När en skråma är livshotande...


Publicerat den: 2009-05-12 [21:16:17]



 


& så här kan man se ut om man är ensam och inte har något mer att göra än att fundera...



Ibland så kommer tankarna och blåser förbi i mitt huvud. Jag är lite av en tänkare och jag funderar ofta.

Det är ofta: " Tänk om jag gjorde si och sa så" - och ditten och datten hit och dit. Men det är så med tankar. I tankarna är det fritt spel. Man får tycka och känna precis som man själv vill. I min värld kan jag vara styrman över hela jävla jorden om jag så vill. Vem bryr sig?

Inte du iaf. Eller hon i rosa morgonrock som bor på vänster sida av min balkong.

Men jag tänker och funderar ibland och då och då är det inga hälsosamma tankar.

Men jag har å andra sidan aldrig varit så där jätte hälsosam heller :) Eller hur...

Jag känner dig.

Du har alltid sagt att du ska döda med tystnad.

Och visst har du skadat mig en massa.

Jag har trillat ner för ett högt stup och skadat mig.

De hittade mig och förde mig till sjukan.

Jag fick återupplivas.

Ingen visste hur det skulle gå med mig.

I månader låg jag bara där.

Som ett kolli.

Jag drömde under den tiden. Det gör jag ibland nu också.

Jag drömde att vi sågs igen men det fanns ingen kärlek mellan oss.

Du var iskall och jag tittade bort mot horisonten.

Det fanns ingen kärlek alls där mellan oss.

Kärleken fattades oss.

För varje dröm insåg jag att den kärleken som jag trodde fanns - faktiskt aldrig existerat.

Det gjorde ännu mer ont att vakna upp och inse att det faktiskt VAR SANT.

Sanningen gjorde mer ont än fallet nerför det där stupet.

Men jag var tvungen att falla. Att skada mig. Att hamna där jag var.

Det var ingen skråma jag fick där under fallet.

Det var livshotande skador.

Det gjorde så ont.

Kan göra så ont.

Men jag överlevede.

Jag lever.

Jag har egentligen inte så mycket mer att säga till dig.

Bägaren har för länge sedan runnit över.

Innehållet har förstört mer än livet i sig.

Det var ingen bomb som du släppte.

Det var DÖDEN.

Men du kan ju alltid leva med att våran vänskap är så mycket värt som den dagen du viskade i mitt öra:



"Vet du vad jag gjorde inatt? Jag låg med en tysk :) "

Förresten, så var det under min bröllopsdag du yttrade dessa ord. Under skålen som vi gjorde med varje gäst.

Fräscht ha. Precis som en bästa vän ska göra. Skål.



[och ja. Jag ältar ibland. Men vem fan gör inte det???]


Kommentarer
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Ojoj, jag hängde inte riktigt med.. men det lät inge trevligt det där vännen =S



Ja jag ska kolla upp det här nu, får se vad doktor och sjukgymnast säger också.

Men känns dumt att inte göra nått för att det kanske inte går. Då vill man ju gärna veta säkert innan man ger upp en dröm.



Hoppa du får ett trevligt avslut på tisdagkvällen. Kram

2009-05-12 @ 21:20:49
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Sophie

Haha, Go girl! :) och jag erkänner att jag blev dösugen på vin ikväll!! Men öppnar inte en flaska själv.. var skulle det sluta? (Är själv hemma i veckorna) Får köpa mig en box! Ha det bäst!

2009-05-12 @ 21:46:56
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja det är SÅklart att man får! Om man kan hantera det ;) det hade jag inte kunnat imorgon när jag ska upp och köra bil vid 07.00.. hade inte kommit långt :)Men jag kan ju dra i mig en flarra nu så ringer jag dig imorn! haha..

2009-05-12 @ 22:10:54
Postat av: Maja

Det är skönt att lätta sitt hjärta gumman,lätta på tankehysterin,förlorad vänskap,aggrission,besvikelsen,sorgen,ensamheten..just DEN ensamheten..det är viktigt! Det måste ut, alltb ska ut o allt ska ältas ner till minsta lilla ingenting..ut ska det bara! Jag är glad att du delar med dig så mycket av dig själv som du gör, det kommer du få tillbaka av det lovar jag dig! Tusen gyllene bragdmedaljer till dig min kära kära vän! Flickan med det vackraste namnet i stan :)



Love you sweetie o hoppas igen att du o papsen din hade en ljuvlig kväll tillsammans :)



Natti, Maja

2009-05-12 @ 22:35:21
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!

Kan bara hålla med dig är själv en riktig tänkare och funderar ofta på vad man skulle kunnat ändra eller så.



SV: idag vart det en tur till Ikea efter en slö dag hihi. men köpte mina tallrikar och sen så har vi tvättat inte de roligaste men välbehövligt hihi!



ad har du själv hittat på?



kram

2009-05-12 @ 22:35:29
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Angel

söt frisyr du har gumman,hoppas allt är bra med dig

2009-05-13 @ 10:37:20
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Martina

Hoppas du hittar mkt fint på Gekås:) va spännade!



Vacker bild på dig btw...hur har du fårr håret sådär vid pannan? de är coolt:)



Hoppas du får en härlig dag!

kram

2009-05-13 @ 13:05:35
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Trixie

Visst har man konstiga tankar ibland.. det har nog vi alla.. mer eller mindre.. :)

2009-05-13 @ 13:19:41
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll gumman.Allt bra med dig denna onsdag kväll..Hur var middagen med din pappa i går..Så de bygger hus där..så skoj..Då har ni något att resa till varje sommar eller när ni känner för det.,Ha en skön kväll.kram kram

2009-05-13 @ 19:40:09
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin