Onda magen & den trevliga fikan :)


Publicerat den: 2009-02-27 [17:49:06]

Ush det är något som händer med mig mage igen. Har gått runt dagarna i ända och mått smått illa - hela tiden. Illamåendet vill inte riktigt ge med sig och jag tippar på att det är magkattar igen. Har letat fram mina Nexium tabletter och det blir till att kurera sig med dem till att prova med :(
Dagen har iaf varit jätte bra. Träffade på söta Sandra med sin bedårande lilla Elina. Vi fikade och babblade på :) Jätte skoj att lära känna dem och äntligen ses live :) Lilla Elina är otroligt söt och ser ut att trivas med livet. Nu kväll kommer mamms och papps på middag så det blir till att sätta igång med maten nu.

Trevlig fredag.


Bild lånad av Sandra.








Kl: 21:35.

Lyckad middag med en massa mat, prat och skratt. Kunde inte ens få i mig ett halvt glas vin Magen värker och det värker jämnt och ständigt. Mat slinker ner lite i taget så det försöker jag få i mig och så en massa massa vatten. Har idag gått igenom min journal från avd 32 där jag låg efter att hypofystumören upptäcktes. Nu väntar vi på en ny MR men man vet ju aldrig när det blir till. SU har fullt tryck bland sina patienter och man undrar hur mycket hjälp alla patienterna verkligen får.
Mig satte de på en trästol i fikarummet när de presenterade min diagnos.
Det kallar jag för EN STOR BAJSKORV.
Det är synd att vi har ett väl utvecklat land.
Ett land med bra vård.
Synd att det inte satsas mer på denna "goda" vård.
Det är synd det där.
Så synd det där.




Det är så synd att jag säger.
Godnatt fredag.

Kommentarer
Postat av: Mindy

God kväll hjärtat.Allt bra med dig denna fredag..Jag har så jäckla ont i magen så det är helt sjukt..mens smärta om man säger så...ska ha det på söndag om man ska gå efter 28 dagar mellan..Det återstår att se.Har nyss kommit hem från en trevlig runda på stan med min kära vän..Önskar dig en skön kväll.kram krma

2009-02-27 @ 18:42:07
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll sötnosen.Inte skoj att höra att du har så ont..Hur kommer det sig att du har ont..stressar du mycket på praktiken eller? Hoppas att det går över,anars får du besöka läkaren så han/hon kan titta på dig..Inte skoj..Vet hur du mår för jag har själva problem med mage..inte nu med magsår & katarr..men för hade jag det ofta..inget skoj...

Hoppas att du får en skön & mysig kväll kram kram på min söta vän :)

2009-02-27 @ 21:18:23
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Jag har inte fått helt hundra säkert på att jag är laktos men jag regerar på allt med mjölk & glass..men jag brukar köpa den laktosfria om inte så tar jag tablett för att slippa magontet..Finna att köpa på apoteket reseptfria..Ha en skön kväll min skön böna.kram kram

2009-02-27 @ 22:02:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

USCH!! jag om nån vet hur det är med att ständigt ha ont i magen, och det är inget kul!!

hoppas du blir av med värken snart, beror den på stress??



kramar

2009-02-27 @ 23:30:39
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: sandra

hej gumman! Vad söt du är! Tack för igår det var verkligen trevligt!

Hoppas ni hade det mysigt på midagen igår! Nu ska jag iväg och jobba...=( Sååå tidigt hehe!



Ha en bra dag! Puss

Postat av: sandra

Hej gumman vad söt du är! Tack för igår, det var verkligen jätte trevligt. Det blev en del bebis och gravidprat hehe. men så är det ju när vi båda är mitt uppe i det=)

Hoppas middagen gick bra igår!

Nu ska jag iväg och jobba...uch vad tidigt!

I em ska vi till mässan baby och barn!



ha en bra dag! Kraaam

2009-02-28 @ 06:01:39
URL: http://www.sandraochanders.webblogg.
Postat av: annie

Hoppas att det blir bättre med magen snart sweetie!

Kramar från annie

2009-02-28 @ 12:40:59
URL: http://lillaannie.se
Postat av: Linda

Hej vännen, hoppas att du är bättre i magen nu.. Stackare...

Hoppas att du har en underbar helg att bara njuta av och kanske unna dig lite lyx:)

Hoppas att veckan på mvc har gått bra eller hur länge ska du vara där?

åå tänk att du snart är färdig barnmorska, vilken lycka för dig då du kan börja jobba med det du verkligen vill!!

Själv trvis jag toppen med mitt jobb nu men eftersom det bara är en visstidsanställning så funderar jag mycket på vad som kommer hända sen, jag ska söka lite utbildningar och förskolejobb (helst med teckenspråk)men allra mest hoppas jag på att få vara kvar på mitt nuvarande jobb...! Men vad det blir sen får framtiden utvisa! Det blir nog bra vad det än blir!

Ha en toppen lördag och resten av helgen!!

Många kramar till dig vännen..

2009-02-28 @ 16:24:41
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Em

Gud vad gullig bild! Haft en bra dag?

2009-02-28 @ 17:20:44
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin