-Att vara på andra sidan-


Publicerat den: 2010-12-16 [13:59:54]

Många har ställt frågan till mig - Hur det kändes att vara på andra sidan.
Och jag måste säga att det kändes UNDERBART!
Det var banne mig så jäkla häftigt att föda barn att jag kan göra om det redan idag.
Att vara gravid var inte alls my cup of coffe men detta med att pressa fram ett liv var mäktigt.

Och jag kunde släppa på kontrollen när värkande satte igång.
Jag förlitade mig fullt ut på att mina kollegor visste vad de gjorde och förlossningen rullade på.
Det var underbart att kunna föda bland folk som man kände och på ett ställa som man tycker om.
Det ända som jag INTE kunde släppa taget om var CTG apparaten.
Min blick fastnade oftast där för att se hur lilla bäbben mådde i magen, en kurva som såg så fin ut efter att barnmorskan bestämde sig för att ta håll på fosterhinnan.

Så summa summarium.
Föda barn var great.
Bära barn var inte så great.


Med CTG apparaten runt den stora magen.




ONT men ojjj så jag älskade denna underbara gas :)


Puss på dig gasen.


RESULTATET!!!


Kommentarer
Postat av: Angel

så liten och söt hon är och en fab mama,starkt jobbat gumman.

2010-12-16 @ 14:13:16
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: fine

Teddy, jag skrattar så ofta åt dina kommentarer: "nu tar vi det lugnt" - haha. Jag vet ingen som uttrycker sig så.. rakt på som du. Underbart och uppfriskande!



Underbart är även den lilla tös som ni nu har hos er. Fina lilltjej, hoppas det går bra att vara mamma, pappa, barn! och. Nemo! ;-P

2010-12-16 @ 14:38:39
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Lustgasenn! Vad hade man gjort utan den tro?! ler



Å den som väntar på nåt gott...Första leendet är helt magiskt!



KRAM

2010-12-16 @ 15:48:15
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: karolin

Alltså jag hade gett upp min högra skinka för att få ligga i den korgen. Shit vad mysigt det ser ut!!



HAHA det tog ett tag innan jag fattade vad du menade med "andra sidan" haha. Jag ba "hmm, dog hon eller?...och det var underbart??.." men sen kom jag på att du antagligen menade att du var den födande, inte barnmorska vid det tillfället :)

Så smart man kan vara ibland :D



Ja hon är duktig på telefoner, min lilla dam. Jag vart helt chockad när nån började snacka i andra änden haha. Där låg ju jag och kalle och hade morgonkonversationer haha!



kramar



2010-12-16 @ 17:00:45
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

God kväll min fina blogg vän.Hade du inte bott så långt bort så hade jag och wille kommit över och kramat om er-ÄR så glad att allt har gått så bra som det har gjort.Ert mirakel är så underbart söt,,Lik sin mamma :) ska bli skoj att se fler bilder på henne :)

Längtar själva jätte mycket tills man är gravid igen.Blev inget denna gång heller men det kommer när det kommer,,för bli det vet jag om att det inte är några problem för man har varit där 2 gånger..Ha en skön och mysig kväll med din underbara familj.kram kram från oss

2010-12-16 @ 18:05:41
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jeanette C

Asså det fanns lustgas kvar på östra ;)

trodde jag drog i mig allt när hag födde min son i juli. I love lustgas!!

Kram

2010-12-16 @ 21:25:55
Postat av: Nathalia

Å Älskade fina vännen min!

Hon är ju bara för sött lilla A.

Jag har en fråga,Hur var det att föda barn när man är barnmoska och vet precis allt som händer?

Sen att det var dom du jobbade med som hjälpte A att komma till värden?

Kram till er alla mina fina vän.

Ps har du FB?

Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Ja visst är det en mäktig upplevelse! Jag håller helt med att förlossningen var mycket bättre än graviditeten! Men nu saknar jag min mage... ;)



Sv: har massa flaskor för då slipper vi att diska hela tiden. Och massa nappar för de flyger i golvet och för att jag har köpt flera olika modeller för att se vilka som passar damen i smaken ;) Vissa nappar flyger in fortare än de åker in... I början kokade jag varje dag. Sen typ varannan eller var tredje dag. Nu en gång i veckan själva flaskorna men napparna lite oftare. Hoppas ni har haft det bra! Massa kramar från oss!

2010-12-16 @ 21:54:00
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Jag gillade inte lustgasen alls! :( Usch o blä! Förlorade kontrollen och blev illamående. Ändå tyckte jag inte den tog bort smärtan. Och epiduralen tog snett! Så min förlossning var ingen bra upplevelse. Förutom finalen dårå ;) När lilleman kom ut så stog ju världen still och det var det häftigaste man upplevt!



Hoppas det ska bli bättre nästa gång...



En förlossningsberättelse vore skojj att få ta del av! blink blink



Förstår att du är trött nu och sover så fort tillfälle ges!



Kramar!

2010-12-16 @ 22:25:24
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hej och tack! Du är för härlig som orkar svara över huvudtaget just nu! Mailet svarar du på när du har ork och tid! :)



Ja, omtentor är INTE roliga. men snart hoppas jag det ska vara ur världen. Då behöver jag inte gå och ha ångest över den längre. Äntligen klar då!



Stora kramar till dig!

2010-12-16 @ 22:40:56
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: Martina

hej gumman!

förstår att de måste varit häftigt att vara på andra sidan och vara den som ska lyssna på sina kollegor:)

känns de som du fick mer förståelse för att man har ont eller så eller när de finns dem som säger att dem vill hem osv? hihi ja den där härliga lustgasen är guld värd;P



ja att sitta inne bara skulle gå mig på nerverna, jag måste ändå ta mig upp till dagis och lämna cornelia och då brukar jag ta mig ut på en fortsatt promenad efter lämningen där;)



händer hos er denna helg?



sköt om er och så önskar jag dig/er en trevlig helg

kram

2010-12-17 @ 03:44:56
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härligt! Visst är det häftigt att föda barn!!

2010-12-17 @ 08:54:04
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Jannie

Så sant som det är sagt!

Att föda barn är ta mig tusan det häftigaste man kan vara med om.Världens underbaraste känsla!

Samma här!Hade lätt kunnat göra om det när som helst!O sen resultaten...

Dessa underbara små älskade skatter!



Du är la härlig!Idag måste du ju bara ut o malla omkring med vagnen.Kanonväder!Blå himmel o sol.Fantastiskt!Önskar jag hade kunnat springa på er o få se underverket "på riktigt".



Önskar er den vackraste dagen!

O absolut,här får det bli en gåstol av tomten,för jisses,jag känner mig som en gammal kärring i ryggen av alla "promenader" Victor ska ut på...ha ha

Va rädda om er!Massa kramar

2010-12-17 @ 10:34:20
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Amanda

Visst är det häftigt att få föda barn och framförallt att man KAN!

Det är en riktigt häftig känsla när man sitter där efteråt med det lilla livet som ändå bott där inne i magen alla dessa månader. Obeskrivligt!



Och snart är vi där igen. Inte utan att jag börjar längta lite tills det hela är över. Att vara stor tjock och gravid är banne mig inte kul dom sista månaderna. :P



Trevlig helg!

Kram

2010-12-17 @ 14:12:28
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

SÅ fin är du & lilla A sååå klart :)

2010-12-17 @ 16:29:28
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad fin du är:-) och anelia!

Ska ni döpa henne? Vi har inte döpt nån av barnen.



Går det bättre med amningen nu?



Kram

2010-12-17 @ 19:22:47
URL: http://Sandraochanders.wordpress.com
Postat av: Cissi

Jag tyckte tvärtom och med dottern blev det planerat snitt och det var UNDERBART häftigt (om man bortser från infektionen efter...) :D

2010-12-21 @ 09:05:24
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin