Are you for real?


Publicerat den: 2010-04-22 [15:46:26]

Hejsan mina vänner och tack för alla sms, samtal, kommentarer och facebookinlägg igår natt och idag. Eran omtanke och vackra ord tar jag in och gömmer i varje vrå av mitt hjärta. Ni är alla guld värda!!! Vi kom iaf in efter många timmars väntetid och allt såg okey ut. Ska på en återkontroll om ca 12 dagar och håller tummarna för att det håller sig som det ska.
Jag vill egentligen skriva ett långt och argt inlägg om sjukvården som tydligen ska vara en av världens bästa. Den svenska sjukvården ÄR bra - så länge man FÅR hjälp i RÄTT tid. Gårdagen går inte riktigt att förklara med normala ord utan att jag ska få ett utbrott och ge datorn ett kok med stryk. Väntrummet på gynakuten av överfull med kvinnor som led av diverse åkommor. En del var där för blödningar, missfall, buksmärtor osv - samtidigt som det konstant strömmade in akuta fall. 
På själva akuten jobbade endast en läkare och hon var väldigt duktig på sitt jobb. Men ska det verkligen se ut på detta viset? Ska folk få lida för att det inte satsas mer på det som ska vara en självklarhet? Ska människor verkligen få lida riktigt länge innan hjälpen kommer till hands?
Jag tycker att det är helt jävla absurt att sjukvården FORTFARANDE bantas ner. 
De som har jobb får slita som djur.
Summan av detta är:
Utbrända medarbetare och patienter som inte får hjälp i tid.
Detta är helt absurt, absurt, absurt!!!
 


Hur som...






Eftersom både jag och maken var helt slut efter nattens bravader fick båda sjukskriva sig idag. Vi sov ut som aldrig förr och har tom haft världens energi att fortsätta storröja här hemma. Mycket små grejer som ligger på hyllor har fått slängas eller plockats ner. Jag har rensat bland lakan och i tredje rummet och nu skiner hemmet som aldrig förr. Skönt :) Bland det snuskigaste och sunkigaste jag känner till är ostädade hem och sunkiga badrum och kök :( blääääääk :( En svinstia är för grisar.
Yeye -  inte blir det värre av att solen skiner och jag har hunnit fika och sola på Lizzans balkong :)

Ha nu en fortsatt trevlig dag och en mysig kväll.
Kram från Teddy.


Fina ord som påminner om hur viktigt det är att uppskatta livet.



Min samling av fina koppar med roser på. Längst ner på hyllan har vi Pärs första nalle som han fick då han själv var en liten knodd. Arli heter han och ingen får pilla på honom :)


Våran lilla bajskorv med sitt allt för stora ben.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Sjukvården är katastroff, minst sagt :(

SKönt att hör att du mår bättre idag :)



Ha en fortsatt bra torsdag!

Kram

2010-04-22 @ 16:14:42
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Tinna ...en trött 2 barnsmor =)

Hej gumman, har inte varit inne på bloggen på länge...varken min eller din...bara FB nu förtiden...men men... har jag missat något eller det är bara en dum cysta som spökar ?



Hoppas att det är bättre idag.

Kramelikramen

2010-04-22 @ 17:34:47
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Li

Hoppas att allt är bra med dig och ibland blir man helt klart arg på alla nerdragningar inom vården särskilt när man är inlärd med hur det ska vara med att lindra lidande och skapa välbefinnande. Självklart tittar jag på DOOL så ofta jag hinner.



Många kramar

2010-04-22 @ 19:45:07
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: Maja

Tänker på dig min fina o hoppas du får en god nattsömn!



Ps.Måste ses snart saknar dig sååå!!!



puss o kram

2010-04-22 @ 20:45:41
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hej hjärtat!

Hur mår du i dag? Läsde att du var på sjukhuset vad gjorde du dära? Hoppas att det är ok att jag frågar,om du ej vill skriva om det på bloggen så skriv ett mail. Trevlig helg..

Kram till dig från mig.

2010-04-23 @ 19:55:54
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru/
Postat av: Sofie

Usch o fy.... vad är det som har hänt dig???? Stor kram

2010-04-23 @ 19:58:02
URL: http://eifos.bloggplatsen.se
Postat av: elin

Hej! vad gör du :)?

2010-04-24 @ 00:51:18
URL: http://ashopaholicslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin