Vackra ord att pryda hemmet med.


Publicerat den: 2010-08-01 [18:42:19]

Fin, fina ord som kommer att pryda vårat hem. Konstigt nog har vi inga sådana här hemma i Sverige just nu men hemma i Varna har vi en del sedan förra året då renoveringen ägde rum. Hur som så surfade jag runt lite på nätet och föll för dessa godingar <3




Till alla mödrar och gravida. Hur ofta kickar/kickade lilla korven i magen runt vecka 21 hos er?
Jag vet ju att de kan ha sina sovperioder och även vända sig med ryggen mot buken - men hur såg sparkmönstret ut hos er? Här hemma är det fullt aktivitet när jag själv vill varva ner. Pär själv har fått en ordentlig spark på handen :) Underbar men otrolig märklig känsla det där :)





Den här sötnosen hade jag tänkt mig bredvid barnsängen. Passar ju utmärkt.


För att liva upp lilla skattens rum ännu mer :)



Som en bra påminelse om att man alltid kan städa... en annan dag :)



Ovanför våran säng som en klockren förklaring till varför han och jag är just VI.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Du är så gullig du.



Minns inte hur mycket det sparkades men det var absolut så att jag själv var tvungen att varva ner innan jag kunde känna helt säkert. Tror Filippa var en nattuggla som mest. Min sambo brukade säga på morgonen att han hade känt sparkar hela natten.



Kram

2010-08-01 @ 19:43:39
URL: http://kwamrak.blogg.se/
Postat av: karolin

Ja jag tror att ni kommer hitta era rutiner ganska snabbt. Och mycket sånt kommer av bara farten. Man ska nog inte titta så mycket på hur "man ska" göra utan göra det som passar en själv och ens eget barn.



I vecka 21 kommer jag ihåg att jag kände ungefär 3-4 sparkar om dagen (samtidigt, efter varandra. Inte utspritt på dagen) och blev jättenojjig om jag inte gjorde det en dag. Jag kommer ihåg det så väl för att jag och min svägerska diskuterade det precis den veckan.



kramar

2010-08-01 @ 20:46:10
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Evelina

Väggord är så fint!!



Vecka 21 kände jag E under hela dagen skulle jag tro, men som för dig mest när jag satte mig ner eller var still. När man går vaggas dom ju till sömns :-) Men det är ju så olika det där, min syster kände inte andra bebisen alls förrän vecka 23 eller nåt sånt men då låg moderkakan i framvägg.



Kramar!

2010-08-01 @ 20:49:11
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: maja

sötnosar är dem allihopa o du ska självallet ha ehal bunten Darling <3



Love you.



Kommer du ut till mig i veckan?!!!



Puss



2010-08-01 @ 21:17:54
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sanne

Hej! Vilken fin blogg du har. Underbara väggord, det är så fint!



Kram

2010-08-01 @ 22:25:29
URL: http://sanils.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Vilka roliga ord, har jag inte sett tidigare :)

2010-08-02 @ 09:51:11
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Martina

vilka fina vägord du hittat:) Gilla den du ska ha vid barnsängen.



sv: jag kände inte av våran lille så mycket i vecka 21 lite då och då men har för mig att hon på rul sa att jag har livmodern i framvägg så beror väll på de:) men nu känner jag mycket när ajg varvar ner eller ligger och läser historier åt min dotter:)



Hoppas ni har de härligt

kram tjejen

2010-08-02 @ 10:38:58
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Angel

underbara väggord.

2010-08-02 @ 19:02:36
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Pamela

Hej! Grattis till graviditeten! Jag ska fråga en helt annan fråga, jag vill också bli barnmorska! Läser till ssk nu i Lund, har ett år kvar. Jag vill höra vilken bok du rekommenderar om du måste välja en? Skulle vilja köpa en bok redan nu och bara läsa läsa. Finns så mkt böcker så det är svårt att veta vilken som är bäst! Jätte snällt om du svarar! Tack och lycka till med lilla bebisen. /Pamela

2010-08-02 @ 22:11:41
Postat av: Linda

Hej hej:)

hoppas du och bebis har det bra;-) Hoppas det går bra på ditt underbara jobb med alla små nykomlingar..:)

Mysigt med en liten bebis i magen, mysigt att ni både fått känna små "sparkar" från bebisen;)

Fina väggord du hittat...:)

Hoppas du får en fantastisk vecka!!

Ta hand om dig! Kramar<3

2010-08-03 @ 10:58:12
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Vilken fin blogg du har och grattis till lilla bebisen i magen. Har en liten fråga. Jag har kommit in på barnmorskeutbildningen i Göteborg till hösten men vet ej om jag är redo att hoppa på den. Hur trivs du med jobbet som barnmorska och hur är det att arbeta på Östra? Ha det så bra! /Hanna

2010-08-03 @ 18:40:10
Postat av: maja

Längatr efter denna Torsdag on den börjar när jag får träffa min fina,finaste,sötaste,roligaste,mysigaste,galnaste,charmigaste,mest omtänksamma,kärlekskranka,lilla gulle guller Nemo Min Gudis!!!

Majsan är så Stiolt :)



Puss lovely önskar dig en fantastisk bra!



Ses sen,puss

2010-08-05 @ 06:37:26
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Fru Sessan

Hej Fina =) Åh hur mår du och bebisen? Undrar när jag blir redo att bli mamma? HUr vet man liksom... NÅja, hoppas att allt är bra med er!



Jättefina väggdekorationer! Vi har ju precis köpt lgh, flyttar om 2 veckor och det riktigt kliar i fingrarna nu. Vill bara börja inreda!



Ta hand om dig! kram kram

2010-08-05 @ 09:17:58
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: teddy

Pamela: Hej hej och vad skoj att du också vill bli bm. Det är ett helt fantastiskt yrke och jag trivs mer och mer för varje dag. Har inte ångrat mig en sekund.

Om jag ska rek en endaste bok som faktiskt är min bibel så får det bli: Lärobok för barnmorsker.

Där hittar du det mesta som ingår i vårat jobb.

Lycka till med fortsatta studier och jag rek. att jobba i minst ett år innan du söker dig till bm.

kram kram



Hanna: Grattis grattis till platsen på bm utbildningen. Vilken fin och intensiv tid du har framför dig. Det kommer att gå så fasanfullt snabbt att du ska se att du blir färdig snabbare än du trodde.

Vad är dte som gör att du tvivlar?

Det är ett väldigt påfrestande utbildning och jobb men man får ta en dag i sänder och göra sitt bästa.

Du ska se att allt kommer att falla på plats så småningom.

Östra är kanoners. Mycket att göra hela tiden men man kommer fort in i arbetstempot. Vi har många erfarna barnmorskor i teamet som mer än gärna hjälper till.

Lycka till nu.

kram kram

2010-08-06 @ 21:55:02
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Pamela

Tack så jätte mycket för ditt svar, känner till den boken! & ja, jag planerar redan att jobba ett antal år först just för att få lite erfarenhet, men som jag längtar till den dagen jag är barnmorska! Tack igen & Lycka till!

2010-08-07 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin