En fruktansvärd flygresa hem :(


Publicerat den: 2009-06-03 [12:27:54]

Hejsan svejsan älskade bloggen och härliga och soliga Sverigen. Ni anar inte hur underbart det är att äntligen vara på marken igen efter en fruktansvärd tid uppe i luften. Jag hade verkligen laddad inför flygningen denna gången och var lite extra förberedd med andning och att hålla mig lugn eftersom jag inte hade någon vid min sida. Ca 20 min efter start får alla ink personalen sätta sig ner och spänna fast oss eftersom vi var på väg in i ett kraftigt åskoväder. Det åskade, blåste kraftigt  och planet skakade och guppade som aldrig förr. Piloterna försökte komma förbi detta oväder över en timme och flygrädd som jag är satt jag och skakade i båda benen utan att kunna kontrollera mig över huvudtaget.

:( Pinsamt eller vad???


Jag hade dock turen att sitta vid en underbar kvinnan som förstodd min oro och hon höll min hand och pratade med mig under hela flygturen. Hon själv jobbar på BB och eftersom vi hade så roliga saker att prata om så kunde jag till slut sluta darra och glädjen var enorm när vi äntligen var hemma igen. Jag vet ju att oväder och åska inte är någon fara men för en flygrädd är det som om att slutet är nära och ingenting spelar längre någon roll. Speciellt inte efter det som hände med Air France här om dagen. Fruktansvärt att så många människor fick sätta livet till. Jag tackar Gud att vi kom hem utan några bekymmer och är bara glad att vara hemma och få ha vardagen omkring mig igen.
Nästa gång - den 4 augusti åker jag ju ner med min darling och vi har redan börjat samla på oss gardiner, lakanset, bestick och diverse andra saker för att piffa upp våran våning. I sommar ska vi måla om de två sovrummen i vit färg och sätta personlig touch över huset.




När jag äntligen fick återse mina pojkar med rosor på flygplatsen så var glädjen obeskrivlig. Jag har verkligen saknat min lilla minifamilj.




Uppdatering med lite bilder kommer senare idag. Trevlig onsdag mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Mindy

God eftermiddag gumman..Jag tog bort det jag skrev i går..att jag vill kanske skaffa mig en ny blogg eller lösen nr för det finns för många om är inne på min sida & läser som jag inte vill..Sen är det så tråkigt att vissa tar åt sig som inte ens berör det sig om..men vi har pratat genom msn & sms & allt är utklarar..så det är skönt...inte skoj när sånt sker..

Har också en viss oro när det gäller flygning..Tycker inte om att lufta & landa..får panik då..tur att man har sin kära vid sin sida så man kan krama sönder hans hand.Han älskar det när det är fart,,du vet killar med snabba hastigheter när det gäller fonrdon..hihih..är kille samma hos dig eller?

skönt att du kom hem välhantagen & välkommande med din man med rosor :) så romantiskt...:) Försöker få min kille mera romatisk ,men det är lita svårt..hihihi--men han bli bättre...

Fy vad jag mår illa nu..ska ut i köket & äta något för att lugna lillen lita..Ha en skön onsda.gkrma kram

2009-06-03 @ 12:57:30
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: jossan

usch vad jobbigt! Jag är inte flygrädd egentligen men när sånt där händer kan man helt enkelt inte låta bli att bli livrädd!!! tur att du kom hem säkert!!!

2009-06-03 @ 14:38:59
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: maja

Hej darlingen!

Glad att du är hemma igen, låter som du haft en underbar tid nere med din familj i varna! Läskigt åskoväder du hamna i bara...brrr... tur du kom ur det oskadd :)



Love you/ puss maja

2009-06-04 @ 11:00:40
URL: http://majalovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin