And my mummy said...


Publicerat den: 2009-03-11 [22:05:57]








Och jag som ville uttrycka mig i ord som vanligt.
Men jag har inga ikväll.
Eller jo. Det har jag.
Men det är INTE värt det.
Det är inte värt det.
...längre...
Nej inte.



Jag kan printa ner en massa goja men vad för.
Här om dagen när jag var på NÄL sjukhus så hittade en anteckning från mig själv i böneboken inne i "kyrkrummet". Texten var skriven några dagar innan nyårsafton 2008. Där bad jag om en vänskap som tydligen inte behövdes spillas böner på. Och jag är kristen. Jag ber när jag själv behagar. Jag har ett kors kring min hals. Jag tror på Gud. Men jag hänger inte i kyrkan varje söndag. Dock ber jag när jag vill och när jag behöver kraft. Det skyddar mig och ger mig styrka.



Jag bad då.
Jag bad om om allt då.
Om förlåtelse från hennes och från MIN sida.
Jag fick inte det.
Jag undrar vad Herren där uppe menar med detta svar.



Hurru - vad menar du?



Jag bad ju...
Var är ditt svar?
Var det värt ett svar eller...



Man kan inte alltid få svar -  men svar finns.
Det kommer och det kommer ALLTID.
Vare sig man tror på något eller inte.
Det kommer iaf.




Idag kom jag på mig själv faktiskt.
Jag har kommit på mig själv...
att inte tänka på...
henne.








och det känns okey.












hoppas hon sväljer sin stolthet med varje andetag.
[för detta min vän kommer du att ångra för alltid. Jag kommer att för alltid komma ihåg dina ord. Det kan inga av dina låtsas kompisar få]









Och när vi ses ska jag säga:" Näää men heeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Huuuur mååååååååår du? "
För
so has my mummy told me.







Kommentarer
Postat av: Maja

Älskade vän vilka jobbiga tankar du har önskar jag kunde göra något. Vilket jag nu gör dvs. GER DIG EN BAMSE BAMSE BAMSE STOOOOOOOR KRAM!!

Jag saknar,saknar,saknar dig så otroligt mkt ska du veta o vil att du ska veta att du är helt fantastisk som bara ÄR, för det är exakt vad du är DU ÄR!! Och det är precis vad jag älskar med dig vännen, du är den du är med så mkt varma o fina känslor,tankar,omtanke att du borde få pris! Så here you are my lovely little clementine - FÖRSTA PRIS GÅR TILL MIN TEDDY!!!!



PUSS & GODNATT önskar jag dig min super duper pingla, miss you!!!



Majisen

2009-03-11 @ 23:41:48
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj..den där vänskapen :(

Hoppas denna torsdag blir en bra dag..utan dumma tankar!



Kramar!

2009-03-12 @ 08:14:03
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Nelia

Ursh, det är inte meningen att du ska må så här över någon. Det är inte en vän du pratar om, det kan det inte vara om den behandlar dig som luft. Va sjukt att man kan gå från att vara riktigt nära till att inte prata med varandra. Jag förstår att du känner en slags tomhet. Men jag tror också att vissa människor ska man bara hålla sig undan från, dom tar ens energi, och gör mer illa än nytta.



Tröstkramar!

2009-03-12 @ 09:54:30
URL: http://nelayah.se
Postat av: sandra

hej tjejen! Vänskap är inte alltid lätt! Hoppas det ordnar sig så som du vill!



Står du ut på BB? Vad är det tänkt att ni ska lärar er där?



Vad ska du göra i helgen annars? jag ska jobba både fre och lör. Men slutar tidigt så det är lungt!



Puss på er

2009-03-12 @ 09:57:02
URL: http://www.sandraochanders.webblogg.
Postat av: Martina

Tack för lycko önskningarna om kursen och de, du kan läsa om hur kursen va i ett inlägg på bloggen:)

Jag har försökt börja lite smått men jag ska gå lite kurser coh så de har en kamerateknik den 31 mars som jag funderar att gå på, sen är de fototeknik och sist men inte minst studeo fotografering:D när jag gått dessa funderar jag på att testa lite på Cornelia och därefter aknkse skrikva in i en tidning att jag vill fotografera och testa så amn kommer igång liksom:D



Hare gott tjejen

kram

2009-03-12 @ 10:00:32
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, man blir så mycket piggare och gladare när solen visar sig, men visst det är kallt ute :S

Men det går åt rätt håll!!



Jag brukar också be, och kallar mig kristen, men som du går jag inte i kyrkan varje söndag..knappast någon..

2009-03-12 @ 12:36:24
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Martina

jo de är tiktigt tråkigt sånt emn som sakt de hör till vården och alla lagar vist de är några men de är långa och mkt man ska veta om dem blää!

oki när är eran smekmånad?? skönt att du slipper den då:)



ha en underbar Torsdage tjejen!

kram

2009-03-12 @ 12:37:02
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin