Att vara tacksam.


Publicerat den: 2009-03-13 [23:21:05]




Från godingarna på MVC. Något jag plockar fram när tvivlet börjar knaga.


Hoooohohohooh från Trelleborg. Vi har haft en underbar middag hemma hos svärfar och far och son sitter just i denna stund och tjatrar. Jag har sagt natti natti och sitter med ett glas vitt och läser skvaller och bloggar lite smått. Hoppas ni alla där ute har en fin kväll idag.
 


Eftersom det är kväll och med lite vin i kroppen alltid så kommer jag att tänka på min resa. Om ca 10 mån är jag färdig med utbildningen och får äntligen göra det jag jag drömt om sedan jag föddes. 10 månader - det är ju ingenting det där. Jag går fortfarande runt och väntar på att det ska bli dötråkigt, döjobbigt och outhärdligt. Och visst är det jobbigt som faaaaaaaaaaaaaaaan. DET ÄR BAJS JOBBIGT MED ORDBAJSERIET varje dag. Men man står ut.  Varje dag får jag nypa mig i armen och påminna mig själv om vad vad det är som händer.



Att för varje dag som går så kommer jag allt närmare min dröm.
Varje grå dag, när jag tvivlar och är purken så brukar jag först och främst påminna mig om livet runt omkring.


Jag har en underbar som ALDRIG någonsin har tvivlat på mig. Jag har aldrig tvivlat på honom heller.Vi har ett underbart hem tillsammans och löser alla problem som kommer med vardagen. ALLTID TILLSAMMANS! Han stöttar och han är positiv.Han är snäll och och lugn. Han är kärleksfull och underbar.




Och nu helt plötsligt så kikade jag på honom.
Han sover. Så underbar och lugn.
Min Pär.
Min underbara Pär.
Min Pär.





mer än alla solar, månar, stjärnor och planeter.




Han  är ALLT.







Varför är han ALLT?




Tack Gode Gud för att han är allt.
Tack för min underbara ubildning.
Tack för att vi får vara tillsammans.


Vi människor har så mycket i vår vardag att andra skulle kunna döda för detta.
Många av oss har inte vatten och bröd. Andra inget tak över huvudet.
En del av oss är sjuka.
Andra förstörda av livets hårda skola.
Vi som har ett tak. Mat. Hälsa och en kärleksfull hand .
Le för fan och var tacksamma för detta UNDERBARA LIV.




för det är inte många som har det så pass bra.  



Jag är tacksam.
tack









Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej där vännen! Hur har ni det här nere i skåne? Sitter inte så långt från dig just nu..jobbar ju i Lund :)

Hoppas ni får en riktigt mysig lördag med melodifestival och god mat!

Stor kram!

2009-03-14 @ 07:31:36
Postat av: Sandra

Hej där vännen! Hur har ni det här nere i skåne? Sitter inte så långt från dig just nu..jobbar ju i Lund :)

Hoppas ni får en riktigt mysig lördag med melodifestival och god mat!

Stor kram!

2009-03-14 @ 07:31:46
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi ska ha middag för våra föräldrar ikväll.. Börjar ju dra ihop sig mot bröllop nu så vi har väl lite att prata igenom + att det är mysigt såklart! :)

Njut av lördags-lugnet!



Kramar

2009-03-14 @ 10:17:57
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin