Motiga tankar och känslor :(


Publicerat den: 2008-11-24 [15:06:21]

Ush ush ush. Ångesten börjar smyga sig på.
Jag sitter och tentapluggar inför den sista tentamen som är denna fredag som sagt.
Vi har fortfarande inte fått svar på den senaste tentamen och det gnager i min själ mest hela tiden.Drömmer ofta om den här utbildningen.
Inatt drömde jag att jag öppnade upp Ping pong och fick svaret på senaste tentamen. Jag var inte godkänd och läraren hade lagt ut en bild på mig med texten: ICKE GODKÄND så att alla andra kunde beskåda denna hemska student. Gissa om det kom krokodiltårar...Det känns motigt måste jag säga. Hela den här utbildningen känns motigt för tillfället. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli någon barnmorska och blir jag det så kommer jag nog att tappa hälften av alla ungar och bidra till 4 graders bristningar på mammorna.
Praktiktiderna är mer än värdelösa och de har lagt in en massa nätter, alla helgdagar och självaste nyårsafton som praktikdagar. Det kallar jag för PISSDÅLIG planering. Skit ner er.
Och inte nog med det. Jag har fortfarande inte fått hem tid till röntgen av tumörhelvetet, så då måste jag ringa själv.


orkar inte.
vill inte.


:(



Jag får istället tänka så här.
Ett steg i taget.
Självklart fixar jag detta.
Och vad är det värsta som kan hända?
Jo - det är att bli underkänd lite då och då. Inget mer. Ingen dör ju av detta.
Det finns värre saker. Mycket värre saker. Att ligga på sjukhus och vara sjuk är det värsta.


Nu fokuserar jag på den kommande tentamen som är på fredag.
Därefter blir det träning. Sedan hem och packa väskan.
Kl: 19:00 samma dag avgår Kiel färjan och darling, jag och två av våra vänner åker till Tyskland.
Praktiktiderna är SKIT. Men vad ska man göra? Alla andra sitter i samma sits.
Om några veckor är det över.
Om några veckor.
Ett steg i taget.
Ett steg framåt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka skittider för praktiken, förstår din ilska och frustation. Du får ta en dag i sänder gumman. Det fixar sig, det ordnar sig alltid på ett eller annat sätt. Men så skönt att åka iväg så på en liten resa. Då får du kanske tid och ro och hämta nya krafter. Kramar!

2008-11-24 @ 16:17:27
URL: http://llinnean.blogg.se/
Postat av: sol

kram!! jag vet hur det är, förstår din oro och rädsla och ångest inför denna utbildning. Den är tuff, men på något sätt kommer man igenom helskinnad! Jag lovar dig det kommer gå bra och på något sätt är det i slutänden värt det!!!

kram igen!

2008-11-24 @ 17:01:32
URL: http://systersol.webblogg.se/
Postat av: sol

hej vi hade antingen dag/kväll eller nätter. men rätt mkt helger brukar det bli eftersom ingen jobbar heltid typ. Men nu när jag varit på specförlossningen har jag gått treskift för jag hade en natt handledare och en daghandledare. men det var inte så många nätter så det var okej.

kramkram

2008-11-24 @ 18:45:10
URL: http://systersol.webblogg.se/
Postat av: sandra

hej, låter som att du har det jobbigt nu. Men tänk positivt som du skrev. Du vet väl att det är bevisat att om man är negativ så bidrar det till sämre läkning och säkert sämre resultat på tentor osv. Tänk JAG KLARAR DET!



Idag fick jag ett samtal från bb förlossning i mölndal. Jag kommer troligen jobba där som uska i vår och sommar=)=)=)=) är sååå glad. Men ska inte ta ut något i förskott!



Kram

2008-11-24 @ 20:23:15
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: jannica

Hejsan allt bra med dig ikväll?

2008-11-24 @ 20:36:31
URL: http://jannicalouise.blogg.se/
Postat av: Linda

Trist med dåliga praktiktider, men tror du inte att det går o byta lite när du väl börjat?!

Håller tummarna att tentorna går bra för dig :) Det är iallafall bra att du försöker tänka positivt, för du är grym tjejen!!

Tumör?! Har du en?

2008-11-24 @ 21:39:26
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Saannis-Ung Blivande Fru

Usch det lät inte alls bra. Men jag hoppas så innerligt att du ska klara av tentan för det tror jag att du gör. Tråkigt med praktik tiderna men det kanske ändå kommer något gott utav dem sen. Sköt om dig, kramar

Postat av: Linda BM-student

Frågade om ditt schema förut och efter det var skickat så jag....skojar du...skall du praktisera utan lön nyårsafton??? Det måste du få ändrat!!! Det känns ju hur trist som helst. By the way självklart fixar du denna tentan, och den förra gick med all tro bra också...finn tröst i att fler känner som du! Kram

2008-11-25 @ 14:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin