Mum I am sorry.


Publicerat den: 2009-01-08 [23:49:50]









Ush så jag har ljugit för alla och mest för mig SJÄLV.
Under oktober månad skulle jag fått remiss till MR hjärna för min hypofystumör, men ännu inget.

Mamma, pappa och make har varit alldeles för mycket "under my skin" för detta. Och jag har inte försökt förstå varför. Jag har inte önskat förstår varför. Jag vill helt enkelt inte. Det har gått för fort. Det var ju alldeles precis.
Alldeles JUST NU. PRECIS HÄR om dagen.
 

Och jag vet att min tumör inte är elakartad om man jämnfär med andra men den har också sina nackdelar.


Nackdelarna med denna är:


♥Jag pendlar som bara den mellan normal vikt och undertvikt. ( därför ska jag aldrig mer banta).
♥Jag kan ibland bli extremt trött och håglös. Tappa minnet och bara ligga i sängen. ( ibland kan jag stå inne på toaletten och tvätta händerna då tröttheten kommer, så att jag måste lägga mig på det kala golvet för att sova en 10 min).
♥Minnesförsust då jag är trött. Ibland minns jag inte ett piss av en kväll. Ibland kan jag bli ganska så konstig så att folk tror att jag går på knark. DET GÖR JAG INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Jag minns att jag och min älskade kusin kunde få oss ett gott skratt om detta men det har ju sin förklaring). Som sagt så kan det ibland dra helt åt HELVETE. Det roliga med dessa anfall är att människorna omkring mig kan få sig ett gott skratt. Jag får ofta för mig att städa huset skinande rent, färga håret, rasta hunden under konstiga tider, blogga skumma inlägg eller pynta hemma.
Synen kan förändras ganska så fort. Måste därför ta kontakt med doktorn om jag känner av detta. ( har ibland så svåra huvudvärk att jag inte vet vad som är rätt eller fel. Har dock försök bota denna värk med vatten, träning och tabletter).
♥Hormonerna kan sluta fungera och mensen utebli. I värsta fall kan jag bli barnlös :( 
MIN STÖRSTA FASA. Och det är endast därför jag tar tag i detta nu. Igen!!!

Och detta ska jag våga fastän jag inte gör det alls.
Jag vill inte.
Jag är så rädd.

Kommentarer
Postat av: Saannis-Ung Blivande Fru

Jag tror på att du vågar gumman och jag finns här för dig hela tiden :) Kramisar

Postat av: Mindy

Önskar min söta blogg vän en trevlig fredag.En stor fredags kram till dig från mig :)

2009-01-09 @ 09:24:06
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jenny

Inte roligt att läsa tjejen, tur att den inte är elakartad men ändå, många obehagliga nackdelar.

Du klarar detta ! Många Kramar till dig

2009-01-09 @ 09:46:29
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: sandra

Ojdå, inte rolig läsning! Men du får se det positiva i det hela.Det är ju att den inte är elakartad!! Hoppas att ct:n inte visar något dåligt utan att det går åt rätt håll!



Vilken fantastisk upplevelse att få vara med om förlossningar och allt omkring som du får uppleva. Jag längtar som en tok tills det blir min tur!



Vi vill ju bygga ett så kallat nyckelfärdigt hus när jag är klar sedan. Vi vill då bo i Lindome eller söder ut. kanske ända ner till varberg. Det är så fint där och en bra kommun! Men först måste jag bli klar ssk iaf!



Ha en trevlig fredag. Nu ska vi gå ut med våran gris..





Kraaam

2009-01-09 @ 10:44:46
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: sofia

Ville bara ge dej en stor kraaaam!!

Algot skickar en också :) han ligger här o myser.

2009-01-09 @ 12:22:33
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: maja



Skänker dig massa kärlek&värme&en stooor varm kram!

Du är en kämpe gumman och förtjänar all lycka i livet, just därför att du är en enastående & så underbart varm person som ger så mkt av dig..som du själv inte tänker på men gör! Bragdmedalj till dig BUMS!

Och du en sak till - Du är inte ensam glöm ej det!



Puss puss msan

2009-01-09 @ 16:46:26
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Va duktig du är som tar tag i det! Känns bättre att få veta när du väl har tagit dig iväg, så försvinner förhoppningsvis oron annars finns det säkert en massa man kan göra! För usch, även om detn inte är elakartat så låter inte nackdelarna så bra... Håller tummarna för dig och skickar en massa kramar!

2009-01-09 @ 17:59:04
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är klart du kommer klara detta, ibland är man rädd men det kommer bli bra:)

Vet inte om du läst min blogg senaste dagarna, men jag har ialla fall kommit in på socionomutbildningen i östersund, och inför flytten och allt är jag lite rädd för nu, men det blir förhoppningsvis bra tillslut!



Ha en bra kväll!

stor kram

2009-01-09 @ 18:50:06
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva när jag har läst det här inlägget. Förstår att de känns tungt!! och att skriva att det löser sig..ja de förstår jag att de nog inte heller hjälper dig särskilt mycket just nu...

Men jag finns här om du vill snacka, slänga iväg ett mejl eller ja, whatever!!

Jag tror på dig :)



Kram!!



ps, jag är inte så insatt i det här med tumörer..men kan man ta bort dom? eller vad gör man?

och en sak till..hur upptäckte du att du hade en? ds :)

2009-01-09 @ 22:53:04
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Inte roligt att läsa hjärtat, tur att den inte är elakartad. Men du har det ju jobbigt med mycket fär det. Jag hoppas vergligen du snart blir av med alla besvär vännen.

Massa med krammar till dig hjärtat.

2009-01-10 @ 11:25:01
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru
Postat av: Anonym

Usch och fy vad hemskt! Men jag kan kanske glädja dig lite med att berätta att jag gjorde praktik på endokrinologen, där fick vi in många hypofystumörer och det gick bra för alla :) du klarar det :) Kram kram

2009-01-10 @ 14:39:40
Postat av: Anonym

Usch och fy vad hemskt! Men jag kan kanske glädja dig lite med att berätta att jag gjorde praktik på endokrinologen, där fick vi in många hypofystumörer och det gick bra för alla :) du klarar det :) Kram kram

2009-01-10 @ 14:40:37
Postat av: Linda

Du kommer klara det här ska du se :)

2009-01-10 @ 15:38:49
URL: http://lendaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin