För vad eller för vem?


Publicerat den: 2009-12-01 [22:00:12]






Nja - kanske blir det inte någon långvarig paus eftersom jag verkligen inte tänker ge upp denna älskade blogg. För - för vem ska jag sluta skriva för? Bloggen är verkligen min fristad och det känns great att kunna släppa de flesta hämningar och bara skriva skriva skriva.
Mycket händer i livet just nu.



Jag är mitt uppe i ett examensarbete och det är verkligen synd att andra inte verkar ha så stor förståelse för detta. Men eftersom denna magister är slutstationen i barnmorskeutbildningen och är anledningen till att jag snart kommer att vara Leg.(med magister)- hahahahahaha Barnmorska så måste min fokus ligga på just denna uppsats just nu! Så är det bara.
Men som ni kanske märker så mår man ju inte prima just nu heller.
Tårarna rinner i tid och otid vilket påverkar både sömn, mat och träning.
Mitt humör svänger som Kanonen på Liseberg och ibland är ambivalensen ganska så stor.
Men det ingår i vardagen tyvärr.
Just det där med att ibland få känna sig lite upp och ner.
Det är ändå mycket jag klarat av i livet hittills.
Utbildningen är en del av det.
Men både sjukdomar och sorg har kommit att passera genom dagarna som varit.
Och de kommer komma perioder då jag tyvärr får uppleva dem igen.
MEN - jag måste lära mig hantera motgångar bättre.
Just för att slippa må som jag mår just nu.
Jag måste inse att jag inte kan göra undervek med vissa saker och faktiskt förstå att jag gjort/gör MITT BÄSTA.
Vill inte någon annan förstå detta. Tja - då kan jag inte göra mer.
MEN det är just i sådana situationer som man faktiskt inser om människor stannar kvar i ens vardag eller helt enkelt INTE gör det.
Jag håller STENHÅRT på det.
Tja då kan JAG inte göra mer.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Så därför vänder jag det negativa till något positivt istället för att gå omkring med klump i magen och kalla fötter och händer. För det kommer jag att ha ett tag framöver men vad mer kan jag göra?
Jag kan  ju inte upprepa mig som ett gammalt kassetband heller.
Jag tror nog att det mesta är sagt.
Jag får istället se det som så att ibland sker oväntade saker i livet.
JAG är den ENDA som kan välja hur JAG kommer att hantera allt oväntat.
Och DU är en ENDA som kan välja hur DU kommer att hantera allt i DIN vardag.
En sak vet jag och verkligen håller på:
- Man ska aldrig gå omkring och ha kalla fötter och händer för någon annans skull.
- Och aldrig lägga sig i sängen för att sova - för att vakna upp varje halv timme - svettandes.
- Man ska för ALLT VÄRT i detta liv ALDRIG stirra sig blind på telefonen för NÅGON annans skull.
-ALDRIG!!!
För vill han eller hon ringa SÅ GÖR hon/han det. No matter what.
Ni har väl läst böckerna?????
-Gör ALDRIG något som FÅR DIG ATT MÅ DÅLIGT FÖR NÅGON ANNANS SKULL.
...okey...


Nu har livet varit på STOPP allt för länge.
Ska vi (jag & livet) vara på RIKTIGT?
Jag vill :)




på återseende

/er Teddy


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej igen! Ja, har för mig att hon inte har varit jätteaktiv på senaste tiden.



Vår äldsta tik Mira, ska ha sin sista kull nu. Hon började att löpa idag och kommer att paras med Småtuvans JonJon som är internationell champion. Ska bli en jättespännande kombination som vi har höga förhoppningar om. Går allt som det ska så kommer det valpar vid V 7 ungefär.



Skulle du vara intresserad så får du jättegärna maila min kära mor. Det är ju trots allt hon som har hand om det stora hela. [email protected]



Hur gammal är Nemo?



Kram Emma

2009-12-01 @ 22:17:42
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: Tinna ...en trött 2 barnsmor =)

Du är såå duktig som kämpar på !

Du är stark och klarar detta. Nu är du snart färdig som din dröm som barnmorska. Kan tro att du blir den bästa med din empati och kärlek för ditt jobb.



Massvis med kramar !!!

2009-12-01 @ 23:11:21
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: maja

Min älskade lilla ros,

du skriver så starkt och bra. Älskar den glöd du har och för att du kämpar vidare trots alla hinder som kommer i ens väg.. i tid o otid..Livet är trots allt inte lätt..det vet både du o jag!



Men du ska veta en sak o det är att du inte är ensam i det här, du har mig o så många andra underbara männisor omkring dig som älskar o stöttar dig i vått o torrt,alltid!



Hoppas du orkar med en liten fikapaus imån (men om du inte gör det så förstår jag)



Puss puss min finaste,majs

2009-12-01 @ 23:46:41
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: mina

Godmorgon gumman..

jätte fint skrivit..Trist att vissa inte har förståelse för dig att du har ett arbeta att skriva om,,& att det kan ge dig jobb när du är klart..så man måste lägga ner alla sin enegi på det..

inte skoj att läsa att du inte mår helt bra & har lita sorg..Får man fråga vad som har hänt eller är det för privat.Jag ställer gärna upp & lyssna på söta dig..Om du vill vara mera privar så tar vi det på Mejl..

Hoppas att du får en skön onsdag..

Skoj att läsa att du inte ger upp bloggen bara för att..Skoj så länge man har gnistan uppe för det..Jag vet inte hur länge till jag kommer sitta här & blogga..men nog bara några dagar eller veckor till sen kommer man har fullt upp med min gullunge :) ska bli så underbart att bli mamma..

'Nästa gång som du/ni reser ner till Skåne får vi bestämma en dag eller några timmar som vi äntligen får träffas..Vill så gärna träffa dig.Du har mitt mobil nr så skcika gärna ett till mig så har jag ditt mobil med så kan jag meddela dig när jag har fött snabbare :) om du inte har mitt nr längre så kan vi fixa det igen med mejlen..

Ha nu en skön onsdag..

kram kram kram

2009-12-02 @ 08:34:20
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Angel

du e stark gumman glöm aldrig det

2009-12-02 @ 11:17:58
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: sandra

ja så är det , har du bra kontakt med din mamma ?

Tack



allt bra idag ?

kram

2009-12-02 @ 11:49:13
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som att Nemo har det jättebra hemma hos er. Det är viktigt!!



Håll utkik på min blogg så märker du när det blir valpar :)



Kram

2009-12-02 @ 13:19:09
URL: http://emmawelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin