Ett halvt decennium...


Publicerat den: 2008-11-05 [20:55:53]

Sitter och tittar igenom jätte gammla inlägg på lunarstorm. Lunarstorm av alla ställen... Kan ni förstå att det snart gått ett halvt decennium sedan jag skrev där inne. Ordet decennium får alla hårstrån att krypa tättare mot kroppen. Shit så....... gammal... jag måste vara. Är jag gammal - eller är det bara de vanliga årstiderna som passerar förbi? Passerat förbi? Inne på lunarstorm så har åren och tiden stannat för att vara. Där har tiden stannat för att inte beröra något. Inte en endaste vattendroppe. Tiden har stannat för plåga mig.
 Inne på lunar skrev jag oftast om Filko - då Filko fanns. Och nu så finns han inte längre. Han gör inte det. Jag får hela tiden tala om det för mig själv. Fortfarande. Det är otroligt svårt. Fastän jag är gift och allt är happy. Men så är det. Undrar när det släpper greppet om mig eller så kommer det för alltid att vara så...???
Jag har inte träffat Filko på mer än 5 år. Vi sågs senast augusti 2003. 2003!!!!!!!!!!!!!!!!! 2003 - är en evighet sedan. Jag gick tredje terminen på sjuksköterske utbildningen och nu har jag snart jobbat tre år som syrra. Och kan det....
Kan det vara möjligt???
 Senast vi hördes. Exakt en vecka innan jag mötte pappa i hallen på Musikvägen med söndergråtna ögon - ca runt den 6 eller 7 februari 2004 så hade jag och Filko bråkat ganska ordentligt. Vi bråkade och jag kan fortfarande sitta och förbanna mig själv för dessa bråk. Dessa jäkla bråk. Bråka aldrig älsklingar. Och om ni gör det så förlåt varandra. Det är ingen lögn att man bör förlåta varandra - man ska alltid kunna det så gott det går. Kärleken övervinner allt!!!!!!!!! Allt!
Men vi avslutade vårat SISTA samtal så. Vi hade bråkat! Och jag försöker bortse från detta men verkligheten ser ju ut så. Vi hade bråkat och han dog som ovän med mig. Som ovän. Ush...
Denna känsla hemsöker mig varj dag, Varje morgon när Pär åker till jobbet. Varje morgon säger jag tyst för mig själv: Gud framför dig och Du bakom honom. Varje morgon darling!


Jag vill aldrig mer lägga mig sur eller ledsen. Jag måste varje morgon tala om för min man att jag älskar honom.
För det gör jag. Jag älskar honom mer än världen i denna universum. Jag älskar denna mannen mer än allt. ALLT!!!!! Jag tackar allt i denna kosmiska universum för denna kärlek som jag har fått och som jag har. Vi älskar varandra gränslöst, utan villkor. En kärlek kan aldrig byggas på det.

Jag älskar honom mer än alla solar, månar, stjärnor och planeter.


Jag vill aldrig vara med om detta igen. ALDRIG MER!!!
 Nu har jag fått slå mitt kasst. Nu får någon annan lida. Jag vill inte mer.




Jaha och nu så har klockan passerat över 21 tiden och då kan jag inte köpa ost på ICA. Pyttans också.
 Jag får improvisera. Ja - jag får improvisera som en inhyrd clown.
Ja och så har jag köpt de där jävla julgardinerna med tomtar på. Nu är vi den  riktigt gulliga familjen.


Den här ligger mig varmt om hjärtat så här dags.



Kommentarer
Postat av: Tinna

Åhh kära du... vad mycket man ska få gå igenom här i livet.

Skönt att du har funnit din kärlek här i livet.

Kramar om

2008-11-05 @ 21:44:56
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Matilda

http://www.st.nu/lucia/index.php?kandidat=3, rösta och hjälp mig att bli medelpads lucia 2008 :)

det går även att rösta flera namn men inte allt för många på samma ip-adress :)

2008-11-05 @ 23:21:10
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Maja



Haha , a lunarstorm är nästan kult ;) att det finns kvar viiste jag ej!?

Ja du gummms, majsan är sjuk vinter-kräk-sjukan spyr på nätterna sover på dagarna..där har du min vardag..hehe

Du då gos, allt bra med dig?

Får ses när jag blivit frisk tycker jag!!



Puss majs

2008-11-06 @ 03:02:27
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: G

Hejsan! Intresserade av ny design till din blogg? Nu finns en fräsch bloggdesign på http://babbidesign.blogg.se Kika in, välkommen!

2008-11-06 @ 03:08:40
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Maja

Du skriver så klokt o jag blir så berörd av din text gumman..

Men vem var Filko? ( din gamla pojkvän på havet? :( )

Jag vet hur det är, hur jobbigt,kämpigt o ledsamt det än är måste man låta livet gå vidare o ta vara på de personer man har runt omkring sig, precis som du själv säger gumman!

Jag drömmer ofta om min bror..han kommer o besöker mig titt som tätt & det är jag även säker på att Filko gör med dig =)



Lots of love/ Puss m.

2008-11-06 @ 03:09:35
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Angel

åh gumman då,önskar jag kunde skriva nåt passande.

Hoppas du mår bättre i dag,tänker på dig.Kram

2008-11-06 @ 09:22:20
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Malin

Funderar vem var/är filko?

2008-11-06 @ 09:45:57
Postat av: Linda

Vilket fint inlägg!! Du är stark tjejen, otroligt stark!

Kram!!

2008-11-06 @ 10:22:38
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Sandra

Försöker verkligen att tänka på det där med attaldrig skiljas/somna osv som ovänner, men ibland glömmer man..Jag tackar för påminnelsen gumman!

Hoppas det känns lite bättre ikväll?



Kramar i massor!

2008-11-06 @ 20:38:54
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det var ett fint och tänkvärt inlägg. Jag är ledsen att du har behövt gå igenom att mista en av dina närmaste. Men oavsett arga ord eller inte så är jag övertygad om att du en alldeles egen ängel som vakar över dig. Jag är också otroligt glad för din skull att du har hittat kärleken igen och är så lycklig tillsammans med honom. Det är du värd!!



Stor KRAM!

2008-11-10 @ 10:58:07
URL: http://rent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin