Barnmorskemottagningen är min grej<3


Publicerat den: 2009-02-02 [21:27:40]

Idag blir det inte så mycket aktivitet här inne. Första dagen på Barnmorskemottagningen har gått bra och jag trivs verkligen med den typen av jobb. Att boka in tider för preventivmedel, cytologprov, föräldrarutbildning och efterkontroll på nyblivna mammor passar mig som handen i handsken.  Jag älskar att kunna ta mig tid med alla mina patienter och slippa bli så fruktansvärt överraskad varje gång jag stiger in på ett patientrum Dock är det en aning seeegt nu i början. Här sitter man mest och lyssnar och fiiiiikar en massa massa. STOOOOR skillnad om man jämnför med förlossningen där man aldrig visste när nästa tillfälle till toalett skulle komma.... och då gäller det att ha en stoooor urinblåsa.
Hur som så är tiderna på mottagningen jätte bra också. Jag jobbar 07:30-16:30 - måndag tom torsdag och har hela fredag, lördag och söndag ledigt :)
.
.
.

Därmed kunde SATS besökas och så han vi hämta hem våran nya hallmöbel. Visst är den snygg :)
Inhandlad på Dimoda i Göteborg.
Hur som. Morgon dagen kommer att spenderas på samma ställe. Och därefter väntar nog ett Powerstep pass på SATS igen - innan jag rasar samman här hemma framför dumburken.

Ps: Kommentarer utan en blogg svarar jag under samma inlägg som de lämnades.


Kommentarer
Postat av: Angel

jättefin gumman

2009-02-02 @ 21:48:42
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var ju perfekta tider!! Så skulle jag gärna jobbat i mitt framtida jobb, långhelg alltid :)

Så du gör inte din praktik i göteborg?



Ja, det va helt otroligt o se, att dom klarar av vardagen med 10 eller 8 barn..och så små..

2009-02-02 @ 22:04:57
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

jättejättefin hallmöbel! bra köp där =)!

och vad härligt att du trivs med praktiken, det låter ju verkligen som ett toppenjobb också!



kram

2009-02-02 @ 22:38:51
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Kul att du trivs på barnmorskemottagningen! Låter spännande:) Och mycket fin hallmöbel! Speciellt han på den;)kram

2009-02-02 @ 23:12:28
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon hjärtat..Det gick bra på jobbet i går..inga frågor så det vara skönt ..var som för nästan..Hoppas att du får en skön tisdag.kram kram

2009-02-03 @ 09:23:20
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Maja



Härligt! att du trivs med ditt yrke hjärtat, du är tuff har sagt det innan men säger det igen tål att upprepas!

Ja dom håller på o borrar som bara den o täckt för fönstrerna så jag kan inte sitta hemma o plugga går till skolan så fort jag vaknat sen gymet, bra på ett sätt skulle ändå inte kunna konscentrera mig som det är nu ändå ! =)

På fredag kväll ska jag ev. gå hem till Lisette o ha lite myskväll häng på vetja!



Vi hörs gumman, puss puss

2009-02-03 @ 10:29:24
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så fin! Kul att du trivs! Här har det varit tyst på bloggfronten..tappat all energi nånstans tror jag minsann :(

Kram!

2009-02-03 @ 18:52:38
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Linda (blivande barnmorska)

Hej!! Vad kul att du trivs på MVC. Jag tyckte också att det var jätteroligt, särskilt mot slutet då jag kunde ha egna patienter! Fast det var väldigt stressigt även där!! Har det kanonbra på förl. på Näl också, men det känns mycket svårare att komma in i det arbetet.Blir helt tokig ibland när jag inte har "fingerkänslan". Är cervix utplånad eller ej? Hur står suttura sagitalis? Hur skall jag suturera? Känns läskigt !!! Men man lär sig väl....men än så länge är det lika roligt på båda ställena. Ha det så gott! Kram Linda

2009-02-15 @ 17:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin