ALLT JAG ÖNSKAT ATT SÄGA- men inte kunnat...


Publicerat den: 2009-01-10 [23:15:20]






Jahaja- så har man sanerat lite bland kontakter igen. Jag förstår att en person i fråga har blivit medveten om detta nu men det får vara så. Jag gav ett ultimatum och höll på det. Därför har det blivit som det blivit.
Man är inte någon bästa vän när man totalt skiter i sin vän. Det har faktiskt gått ett halvår sedan vi sist sågs - på mitt bröllop. Och veckorna som gick innan bröllopet ställde jag upp för denna människa på alla sätt och vis. Och jag gjorde det utan några som helst bekymmer. För mig är det bland det viktigaste som finns. Att ställa upp för varandra i tid och otid. Tydligen har DU missat att det var jag som sprang hem till dig kl: 04 en tidig morgon för att trösta och försöka förstå. DU ringde MIG och ingen annan.
Varför ringde du mig???
VARFÖR I HELVETE RINGDE DU DIN JÄVLIGT FALSKA VÄN? 
Jag ställer ju inte upp.


Det är svårt för mig att förstå hur en sådan vän kan välja att utesluta mig under ett helt halvår efter en lång vänskap.
Jag förstår inte vad det var som gick fel? Vad har jag gjort för att bli behandlad som ett taskigt ex?
Jag förstår inte?

Hur kan man göra på detta viset?
Det är mycket jag vill säga.
Jag vill tala om för dig om alla gånger då jag känt mig ledsen och utanför. Kanske borde jag sagt det redan då och inte nu - genom denna blogg.
Om alla gånger då jag känt mig liten och dum?
Dagen då jag tex berättade om hypofystumören och fick till svars: Ha, hur kan man ha hormonproblem som 24 åring?
 Man sitter inte och säger till en vän om hur lite man har ätit under dagen och hur mycket man har gått ner i vikt när vännen i fråga har problem med maten och kämpar med detta vareviga dag.
Man sitter inte 2 veckor innan vännens bröllop och talar om för henne att man själv inte förstår varför två människor gifter sig med varandra.



Som vän ska man ju stötta och inte säga det första som ploppar upp i skallen på en själv.
MAN GÖR BARA INTE VISSA SAKER.

Men vi han aldrig prata.
Och det finns så mycket gott med denna personen också.
Annars hade vi ju aldrig hållt ihop så länge.
Vi kompleterade varandra så bra att det till slut ändå fixade sig.

Och nu vill jag ha en stopp knapp.
Ge mig den.
Ge mig STOPP.
STOPP and delete this nightmare.


snälla.






STOPPA DETTA HELVETE NU.


.
.
.
.
.
.
.
.



.Det var därför jag ställde ett ulimatum. Datumet var 31/12.
Jag ville ses och reda ut detta. Som två vuxna människor.
Men eftersom ingenting hände så fick det vara. Jag orkar inte alltid vara den snälla.
Jag kan inte ALLTID duga när andra mår dåligt. Jag mår faktiskt också dåligt ibland.
Jag förstår inte hur det kan vara JAG som kallas för falsk???
Hur kan det bli så här?
Falsk är det SISTA jag är. Det borde DU av alla människor veta.
Och jag vet att du vet. Jag vet att du vet mycket.
Men du vill bara inte erkänna det.
Kanske blir det bättre när du börjar inse att världens inte alltid kan kretsa omkring dig.
Det finns andra som också har behov av att bli bekräftade.

För mig svider det och gör ont av att det blivit så här.
Men jag kan inte fortsätta leva med sporadiska "goddag-kram-hejdå" sms hela tiden.
Antingen är man en vän och en god sådan. Eller så är man det bara inte.
Och eftersom mitt fjutiga krav inte respekterades så kan personen i fråga kalla sig SJÄLV för falsk.

Vänskapen levde. Men den växte aldrig. Den bara fanns.
Ordet vänskap fanns. Men inte vänskapen i sig.
Det gör så ont att inte ha henne som vän.
Kanske räckte det inte för mig...
Kanske var det fel för mig...
Kanske var det fel för henne...
Kanske var det fel för oss...



Hade det varit JAG som behandlat en bästa vän på detta sättet så hade jag tagit ner månen och solen för henne.
Jag hade ALDRIG I HELA MITT LIV KALLAT HENNE FÖR FALSK.
Aldrig.
Och hade jag känt på mig att jag gjort något dumt så hade jag ringt upp människan i fråga och önskat prata.


Så FÖRLÅT om det är något JAG gjort som sårat DIG. Men jag kan inte för allt i världen hitta vad MITT misstag skulle vara i så fall...
Och du kan inte svara eftersom du redan klippt allt.


Tydligen är det lättare att skylla ifrån sig.
Egoism är bland det värsta som finns.

Jag har alltid beundrat människor som har lätt för sig att knipsa kontakter.
Som har lätt för att säga hejdå utan förklaring. De är stenhårda i själ och hjärta.
Ibland och bara ibland önskar jag att jag också kunde vara så.
Att jag också kunde släppa allt och bara vissla vidare.
Men jag kan inte. Jag kan för allt i världen inte göra så.
Jag måste alltid reda upp saker annars går jag och ältar.
Vi är alla olika så hatten av för dig. Applåder.
Men här kommer ett motigt erkännande: Jag skulle för allt i världen inte vilja ha ett hjärta av is. ALDRIG.
Då väljer jag att vara precis som den jag är.
Och du..... Jag är glad för detta.


Jag har tomt på ord nu.
Ingenting mer att säga.
Jag dög i nödens stund - men tydligen märktes det inte.
Nu är jag ett ingenting. Luft som du andades in & ut och ingenting mer.
Jag var en bästa vän i år och dar och jag vet att jag var bra. ÄR bra!
Och nu helt plötsligt så är jag död.
Död för dig men inte för någon annan.
Men du
vännen -  DU vet hur bra vi hade det och hur bra det hade kunnat förbli.
Synd att du väljer att
blunda.
Men vet du vad???
Många har blundat för sanningen och vaknat upp
alldeles för sent.
Gör för Guds skull inte detta misstag.

Jag är så tom nu.


Jag kan inget göra mer.


Men som sagt: Det finns männsikor för allt...


& det vet DU ju redan.




och DU.
Du kommer aldrig mera någonsin att vakna upp med någon och ha Mc feast i håret.
I alla fall inte med grannen din.
din så kallade bEsta vän.


empty.
so empty.




?
?
?
?
?
?
?
?
?
?


 




You keep tearing me apart, like you don't have a heart .
[och läpparna- de gör ont av all sanning som nu blivit sagt]












Ps: Sorry käre make men jag var tvungen att skriva detta här på bloggen. Jag har som sagt svårt att ha saker ogjorda. Men nu har jag sagt mitt. Nu är det punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj dett verkar inte vare en direkt reko kompis det där..hon förtjänar helt enkelt inte din vänskap om hon håller på sådär..



Stå på dig,låt ingen trampa på dig

2009-01-10 @ 23:21:14
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår det..har själv vart i samma sits,mer än en gång..man inser till slut att man själv mår bättre utan personen i fråga :)



Ha det bra! kraam

2009-01-11 @ 00:11:29
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: Maja



Läste precis, förstår din besvikelse&sorg&aggrission allt.. Finns bara ett ord - Usch!!

Såklart vi ska ses,jag kan imån om du orkar-kan- annars självklart tar vi en annan dag :) smsa dig precis men tänker jag skriver här med!



Jätte stor kram din vän Maja

2009-01-11 @ 01:04:20
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Milla.

hallå hallå... allt fint med dig? :) en underbar söndag på dig, kram

2009-01-11 @ 12:30:31
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj.. Jag är inte heller en sådan kall människa så jag vet vad du menar. Svårt det dära :(. Ibland måste man avreagera sig på bloggen, det är väl lite det den är till för?



Vi såg på donkey punch igår, och rekommenderas som sagt inte..!

Kram på dig gumman!

2009-01-11 @ 12:38:34
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Antoaneta

Pak li se karate s Linea? ne se zanimavaite s gluposti ...mladi hora :D

2009-01-11 @ 12:49:25
Postat av: Tinna

Men underbara du.

Hoppas att du kan lägga din energi på dem som verkligen betyder något. Jag vet precis hur det är med vänner som tar o tar o aldrig ger. Har gått igenom det några gånger i livet, tyvärr.

Massa god energi kramar till dig vännen

2009-01-11 @ 12:50:49
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Sarah

Slösa inte energi på den kompisen som inte är rädd om din vänskap och förtjänar den. Lägg den energin och kraften på något roligt som muntrar upp, det mår man bättre av!!



Kram och ha en underbar söndag!!



SARAH

2009-01-11 @ 12:54:07
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Angel

gumman då,hoppas d känns lite lättare nu när du vädrat känslorna.Håller dock med dig i d du skriver.Stor kram

2009-01-11 @ 13:26:32
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Hoppas allt är bra med dig. Håller med dig i det du skriver.

Kramizar Kristina

2009-01-11 @ 14:32:14
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

men det här låter inte alls kul gumman =(

du har helt rätt i allt du skriver och det låter i mina öron som att denna personen INTE förtjänar att ha en så fin vän som dig - så du gör helt rätt!!



kramar!

2009-01-11 @ 14:38:37
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: sandra

kikar in och läser...

Vill säga att du verkar allt annat än falsk. Hoppas att det kan få dig att känna dig lite bättre nu iaf!



Du kan väl maila mig ditt telefonnummer, eller skicka ett sms. du har mitt nummer va?



Ha en bra kväll



Kraam

2009-01-11 @ 15:04:39
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: E

Bra skrivit, energitjuvar ska man inte ha i sitt liv i synnerhet inte om man bli kallad än det ena än det andra, go girl!

2009-01-11 @ 15:12:14
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Sofie

Otroligt bra skrivit!

Det är svårt att bryta med så kallade vänner.. men vill inte riktigt förstå att det inte finns någon vänskap längre.. att där kanske aldrig funnits en riktigt vänskap, om man tänker efter..



Men en sak vet jag.. den där personen förtjänar inte att ha dig som vän!

2009-01-11 @ 19:41:01
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan var skönt att få skriva av sig ibland, men försök att inte ge så mycket energi till detta, det verkar inte din fd.vän vara värd. Men hoppas att du snart känner dig på bättre humör, det är du värd, du verkar vara en fin och snäll person och vän!

Ha en jätte bra kväll!

Många varma kramar!

2009-01-11 @ 21:46:02
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Milla.

Hej :)

Du är en av finalisterna som tävlar om VECKANS BLOGG (eftersom du blivit nominerad av en av dina besökare). Nu har de andra bloggare en vecka på sig att rösta på er 6 utvalda.

Kram

2009-01-12 @ 00:25:11
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorogn snäckan..Så trist när ens vänskap går så långt som att man blir kallad falsk,,finns inget värre..tyvärr har jag varit med om det med min föra bästa vän..Jobbigast av allt är att vi jobbar tillsammans & det har gått år sedan vi var bästa vänner o ret ut allt men det känns ändå jobbigt att se denna människa..man vill så gänra dra ett steck över o gå vidare men det är så jobbigt ändå..världen är alltid inte så snäll som det skulle vara.Önskar dig en skön start på veckan.kram kam

2009-01-12 @ 10:21:50
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Milla.

ja du har blivit nominerad av Saannis :) kika in här:



http://honungssmula.blogg.se/2009/january/nominera-din-favoritblogg-till-veckans-blogg.html#comment



KRAM

2009-01-12 @ 10:34:06
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hjärtat!

Du skriver så fint. Man kan vergligen känna hur du känner det.

Jag ska säja dig en sak.

Under periptern jag läst din blogg och hat kontakt med dig. Så har du bara get mig glädje och uppmundran. Kan ej se något falsk med dig min vän.

Ta nu hand om dig så hoppas jag vi hörs snart igen

Massa med krammar/N

2009-01-13 @ 19:47:49
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin