @ 15:33:26
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Antoaneta

Predpolagam che stava vapros za neja.....

2008-11-06 @ 23:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin