Min kloka pappa.


Publicerat den: 2009-01-24 [15:05:53]

Pratade precis med far min. Min älskade pappa och han sa precis som alltid de rätta orden. Han är bra pappa. Bäst. Han är frispråkig, tuff och väldigt bestämd. Men han muntrar upp och väljer sina ord ordentligt. Pappa har ofta pratat om "domedagen". Och då pratar han inte om jordens undergång utan om dagen då sanningen kommer till ytan.  Då bägaren svämmar över. Då sanningen inte längre kan döljas. Allt som händer i livet har en domedag. Alla beslut och alla relationer har en utgång. Utgången kan vara positiv eller negativ. Och är den negativ så ska man inte hänga läpp utan lära sig av den.
När jag var liten brukade han oftast placera mig på en stol och prata om dessa domedagar.
Jag fattade ingenting.
Nu försöker jag förstår, men det är inte lätt det där om domedagar. 
Tydligen är det som en dominoeffekt. När första plattan har ramlat så brukar följande plattor trilla de också. Allt har en utgång och sanningen kan inte döljas att dominoplattorna inte längre ligger prydligt uppsatta när de tydligen ligger lite vartstans på golvet.

Tack för alla kloka ord du ger mig pappa.
Vi är lika du och jag och det ska jag banne mig vara stolt över.




Kommentarer
Postat av: » Ida Josefin Engdahl - My life in words

Tack så mycket sötnos! Ja det var helt underbar. Kom nyss hem och sitter bara i soffan och slappnar av framför tv. Det är ju bra det , Samma här man skriver ju mycket bara för att skriva ner sina tankar och för att skriva av sig! Jag älskar att skriva av mig om det är någonting som man tänker på! Haft en mysig helg hitils? Kram på dig och önskar dig detsamma!

2009-01-24 @ 15:25:42
URL: http://cinderellastoryy.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt med sånna pratstunder.

här regnar det inte, men det är grått o trist.

Va mysigt det låter, hoppas ni får en underbar kväll!!

Själv ska vi bara va hemma ikväll, titta på nån bra film tror jag :)

kram!

2009-01-24 @ 15:34:32
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vill börja med att säga tack så mycket för dina värmande och fina ord.. Jag blev så otroligt glad hela jag..

Jag tror att alla är värda att älskas men om man själv känner att man hatar/avskyr en person så är det verkligen så och denna person älskas troligtvis av någon annan, för alla kan ju inte älska och älskas av alla, eller?

Jag tror inte att alla barn älskar sina föräldrar, för att jag personligen gör inte det tyvärr, min pappa hatar jag av hela mitt hjärta och min mamma önskar jag att jag kunde älska..

Det är svårt, det är här jag har funderat på att bryta kontakten helt, men hur det blir, det får framtiden utvisa.



Det är fint att läsa om andra som har bra kontakt med sina föräldrar som du verkar ha med din pappa!



Mysdressen har jag tyvärr inte hemma än, så jag kan inte ha den på mig, jag har beställt den idag..Jag vet inte exakt vad det är för märke, men den är från sobea, och jag kan tänka mig att det är "ett eget märke" men håll utkik det kommer nog en bild på den i bloggen snart..:D



Ha en underbar lördag/lördagskväll vännen!!

Många kramar

2009-01-24 @ 15:38:58
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej hjärtat.Allt är bra med mig..Ska vara hemma en vecka till sen börja jag jobba igen..ska bli skönt att komma in i vardagen igen...Skoj med fest hemma denna dag..hoppas att det blir en trevlig kväll med era nära :) kram kram

2009-01-24 @ 16:20:41
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin