När ett barn föds för tidigt.


Publicerat den: 2009-03-18 [18:15:50]





Idag gick jag min bredvidgång på Neonatologiavdelningen som ligger en våning ovanför förlossningen. På Neo kommer alla för tidigt födda. Även barn med misstänkt GBS infektion, sjuka barn och barn med handikapp. Inne i "tysta" rummet hade jag och en till sköterska hand om två småttingar på knappt 2 kg. Små små händer  greppade tag i mina fingrar och vägrade släppa tget där inne i kuvösen. Tänk så mycket kraft en sådan liten goding har.  Eftersom kuvösen ska efterlikna mammas livmoder så gott det går så är det varmt, mörkt och tyst inne på Neo. Och när liten blir ledsen krävs endast en hand för att trösta och lugna.

Vården inne på Neo är helt fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Åh, att ni kan klara så där små! Hoppas bara vår lille vill stanna kvar tills han är färdig:)



Ja, absolut att vi ska köpa begagnat, vi har inte ekonomi för något annat och varför köpa dyrt nytt när man kan köpa fina begagnade saker billigt!?:)



Idag har jag hållt på och förberett en artikel som ska redovisas imorgon. Det har tagit mig HELA dan och jag är egentligen helt slut! Men nu ska jag packa för imorgon ska jag hem till mamma några dagar! Välbehövligt!!

Kram

2009-03-18 @ 19:45:50
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Angel

Låter som ett fantastiskt men samtidigt känslosamt jobb,härligt du trivs gumman

2009-03-18 @ 20:10:30
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, man har kommit långt i neonatalvården, som tur är :) Vad intressant det måste ha varit!

2009-03-18 @ 20:24:20
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/
Postat av: Saannis - Ung blivande brud

Så underbart med små händer som greppar tag. Vilka känslor det måste finnas. Kram

Postat av: sandra

ååååh så underbart det låter!

Vi var på studiebesök på neo i borås förra terminen. Väldigt intressant!



Ja det ska nog gå bra på förlossningen! Jag ska suga åt mig som en svamp=)=)



Har du också haft en soooolig dag idag? Man blir ju kär i våren=)



Puss på dig

2009-03-18 @ 20:51:26
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej gumman!



va mysigt de är ett sånt jobb man nästan skule vilja jobba med men tror de kan bli väldigt jobbigt och små rastlös men de är underbart att de finns sån vård som vi har i sverige. Låg själv i kuvös när jag va liten va 2 månader för tidig.



Skönt att de är sista dagen för dig imorgon hoppas de kommer gå bra. Härligt att fått de städat hemma idag:D



kram på dig!

2009-03-18 @ 22:10:33
Postat av: Martina

inläget ovan var ifrån mig!

2009-03-18 @ 22:11:11
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin