Tog ni reda på könet?


Publicerat den: 2010-07-16 [16:20:37]





Nu är det helg för många. Eftersom jag jobbar såååå mycket så tänkte jag slänga in en fråga till alla blivande föräldrar eller till er som redan fått era små.


Tog ni reda på könet?
Varför? (
förutom att det är bra med planering).


Vi har tänk att INTE kika på vem det är som gömmer sig där inne. Varför kika när det inte spelar någon roll? Det blir så mycket roligare när de lägger upp knytet på magen och man själv får kika in under handduken. Och så är man ju beräknad till den 16 december så det blir som världens finaste julklapp.


Trevlig helg du mina sötisar.


Kommentarer
Postat av: maja

Håller med dig darlingen,

Tycker absolute inte heller det spelar nån roll hon/han får komma precis som den vill <3



Puss love you my best f

2010-07-16 @ 17:29:21
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Med vårat första barn ville vi inte veta. Med nr 2 var vi nyfiken och tog reda på om de var en pojke eller flicka.

Kul att prova både och tyckte vi.

Om det skulle bli en till bebis skulle det nog få bli en överraskning till födseln.

2010-07-16 @ 21:59:20
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vi tog nog reda på könet igår när vi var på 20 veckors ultrat :) Vi ville helt enkelt veta, till först före jag blev gravid så ville jag inte veta, men nu ändrade jag mig efter att ha blivit gravid och funderat vem det är som sparkar i min mage :)



Själv har jag bf 3.12 så vi är nära varandra :)



Kramar

2010-07-16 @ 22:06:06
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej



På andra graviditeten tog vi reda på könet i vecka 26 hos Barnmorskegruppen, gick hos den mödravården under bägge mina graviditeter och på så sätt visste jag att de hade den möjligheten att utföra köns-UL.



Den största anledningen till att vi ville veta könet var mest av bekvämlighets skäl, kanske låter lite egotrippat men då vi hade en son sen innan var det praktiskt att veta om man behövde uppdatera något i kläd och vagn osv. Sedan var jag den mest drivande i detta, då jag är så himla nyfiken.



Vart går du på mödravården?



KRAM

2010-07-16 @ 22:28:32
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: sofia

tycker som du, kul överraskning! Och precis att det inte spelar nån som helst roll :)

Med twinsen hade hela släkten och vänner gissningstävling, en lång lista blev det, med gissning av datum och kön! :)

Men eftersom vi gjorde så många ultraljud så hade jag råkat se vad jag trodde va en liten pung på tvilling nr 2! Så när den första kom ut o va en pojk så visste jag att det var 2 pojkar! :) Fast helt säker var jag ju aldrig... hihi.

Gud vad skoj att ni väntar ett litet under! <3

Har du någon gissning på vad det är för kön?

Massa soliga kramar och hoppas ni mår bra alla4!!

2010-07-16 @ 23:00:45
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag håller helt med dig:) Jag tycker spänningen och överraskningen hör till :)

Hoppas du mår bra i värmen?! Jag klarade inte värmen lika bra som vanligt när jag var gravid. Ha det gott! Kramar!

2010-07-17 @ 13:27:29
URL: http://neahs.se
Postat av: Sandra

Med första tog vi inte reda på könet. En underbar överraskning att själv få titta efter!

Med nummer 2 såg vi en misstänkt snopp på rutinul när de mätte lårbenen... Vi var ganska säkra på vad vi sett , men tänkte att vi då lika gärna kunde vara säkra på det och få det bekrftat av Bm. Vi bokade könsul i ivka 26 på mamma Mia och fick bekräftat att det var en gosse. Tredje barnet ska vi inte ens kolla på ul ifall vi råkar se nått... Det var helt klartmysigast att sjlv få titta efter.



Kram



T

2010-07-17 @ 15:33:27
URL: http://Sandraochanders.wordpress.com
Postat av: J o s e f i n e - mamma till Filippa

Hej söta du. Vi tog reda på det. För att vi var nyfikna. Dom som var emot det sa 'men om ni tar reda på det så förstör ni hela överraskningen och det är inte bra att vara fixerad av könet' som motargument säger jag att om man anser att barnets kön är hela överraskningen DÅ är man fixerad. Vi såg ett extra UL och att få veta könet som en morot på vägen - även fall det inte spelar någon roll vad det är som gömmer sig. När jag väl fick upp F på bröstet så var det inte om hon var en tjej eller pojke som spelade roll utan hela överaskningen var att få se hur hon såg ut och allt där runt omkring. Nu var inte detta någon kritik mot er ;) Jag bara förklarade alla fördomar som vi mötte. MEN jag tycker man gör precis som man vill, förstår om man vill spara vetskapen tills att bebisen har tittat ut, men dom som säger att det förstör hela överraskningen med att ta reda på könet i förväg har fel :)



När du läste till BM blir man utbildad till en sådan sköterska som gör UL också då? Isåfall kan ju du göra på dig själv. Haha. Spännande iallafall. Längtar tills vi får se en magbild.



Ha en mysig helg och jobba inte ihjäl dig.



Kram!

2010-07-17 @ 15:44:09
URL: http://kwamrak.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Vad roligt du är beräknad till en dag efter min svägerska om hon nu inte fick ändrat BF datum på RUL - men de gör detsamma ändå =)



Vi kollade könet, minst av allt för planeringen de var inget vi tänkte på. Vi har INTE köpet eller planerat efter könet just på grund av att de hänt flera gånger att de sagt att de blivit en Lisa och ut kom en Pelle ^^ Så för oss var de mer av lite nyfikenhet bara vad Doktorn TROR att de är :) Lite mer verkligt helt enkelt!



2010-07-17 @ 17:45:25
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: mamma mindy

God kväll snäckan..Samma dag som William var beräknad att komma men kom 2 dagar innan.Så jag tror att din bebis kommer den 14 samma dag som Willliam :)Vi såg direkt att det var en pojk för William visade oss dt i god tid :) Jag kunde inte heller vänta om man kunde se det tidigt...är så nyfiken av mig...Hoppas att du får en skön sommar kväll..Som du skriver så är det så mysigare att inte veta men ibland kan det vara så svårt att inte veta om det...kommer lätt ta reda på nästa om man kan se det med så klart..Ha det så bra söta.kram rkram

2010-07-17 @ 18:05:40
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: sol

Jag ville inte alls veta. Men på rul så såg vi snopp och pung. men bm sa inget, så vi var ju inte helt säkra. men jag gjorde ju säkert 10 till ul å då såg vi snopp några gånger till, så ja det blev ingen överraskning. hade iofs känt på mig att det var en pojke redan innan rul. Nästa gång U(om det blir ngn) ska jag blunda när dom mäter :D

2010-07-17 @ 18:46:20
Postat av: c - mama till oliver

Vi tog inte reda på könet. Varken jag eller pappan ville veta i förväg. Med nästa barn kanske vi tjuvkikar, vi får se. ;) hihi. Det är ju inte så att det egentligen spelar någon roll men ändå är man ju såå nyfiken på vem som är där inne. Tyckte det var spännande att inte veta 100%. Dock kände jag på mig att det var en pojke nästan hela graviditeten och det stämde ju :D

2010-07-18 @ 11:15:40
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

God middag vännen.

Ja det blev en del inköp från Ullaed..ska dela med mig bilder i dagarna..

Ja vi får väl se om man kom med på tv eller inte..får hoppas inte...pinsamt...hihihi,,,

Hoppas att du får en skön dag..Ja det hade varit skoj om våra små har samma födelsedag..Har i alla fall samma beräknings dag...så det ska bli skoj att höra om..Du måste höra av dig med ett sms så man vet när er sötnos kommer till världen...Ha en skön söndag.kram kram kram

2010-07-18 @ 11:45:58
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Vi tog reda på könet! Kunde helt enkelt inte hålla oss! :-)

2010-07-18 @ 14:11:47
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: ellen

Nej vi tog inte reda på könet. Det måste väl ändå vara den största överraskningen man kan vara med om att vänta på? :-)

2010-07-18 @ 15:59:32
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nix, har inte tagit reda på tidigare. Ville ha överraskningen. Men med 4an blir det annat :)

2010-07-18 @ 22:27:17
URL: http://www.traningsnarkomamman.com
Postat av: Sandra

Hej tjejen! Jag tror vi köpt sverigebodyn på Ullared:-) måste dit snart igen!!

Har du någon semester i år?



Kram

2010-07-18 @ 23:03:42
URL: http://Sandraochanders.wordpress.com
Postat av: 19åriga Fru Sofia - Nu även mamma

vi hade velat veta först, men endast om det sågs på rul. Annars var det inte meningen att vi skulle veta :) Och vi fick inte reda på var det var och det är jag så glad över idag! Tyckte det var mysigt att inte riktigt veta alls vad som gömde sig i magen, och det var underbart när bebisen kom ut och Jonas sa med tårar i ögonen: det blev en liten flicka!



2010-07-19 @ 09:01:26
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Ansam

Efter att vi fick veta att det var en pojke i magen kunde vi kalla honom "han", "honom", "vår son"... Det kändes mer personligt och som om han redan fanns hos oss. Svårt att förklara.

2010-07-19 @ 11:27:32
URL: http://ikoketmedansam.se
Postat av: Emelie - 17år & en bebis i magen.

svar: Ja visst är brunt fint? Jag älskar den färgen! :)

Ja, vad barnmorskan kunde se så är det en pojke ^^ Hehe. Tack och grattis själv :D



__________________________________________



Ingen av oss vill ha något speciellt utan vi vill bara ha en frisk pojke eller flicka, så det spelar absolut ingen roll om det var en pojke eller flicka.

Men vi tog iallafall reda på det för att det underlättar. Hur man ska göra rummet och vilka kläder osv, planering.

Men även bara för att veta. Jag tror att det mesta låg i våran nyfikenhet. Vi är så otroligt nyfikna båda två att vi aldrig skulle klara av att vänta i nio månader, haha..

Sen kändes det bara så rätt att få veta. Många säger att det är nästan hela grejjen med förlossningen att få veta om det är en tjej eller kille, men varken jag eller Andreas håller med om den åsikten..

Så, ja. Vi tog helt enkelt reda på det, och det visade sig vara en liten grabb :)

2010-07-19 @ 17:33:28
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: Evelina

Självklart spelar det ingen roll med könet, det är ju inte därför man tittar!

Jag ville veta mest för att jag är så jäkla nyfiken men också för att få veta så mycket som möjligt om den lilla personen där inne, lära känna så gott det går. Och när jag låg där med värkar och skulle krysta var det jättehäftigt att tänka att nu kommer HAN. :-)



Många kramar

2010-07-21 @ 19:55:36
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Jenny

Vi tog reda på könet av två anledningar,1) vi kunde inte hålla oss, för nyfikna, 2) för planerings skull, lättare att köpa kläder och inreda ett bebisrum, men jag respekterar dem som inte väljer att ta reda på könet.



Lycka till imorgon !

2010-07-21 @ 22:25:34
Postat av: teddy

Jenny: Tack så mcyekt för svaret ang könet. Alltid skoj att se vad ni andra tycker och tänker kring den här frågan. Det är ju så olika.

har inte du en blogg btw?

Jag hittar dig ju inte...

kram kram

2010-07-22 @ 19:08:23
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej! så länge sedan jag var här och titta in och själv bloggade! Grattis till lilla miraklet! så underbart!! vi fick våran underbara lilla Alice den 18 december 2009! hon är det bästa och finaste som hänt oss! vi tog inte reda på kön innan, tänkte precis som ni:) Förlossningen gick kanon och efter 4 timmar utan smärtlindring kom våran skatt! nu ska jag med spänning följa er resa på din mysig blogg! kanske jag börjar själv igen..vi får se:) ta hand om er! kram Erica

2010-07-25 @ 22:27:30
URL: http://gellow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin