Något bättre är redan på väg...


Publicerat den: 2009-11-10 [09:36:07]





Jag hade en gång en vän som gav mig en gåva. En tunn bok om något väldigt värdefullt. Om livet.
Om att vi inte alltid kan skjuta upp saker till morgondagen eller framtiden. Vad hände med idag?
Fånga dagen? Nej. Här ska ingenting fångas. Vi är själva skyldiga till hur vår vardag ser ut.
Yttre faktorer och händelser påverkar. Det håller jag med om - men i slutändan är det ändå vi som styr och bygger upp vårat eget liv. Inga böcker om självförtroendet och inga pyskologer i världen kommer någonsin att göra dig lycklig i slutändan ändå. DU själv är Herren över DITT EGET liv.
Jag ska inte be om sorry för deppiga inlägg ibland. Det hör till.
Man får lov att deppa ibland.
Man får lov att deppa titt som tätt.
Hur ska vi annars uppskatta det goda i livet?
Hur ska annars klumpen i magen få minska - och försvinna?
Folk runt om i världen klär sidan av sina speglar i små vita hjärtan men en påminnelse om att fånga dagen och något om lycka.
Vi staplar röda bokstäver med orden KÄRLEK & LYCKA för att försäkra oss om hur underbart livet är.
Men ingen av oss lever i en rosa värld.
Det finnns ingen rosa värld.
Om du själv inte gör delar av din vardag rosa kommer ingen annan göra den heller.
Efter otåliga steg i en okänd värld - bör vi sakta försöka ta oss upp igen.


Små vardagliga bestyr som kaffesmaken i koppen.
Som himlen som skiftar färg under kvällen.
Ett vänligt leende från en medmänniska.
Eller bara en fin tanke om dig själv.

Vänta inte.
Gör det idag.
NU.



Godmorgon btw.



 


Kommentarer
Postat av: Mina

Hej hjärtat...Ja man vill så gärna hjälpa till & några få ord kan stötta en jätte mycket..Hade det inte varit så lång mellan oss så hade ajg tagit bilen & åkt till dig & kramat om dig för du verkar så underbart go tjej på alla sätt...

Du skriver så fint & direkt från hjärtat...Hoppas att du får en bra dag på jobbet eller praktiken om man ska vara rätt...:)

Sänder massa kramar till söta dig från mig & min prins i magen..han sparkar & hälsar så gott till söta dig..kram kram

2009-11-10 @ 11:00:12
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej min vackraste vän!

Du skriver så starkt,fint och gripande.. dina ord är väl valda och du vet verkligen vad du pratar om!

Jag håller med dig, -Gör det idag!



Love you, puss puss!



Pst.Ska bli sååå mysigt att ses imon, jag längtar!!!!

2009-11-10 @ 12:10:05
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Daniel

Livet går ju upp å ner



Depp&tårar gör ju att man uppskattar den fnittra rosiga världen.

2009-11-11 @ 10:22:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin