Träningstips by Teddy :)


Publicerat den: 2008-11-18 [21:15:13]






Hrrrmmmm som ni kanske har gissat er fram till så är träning en del av mig. En ganska så STOR del av mig. Och nu när jag är på god väg ut ur en av de värsta perioderna i mitt liv ( ätstörningen) så är träningen inte längre ett tvång ( nästan) utan en livsviktig punkt i min vardag. Här kommer iaf. en veckan träning för mig.
Jag försöker kombinera styrka för att stärka mina klena muskler. Speciellt armar, bröst, rygg, bål och mage.
Spinning kör jag för konditionen och lår och ben. Och jag kan loooova er att ni inte får stora ridlår av spinning. Spinning är bland det bästa som finns. Speciellt om inst. är bra och musiken great. Crossmaskin, rodd, trampmaskin och löpning/ gå på brant löparband, även det för kondition och maxpuls. Om jag går brant på löparbandet så brukar jag ställa in den på ca 12 - 13 % uppåt och 6 i styrka. Jäkligt bra för låren och arslet. Jag brukar träna minst 4 gånger och max 6 gånger per vecka.

Exempel på träningsschema under en vecka:


Måndag: Spinning + Core ( för mage, stabilitet och bål) .
Tisdag: Kondition + Spinning.
Onsdag: Antingen en styrkedag eller endast kondition.
Torsdag: Spinning + Core.
Fredag: Styrka med fokus på armar, bröst, mage och bål.
Lördag: Spinning + Core.

Det kan förekomma ändringar på schemat.
Bla. dagar då jag inte kan träna pga. arbete och skola.
Dock är jag dum som oftast tränar när jag är förkyld. Något som faktiskt hjälper mer än stjälper :)
Jag vet att det kan vara motigt att träna. Speciellt så här års. Det regnar. Det blåser och det ser för jäkligt ut utanför. Men om jagska vara ärligt så spelar det ingen roll hur många tidningar du kommer att lägga pengarna på. Tidningar som ska stärka din motivation och ditt självförtroende.
DU själv måste ge dig ut.
BIT ihop i början.
Det finns ( nästan) INGA ursäkter för att inte träna.


Jag går utefter dessa steg:


♥Jag tränar inte bara för idag eller imorgon, utan för hela livet.
♥Det är bättre att göra någonting än ingenting. Och vad säger att du inte är trött imorgon också?
♥Du minskar chanserna för att drabbas av hjärt och kärl sjukdomar genom att vara igång.
♥Du blir piggare och gladare av att röra på dig.
♥Håll ut: Det tar ca 6 mån att anama en ny vana. 
BOKA TID MED DIG SJÄLV! Köp en träningsalmenacka eller bok och avsätt tid för endast dig själv.

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

vad härligt att du lyckats omvandla träning till nåt så positivt!!!

man ska vara snäll mot sin kropp och det är så skönt att höra att du tar hand om dig =)



kramar

2008-11-18 @ 21:22:17
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

näää inget svar än tyvärr... men FÖRHOPPNINGSVIS vet vi till helgen! Tänk så underbart!!



kramis

2008-11-18 @ 22:03:22
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: maja

Härligt du är verkligen en inspirationskälla gumman!

Jag mår sådär, gått ner i en svacka igen :( suck..vet ej vad som händer ska nog ta det lungt du då? Oh glömde ska ju sjunga på ett bröllop om jag mår okej :)



Kramar m

2008-11-18 @ 22:24:32
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Katja

Bra :)

2008-11-18 @ 22:29:33
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Mindy

God middag snäckan..Allt bra med dig denna onsdag? Så duktig jag är denna dag..städar o står i ..är helt trött nu..ska snart fixa sista tvätten sen ska man ta en promenad o köpa hem något gott till middag..kram kram

2008-11-19 @ 12:22:06
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: jess

oj, hela 6 månader att tvinga in det i hjärnan?! ;o haha, men det är bara köra på!

2009-05-27 @ 20:50:13
URL: http://jessljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin