Gör det inte till mer kaos än vad det är.


Publicerat den: 2009-03-17 [21:20:54]





Godkväll godkväll mina vänner.
Nu äntligen kan jag kalla detta för min lediga stund för dagen. BB har varit seeegt som vanligt men jag tippar på att de har ett struligt system att jobba utefter. Alldeles för många mappar och papper i olika färger för att organisera systemet men ändå verkar allt gå i slow motion.

Jag tycker att det borde finnas ETT ENDASTE system för allt så glöms ingenting av. Ush hoppas ingen från Borås läser, hahaha. Men jag avskyr att jobba när det är kaos och veligt fram och tillbaka och när allt ska förlängas och göras 1000 gånger värre än vad det är. Som sjuksköterska är det HÄR OCH NU SOM GÄLLER. Då får jag aldrig vela. Det är mediciner, rapport, patienter, ronder osv som gäller med det samma. Och ETT system. Enkelt och smidigt. Kanske något att forska vidare på?? Hahaha, NEJ TACK!!!  BB verkar jätte mysigt och alla är jätte fina och duktiga så jag får säga att systemet är värdelöst. Hur som.
Idag har jag lyckats besöka Biomedicinska och boka böcker. Skriva in alla tentamen och uppgifter som vi har framöver och även göra klart min del av designen inför D-uppsatsen. Organiserat och inget mer med det. 

Nu ska jag pimpla upp mitt thé och krascha i soffan.
Imorgon ska jag upp med kukilicku och det är mindre festligt.





Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

done and done =)



förstår att det inte är kul när det strular omkring dig i arbetsmiljön! tur du kommer dit och ordnar upp =)



kram

2009-03-17 @ 21:28:58
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, nu tror jag iofs inte att det är så..Men om det skulle vara så (du är nämligen inte den första som tror det) så skulle det vara okey, :)! Hade varit värre om det hade varit tre månader sen.:P haha. Uach, "okey" såg så fel ut. Såklart vill vi ha en liten snart! Ah du förstår nog?

Kramar och lycka till med organiseringen idag ;)

2009-03-18 @ 10:02:49
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken härlig bild!

2009-03-18 @ 11:38:13
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad underbart med smekmånad! Blir det solsemester?

Jag har vi varit ute och promenerat i solen i över 2 timmar och igår körde jag MRL så mina ben är möra hehe.



Jag ska börja på förlossningen den 16 april, får 4 brevidgångsdagar till att börja med. tror du man klarar sig på det? å sedan ska jag gå brevid på bb också!



2009-03-18 @ 13:02:39
Postat av: jen

Usch ja när det inte är ordning och reda på sin arbetsplats. All energi går åt så mycket på att bara lösa problem.

Ha en jätte fin Onsdag.

kram

2009-03-18 @ 13:56:59
URL: http://jenfager.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Tack:) Känns jätte bra att allt går framåt och är så bra!

Vagn med mera ska vi vänta med att fixa tills vi har flyttat ner till Västerås. Ingen idé och släpa. Dessutom hoppas jag på att min kusin ev. har vagn o dyl kvar som vi kan låna eller köpa billigt, annars blir det till att leta på blocket:) Så jag har en del o fixa med i sommar, har ju förhoppningsvis ca 8 veckor på mig då:)



Hoppas det krånglar mindre på praktiken idag och att du har en fin dag:) kramar

2009-03-18 @ 15:00:10
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin