Abortlagen & trevligt sällskap.


Publicerat den: 2009-11-07 [16:19:21]






Idag är det lördag. En dag som jag tänkt fylla med både träning, plugg och härligt sällskap ikväll. Träningen har blivit av men plugget har varit en aning segt måste jag ändå erkänna. Dock går jag inte längre och hänger läpp lika ofta över magisterexamen. Jag måste erkänna att det var ett intressant arbete som jag och min kursare valde. Mitt intresse har för det mesta alltid handlat om kvinnohälsan, hennes rättigheter och även relationen mellan en man och en kvinna. Därför valde jag och C att skriva om unga kvinnors tankar och inställning till abort. Ett arbete som nu leder fram till att jag sitter och läser om abortens historia och hur kvinnor behandlades förr i tiden.


Visste ni att abort tidigare kunde straffas med döden? Och att kvinnan antingen kunde begravas levande eller brännas på bål för denna "synd". Många tog lagen i sina egna händer och utsatte sig själva för illegala aborter.   Lagen om abort kom att ändras så sent som 1975 och sedan dess har vi fri rätt att själva bestämma över våra kroppar och valen vi gör.

Hur som. Idag var det lördag ja :) Jess och Micke kommer hit ikväll. Det ska verkligen bli skoj att ses. Sist jag träffade paret var på deras bröllop så det är verkligen a long time ago...


Hoppas ni alla där ute får en fin lördag och en trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Angel

Hoppas ni får en riktigt mysig dag och kväll.

2009-11-07 @ 16:32:34
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh min blomsterflicka, såklart att jag stöttar,peppar o kämpar med dig always,always!

Du är så ambitös med ditt slit i skolan,gymet mm.. hurra hurra för dig o föratt det är lördag!

Jag är på asperö o myser med Ludde o har bakat 4 plåtar med småkakor till min kära pappa som har farsdag imån! :)



Puss, längtare efter dig sötis!

Pst..Lördag den 21 November vad gör hon då? Vill du följa med mig hem till Anna som ska ha lite "Black n Purple" November fest, det bjuds på tapas o sangria (vill man ha ngt utöver det får vi ta med oss eget) DressCode: Svart och lila såklart :)

Hade vart jätte kul om du ville följa med :) :) :)



Puss love youn o du ha så trevligt ikväll o hälsa alla!



Puss majs

2009-11-07 @ 18:24:55
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hej hjärtat!

Vilket intersant ämne.

Har jgg sagt att jag sökt en utbildning som undersätare? Du kanse har lite böcker jag kan låna tänkde jag.

Kram/N

2009-11-08 @ 17:12:55
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin