Ett examensarbete i expartner och exvänner.


Publicerat den: 2010-04-06 [21:37:36]





Ibland så sitter jag och tänker på en massa som har med livet att göra.
Jag älskar att få vara ensam och få denna egentid för att låta tankarna vandra och hjärnan arbeta.
Oftast arbetar den där hjärnan i 150 när man har druckit lite rosé - men inte ikväll.
Ikväll tänker jag på ordet FÖRLÅTELSE och att KUNNA GÅ VIDARE.
Något som kan vara väldigt jobbigt och krävande att göra om man inte har släppt det som varit.
Att släppa det förgångna har att göra med det förgångnas historia tror jag.
Jag själv har suttit och tänkt på mitt förgångna.
Jag har två sådana:

Titel: Konsten att kunna leva med expojkvänner och exbästvänner.

Bakgrund: En fin kille som visade sig vara världens lögnare. En fin yta och fina ögon och leénde är charmigt för omvärlden men ett inre som innefattar lögner och svineri är fy bajs. En bäst vän som är gullig och har huvudet högt och lever på traditioner är mysigt. Men en bästa vän som flinar när DU lyckas och när DU mår bra är inte att hänga i granen. En vän ska ge dig energi och även ta energi av dig. En vän ska inte ENDAST TA energi av dig.

Genusperspektiv:
Skillnaden mellan en bästa vän och en expojkvän. Detta kan vi urskilja mellan det manliga könet och det kvinnliga.

Resultat:
Expojkvännen har vuxit i mina ögon och tydligen blivit man på vägen. Det är ju bra för honom. Jätte bra. Man måste växa upp för att kunna fungera. Och växer man inte upp så går det ju också... ett litet tag iaf. Eller så går det inte alls.
Men jag tror det där med ordet ex har fått lite skinn på näsan iaf. Hoppas allt går väl där iaf.
Det där med bäst friend vet jag inte så mycket. Jag tror att bakgrunden och uppfostran har mycket att göra med det. Jag tror att - NÄSAN upp i vädret inte kan vara det bästa alltid. När det talas så mycket om traditioner och hur-föräldrarna-gjorde, så insåg man till slut att det inte stämmde. Personen i fråga kunde inte anama detta i sin verklighet och gjorde även - mitt framför näsan på mig- mina- egna vänner ledsna. Något jag inte kunde tåla till slut. Jag tål inte= Bästa vännen tål inte.

Sammanfattning:
En outvecklad expojkvän som tror att gräset växer grönare på andra sidan kommer till slut på att det där jävla gräset inte gör så. Det där gräset fodras inte på detta sätt på-den-där andra-sidan. Men då är det för sent. Livet har nämligen fortsatt. En bästa vän som inte anar att hennes pikar sårar människorna runt omkring väljer till slut att klippa eftersom det passar henne bäst.

Konklusion:
Gräset är bajs på andra sidan. Vänner är få - bekanta många. Man ska aldrig deppa för någon utan ryggrad, vare sig det är en med snopp eller ingen snopp. Vare sig snopp finns eller inte så är det - det samma. En skit luktar alltid bajskorvar.

Implikationer: Denna text är bra att använda när som under livets gång. Livet kan tydligen pissa ner sig när som (eller i detta fall - skita ner sig :) ). Då kan en liten stödlapp vara bra att ha i bakfickan.

Referenser:
Livet själv. Ingenting taget från Internet.

Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

lite hemligheter o sen bo över på hotell o gå på stan på torsdag :)

2010-04-06 @ 21:40:35
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: maja

Du skriver fantastiskt vännen min!

Detta ska jag jädrar i mig skriva ner bums...



Puss

2010-04-06 @ 22:24:03
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Mamma mina

Godmorgon gumman..

Du är så duktig på att skriva ner så det blir dikter.Så underbart vädret är denna dag..ska nog ner till stan o titta efter klänning o skor till bröllopet..Vill skriva om det i min blogg men väntar med det för det finns några som jag inte vill ska ha reda på det förs efteråt..pratar med de jag känner för o delar med mig info,,snokar de så snokar de..jag bjuder de jag vill ha på våran dag så får de bli sura miner eller inte..för man bjuder bara sin nära o äkta vänner..ja du vet hur jag menar...Hoppas att ni har vägarn ner till sommaren till stugan..hade varit så skoj att träffas..Ha en skön dag.kram kram

2010-04-07 @ 09:56:34
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindaa

hahahaa fin bild!!

2010-04-07 @ 13:43:19
URL: http://mindaaaa.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Kram till dig gumman.

Krammmmmmmmmmmmmm

2010-04-07 @ 20:47:46
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin