Vanligaste ursäkterna för att hoppa över träningen!


Publicerat den: 2009-07-27 [08:06:42]







Ny arbetsvecka.
Den sista på boendet :( En aning mör i kroppen efter helgens dubbla pass i Borås men nu är de gjorda och jag glad för detta!!! Idag får man se om det blir något SATS träning eller helt enkelt soffan och en god middag. Men å andra sidan så brukar ju ett härligt träningspass alltid pigga upp mig och egen tid är VIKTIG tid!

Här kommer iaf de vanligaste ursäkterna för att slippa sin träning. Jag håller med men köper ingen av dem. Jag tycker sådana ursäkter är lama och rent ut sagt bullshit. Vill man vara frisk, kry och glad och på köpet få en hälsosam kropp så tycker jag att träning är något som man är SKYLDIG sig själv och sitt välmående. Slut.



Jag har inte tid

- Det finns visst tid om du planerar ordentligt. Skaffa en kalender och lägg upp ett schema med alla dina aktiviteter, du kommer bli förvånad över alla luckor som faktiskt finns, säger Joachim Willén. 

 ♥ Jag är överviktig och vågar inte visa mig

- Du måste börja någonstans om du vill förändras. Ett tips kan vara att köpa in lite schyssta träningskläder och sedan snacka ihop sig med en vän eller två som har samma mål att tappa vikt. Kom ihåg att börja lugnt och stegra träningen, säger Willén.

 ♥ Jag har semester och då ska man vila

- Semestern är ett utmärkt tillfälle till att testa nya sporter och kanske börja lägga en fin grund till hösten. Om man inte är så sugen att gå för fullt tycker jag ändå att man ser till att hålla igång, så man inte tappar för mycket trots ledighet, säger Willén.

 ♥ Jag har börjat träna förut men kommer sluta snabbt

- Det är väldigt vanligt att man går ut för hårt i början och tröttnar, börja istället i en lagom dos så du trivs. Om du vet med dig att motivationen kan tryta, sök dig till en coach eller läs litteratur på området. En bra grej är att börja prenumerera på en träningstidning och låta sig inspireras, man blir omgiven av träning, säger Willén.

 ♥ Jag är för trött när jag kommer hem

- Här gäller det att känna efter. Är du helt slut och mår sådär ska du vila eller bara köra en lugn promenad, men generellt kommer du få mycket mer energi av ett träningspass. Du sover bättre och orkar mer nästa dag, säger Willén.

  ♥Jag har ätit alldeles för dåligt

- Väldigt vanlig ursäkt, här handlar det bara om planering. Tar du träningen seriöst så se till att få i dig mat så du orkar, säger Willén.

♥  Min träningspartner ska inte träna så då vilar jag också

- Riktigt feg ursäkt! Vänd på det istället och se det som att du får en fördel, ett extrapass, gentemot din vän, säger Willén.

 ♥ Jag tycker det är så tråkigt

- Träningen blir inte roligare än du gör den. Försök fokusera på målsättningarna du satt upp eller variera något i träningen. Det kan vara att byta löprunda till att anmäla sig till en tävlig. Om inget fungerar kanske du ska byta gren, säger Willén.

♥  Jag är för stressad och måste jobba

- Då är träning det bästa du kan göra. Det är ett utmärkt sätt att rensa skallen på om jobbet tynger sinnet eller behöver mer kreativitet, du kommer må mycket bättre om du tränar, säger Willén.

 ♥ Det är lönlöst och ser ändå inga resultat

- Viktigast är att ha tålamod, resultaten kommer om du tränar och äter ordentligt. Ett sätt att mäta framsteg kan vara att köra lite fystester så att man har koll på formen, säger Willén.




Källa: www.aftonbladet.se

Vi ses sen mina vänner. Vi ses sen.

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

du är så duktig!! och härligt att du är tillbaka på bloggen :-D!



Nope, inga blodprov eller urinprov sen inskrivningen. Jag har järntabletter hemma så jag tror jag ska börja ta en om dan iaf =)



kram!

2009-07-27 @ 09:25:03
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Va skönt!

Förstår att du är trött o seg om du har jobbat hela helgen!



Du e så duktig :)

2009-07-27 @ 09:53:26
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Tobbe ska köra upp flyttlasset imorron och jag stannar här nere o städar. Vi har kvar lägenheten till på lördag, så det är rätt lugnt.

Sen flyttar ju inte vi själva upp förärn i mitten på augusti, så ska bohemma hos mamma o pappa i drygt två veckor.

2009-07-27 @ 10:34:06
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: maja





Du är en kämpe! A true hero, faktist :) Sluta aldrig tvivla på dig o duna känslor sweetie dom sviker dig aldrig!



Kärlek/ Majsan

2009-07-27 @ 10:38:25
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Angel

Kör hårt sist veckan,hopps du har d bra

2009-07-27 @ 16:15:54
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: linnea

härliga bilder i headern, och skönt att vara klar med dubbelpass, hah. ha det bra ! :D

2009-07-27 @ 17:25:18
URL: http://finastisverige.blogg.se/
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

ja nu har jag nästn svårt att hinna vara gravid - jag är bara mamma.

på kvällarna försöker jag njuta allt vd jag bara kan av lilla mini därinne.

det går ju så fort, precis som du säger.



ja vi har vart på två ul redan (är i v.13) då jag haft utomkveds ..så ja dem ville väl vara på säkra sidan antar jag.

det är iaf bara en bebis därinne, hihi.

spännande.



hoppas allt är bra.

2009-07-27 @ 22:49:07
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: h

låter bra=)

2009-07-28 @ 18:50:04
URL: http://halshammar.se
Postat av: Linda

Hej hej vännen..

Ja det där med träning du är så duktig så jag orkar helt enkelt inte när jag kommer från jobbet..

Men åå andra sidan så får jag bra med vardagsmotion eftersom jag går till jobbet varje dag som tar drygt en timme och så går jag drygt en timme hem oxå;)

Imorgon börjar jobba igen, då ska vi byta lokaler på 4st avdelningar, så då blir det till att bära och flytta..;)

Hoppas att du har haft det bra under din lilla bloggpaus..;)

Och snart påbörjar du din sista termin kan jag tänk mig oxå.. spännande, tänk att sedan är du färdigpluggad och är barnmorska, det är så himla häftigt..;)

Själv längtar jag tills jag kommer til förlossningen men inte av samma anledning som du kommer göra sen, utan jag längtar tills jag får en liten bebis.. Har bebislängtan som få..



Ska du göra något speciellt nu i sommar innan studerina börjar igen?

Ha det underbart bra!!!

Många kramar Linda

2009-07-28 @ 19:05:58
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Angel

Hmm ja dom där ursäkterna knäner man igen,men min är order från sjuksköterskan INTE träna förrän ja äter.

2009-07-28 @ 20:36:01
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Sandra

Heej :) Då är man at home igen ;)

Hur har ni haft det i Sverige?



Ang. ditt inlägg ovan, så rätt det är, alla de sämsta ursäkterna i världen egentligen :P På tisdag drar vår träning igång igen, har faktiskt haft ett sommaruppehåll men å andra sidan längtar jag igen..underbart! :)



Massa kramar!

2009-07-29 @ 09:45:27
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: phiie

Hejsan! Vad har du för planer för dagen? :)

2009-07-29 @ 12:34:48
URL: http://phiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin