Andra tentamen avklarad.


Publicerat den: 2008-11-18 [17:30:08]




Här skulle jag inte tacka nej till att lägga mig just nu. Bara ligga och lyssna på ingenting. Tystnaden är underbar.


Hej hej mina vänner och så vill jag säga välkommna alla nya läsare här på bloggen. Bla. några sötnosar från klassen som tydligen hamnade här när de var ute efter att googla efter sutura sagittalis, hahaha. Hoppas bloggen faller er i smaken mina vänner och att ni njuter av alla underbara tentamen som vi har framför oss. Yes sir!
Idag har jag iaf. varit uppe i Borås ochskrivit tenta i normal graviditet, normal förlossning, MVC, BB och ammning. Lärarna kunde inte hålla sig borta från sina jäkla kvantativa traggel heller :( och jag höl på att gå i taket!!!! Efter tentamen kändes det okey faktiskt. Jag har nästan inte pluggat något till den här skrivningen om jag ska vara ärlig så vi får se vad som händer.
Hur som - tentamen är över och inlämnad. 



Träning, mat och en luuuuuuuuuuuuugn kväll blir det av tisdagen. Nothing more, nothing less...



PS:
Jag har lite nyheter också :) Kan ni gissa vad?

Kommentarer
Postat av: Sessan is bride to be

Försöker bara skydda min blogg för de som "snokar" som sagt, så de flesta kommer ju kunna läsa mina skyddade inlägg. Återkommer med det senare, om det där med lösenord å så! =)



Kram rakm

2008-11-18 @ 17:53:54
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen. Jag har läst halva ssk nu. Fick barn i maj och hamnade mitt i skarven på nya och gamla utbildningen. Så nu måste jag komplettera en kurs innan jag får hoppa på termin 4. Det är det jag gör nu, fast bara på deltid, jag är ju mammaledig också.



Jasså droppen var kul att jobba på...Är det inte enformigt? Vad gör man förutom att tappa en massa blod?



Hur funkar det med distansutb? Vart bor du? Funderar också på distans, men då är det ju dethär med praktiken...den blir ju i borås. Lite jobbigt att pendla så när jag har lilla Elina.



Kram

2008-11-18 @ 17:55:31
Postat av: Jenny

Nu blev jag nyfiken på nyheten :)

Kram

2008-11-18 @ 18:31:25
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Vad är nu detta för trevliga nyheter?

Jo jag vet att det kommer att gå undan, så i mellandagarna ska vi bara njuta av planeringen och varandra och att ha allt framför oss :).



Trevlig kväll gumman!

Kram

2008-11-18 @ 18:57:39
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Angel

åh berätta nu gummanoch förresten skicka din mailadress så jag kan maila frågorna genast kramiz

2008-11-18 @ 19:36:03
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det e lätt att vara klumpig ibland =)

Förstår att det e skönt att komma hem efter tentan.

Låter som en verkligen intressant tenta, men stor som du säger. Håller tummarna för dig med.

Japp fyller år imorgon.



Vad e det för hemlighet du har, blir nyfiken =) e du gravid? =)

Ha en fortsatt trevlig kväll

Kramar

2008-11-18 @ 20:22:43
URL: http://lusse.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja jag trivs verkligen i borås, men det är klart att det är bra om man är nära hem. men man får väga för och nackdelar.

Ja min söta lilla dotter kan jag inte se mig mätt på. det är så himla kul! Vad coolt det måste vara att föda barn och vara gravid sedan som barnmorska.



asså det är skillnad på sahlgrenska och droppen. man kan väl lämna plasma där också va?



Kram



2008-11-18 @ 20:23:27
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Malin

åhh jag e också nyfiken. BERÄTTA =)

Kram

Malin

2008-11-18 @ 20:48:16
URL: http://www.metroblogg.se/klant
Postat av: Katja

härligt! bra jobbat :)

2008-11-18 @ 21:02:27
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: maja

åh vilken härlig sommaräng ljuvligt!

Vad är det för hemlis du nu har på g sötis, tell me blir ju så nyfiken här :)



Puss ouss

2008-11-18 @ 21:05:53
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilken härlig sommaräng! En dag som denna med blåst och regnrusk längtar jag onekligen tillbaka till sommarens härliga tid. En solsemester kanske skulle planeras in.

Nu blir jag nyfiken på dina nyheter :P

Ha det superbra! Kramar!

2008-11-18 @ 22:16:55
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: sandra

hihi ja jag har ju några år på mig att fundera över skolvalet. Sedan ska man ju komma in också. Hur många gånger fick du söka?

Du får läsa Elinas förlossningsberättelse. Den ligger nog under juni tror jag.



Godnatt! Kram

2008-11-18 @ 22:30:13
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Linda (en av fem)

Hej!! Kul att läsa din blogg,du är verkligen duktig på att uttrycka dig i skrift. Och vilka fina brölloppsbilder, läcker klänning!! Sade ju på tentan att jag måste in och läsa bloggen!!har ingen motivation till nästa tenta...vill shoppa istället....den kommer nog imorgon, motivationen alltså. Barnmorskestudent Linda

2008-11-19 @ 13:51:26
Postat av: Jenny

Bröllopsresa gissar jag på efter dina ledtrådar =) Om det är rätt, vart ska ni åka?

Kram

2008-11-19 @ 17:13:28
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: teddy

Linda: En av fem :) Vem av alla?

Skoj att du hittade hit och hoppas bloggen har varit alright. Hur gick tenta skiten då? Jag sitter som på nålar tills resultatet är färdigt.....



kramis och ha en fin kväll.

2008-11-19 @ 17:26:55
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: En av fem

Linda (Kungälv) Vi pratade ju igenom tentan innan du sprang iväg ut....kommer du på vem??? Du ser jag är inne på din blogg igen! Du har fått en ny läsare som desutom förstår dig i mycket av din skolvärld etersom jag själv lever i den. Kram på dig.

2008-11-20 @ 12:11:58
Postat av: teddy

Linda: hahaha jaaaaaaaaa då vet jag. Det var ju två lindor där den dagen och jag har kort minne :) haha, sorry!

Ja skolan är ingen hit alls för tillfället.

Jag gör allt annat än pluggar, bla tittar på våra bästa år... Pluggar du mycket?



krams krams

2008-11-20 @ 13:01:43
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Linda (number one!!)

God Kväll! Har inte börjat plugga inför nästa tenta och skall jobba i helgen, men på måndag börjar jag. Men visst är det lite samma som förra tentan, i alla fall graviditet o förlossning. Men jag sätter mig inte på tentan utan att ha bra koll........VÄGRAR OMTENTA....SKALL KLAR DET. Det är bra med två barn, jag är ofta disiplinerad när de är på skola/Dagis (inte idag....jag har shoppat....finns så tokmycket fint!!). Nu har jag öppnat en flaska rött som jag skall dela med min älskling. Kram o ha det gött

2008-11-21 @ 18:38:26
Postat av: teddy

Linda: Mums vad gott med vin och jag som äääälskar vin. Hoppas ni har haft det mysigt du och din älskling och att du shoppar lungt.

Så klart att vi klarar tentamen nästa fredag.

Margareta sa ju att vi ska följa sista tentamen och att det blir ungefär så. Plugga lite extra på högt blodtryck och lite smärtestillande i samband med förlossning så klarar vi oss.

Ha en skön kväll tjejen.

Nu ska jag jobba vidare :(



kramis och natti

2008-11-21 @ 23:22:01
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Linda (en av fem)

hej! sitter o läser inför tentan, tycker faktiskat att jag har ganska bra koll. CTG är dock SVÅRT!! Skall skriva tentan på lärcentra i Srenungsund så jag slipper åka till Borås på fredag. Ha det så bra!! Kram Linda (Vad kul det skall bli att följa bloggen när du är på förlossningen, visst börjar du med det? Jag startar med MVC)

2008-11-24 @ 12:15:57
Postat av: teddy

Linda: Sitter också och läser inför den där tentamen. Hur gör du när du läser? Går du efter den senaste tentamen eller? Har du läst mycket om menscyckeln?

Ang. CTG så kommer de ju inte att göra det svårt för oss med tanke på att vi inte varit ute på praktik än så jag tror nog att vi får bedöma en normal kurva med lite variabla decelerationer :)

Och så länge kurvan är reaktiv sedan tidigare och decelerationerna är variabla så är det ju inga problem för barnet. Eller hur :)



Skönt för dig att slippa åka till Borås.



kramis

2008-11-24 @ 14:53:15
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Linda (stolt blivande barmorska)

Hej Igen! Jag koncentrerar mig ganska mycket på den tidigare tentan och läser på om bltr och smärtlindring. Sitter idag och läser igenom menstruationscykeln, men jag går inte in på djupet.Jag känner att jag måste gå in lite mera på fysiologin, där har jag inte riktig koll om det kommer någon fråga.Har du förresten fått ett bar schema inför nästa vecka?Du har rätt ang CTG-vi skall lära oss att se en normal kurva, annars kan man aldrig lära sig vad som är patologiskt. Kramar

2008-11-25 @ 14:35:49
Postat av: teddy

Hejsan Linda.

Jag har också läst på en del om smärtlindring. lite om när man kan ge olika typer av smärtlindring och lite om icke farmakologisk smärtlindring , så som aktivitet, massage osv...

Ang. menscyckeln så har jag fokuserat på follikelcyckeln faktiskt, där står ju allt om FSH och LH stegring osv. Progesteron och östrogen...

Vadskulle vi kunna om bltr btw?

Skulle vi bara veta vad högt bltr kan leda till eller?

Följer också gammla tantan precis som dig.

Hoppas det går bra för oss alla på fredag.



kramis

2008-11-25 @ 16:59:27
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med dig om att vi är grymma i BM2!!! Alla är engagerade o intresserade och det verkar ju synas på tntaresultaten!! Nu sitter du nog och kalasar på väg till Kiel. Ha det så bra Kram linda

2008-11-28 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin