Jag har ett liiitet problem...


Publicerat den: 2010-06-23 [10:57:47]




...nämligen som så att jag har svårt att släppa kontrollen
- både privat och på jobbet ibland.
Det är svårt att ta rast när det behövs eftersom jag då måste släppa taget om jobbet för en liten stund. Och tilliten till kollegorna är max men det är just tilliten till mig själv som jag måste jobba på. Jag måste lita på att jag gör mitt bästa och att jag inte kan göra mer.
Och det viktigaste är att jag mår bra för att i slutändan kunna utföra ett bra jobb.
Jag får verkligen jobba på att släppa jobbet när jag väl går på rast och när jag väl stämplar ut för dagen.

Vad det gäller privat så handlar det om att släppa kontrollen på hemmet och alla måsten just nu. Jag mååååste inse att det inte går att ha samma tempo som innan graviditeten. Att känna av kramper och sammandragningar så här tidigt är absolut inte bra och jag måste lära mig att varva ner.

Nog om detta.


Hur mår ni?

Kommentarer
Postat av: carolina

jag är exakt likadan, mitt kontorllbehov kan verkligen ställa till det... :(

det medför så mycket onödig oro!

2010-06-23 @ 11:25:58
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: fine

åh, jag blir orolig när jag läser detta.. Har du någonsin testat på meditation gumman? Det kan verkligen hjälpa mig att landa när jag behöver stilla mitt sinne och kropp, jag tänkte bara ge dig några tips på vad du kan göra:



När du gör övningarna ska du eftersträva total avslappning. Den ska inte komma med viljans hjälp, utan som en effekt av meditationen.



Om du kan, kontrollera blodtrycket före och efter. Ge dig god tid att lära känna övningarna. Gör dem regelbundet, och först tre till fyra timmar efter det att du åt senast.



1. Kroppsmedvetande

-Ligg på rygg med armarna längs sidorna och fötterna i sär.

-Låt kroppen ligga orörlig. Känn hur du ligger mot underlaget. Koncentrera tankarna på att uppleva hela din kropp.

-Skulle du glömma kroppen, acceptera det och försök igen. Håll på i fem till tio minuter.

-Öppna ögonen och se dig omkring.



2. Andningsmedvetande

-Sätt dig tillrätta på en stol eller i meditationsställning.

-Låt kroppen vara orörlig.

-Lägg märke till hur kroppen andas, följ den naturliga andningen. Känn hur luft strömmar in och ut ur kroppen, i sin egen rytm.

-Om intryck från dagen eller tankar strömmar förbi, låt det ske. Håll på i fem till tio minuter.

-Öppna ögonen och se dig omkring.



3. Böljeandningen

-Lägg dig på rygg med armarna lite ut från kroppen och fötterna isär.

-Andas in djupt så att magen vidgas. Håll andan. Sug in magen, så du får luftbubblan upp i bröstkrogen.

-Skjut sedan ut luften ned till magen så den blir stor och rund. Andas ut och låt andningen falla till ro.

-Gör övningen tre gånger.



Kram gumman, hoppas du får en underbar midsommar! :)

2010-06-23 @ 11:52:24
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Saannis Fru & Mamma till E

Tänkte höra med dig, syns det direkt om man gör ett graviditetstest om mensen har varit sen i sådär typ 3månader??? Är orolig och får inte tag på barnmorskan :/

2010-06-23 @ 12:30:07
URL: http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3
Postat av: mamma mindy

God middag söta--Det är du inte ensam om...Hoppas att du snart börjar varva ner för bebisen skull..Vet ni vad som gömmer sig inne i magen på dig..ska ni ta reda på det eller blir det en överraskning på den stora dagen..Längtar smått till nsäta graviditet som säkert kommer äga rum nästa år om allt kommer gå bra denna gång med och lika snabbt..Ha en skön sommar dag.kram kram

2010-06-23 @ 12:35:15
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja de är så roligt när den växer :)



Nu vet jag ju att du är barnmorska men just angående sammandragningar och känningar de har jag haft sedan vecka 15 och enligt min barnmorska är de helt normalt :S

2010-06-23 @ 15:03:13
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: jen

Jag har precis samma problem. Kör jag på för mycket så säger min kropp till nu. Då tappar jag orken och får börja om igen.



Hoppas du hittar en balans när de är dax att släppa saker och ting. Va rädd om er.



Kram

2010-06-23 @ 17:02:35
URL: http://jenfager.blogg.se/
Postat av: Sophie

Roligt att min enkla bungalow föll nån i smaken..

I love it!! flyttar in i den runt 20 december..:)



Nämen, jag förstår det där med alkohol..tycker inte

heller att det är rätt.. tänker på FAS-barn osv..(hemskt) Men det är rätt lustigt hur det skiftar från land till land...???



Hoppas du njuter av det vackra vädret!

Hälsa smulan & Nemo..;)

2010-06-23 @ 18:15:50
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/
Postat av: c - mama till oliver

När man är gravid så går det verkligen inte att köra på som vanligt, precis som du skriver. Och svårare blir det desto längre in i graviditeten man kommer. Hoppas du lyckas varva ner lite för bebisen skull nu! Du får väl börja gå på yoga eller lyssna på avslappningsmusik?? :)



Krams!

2010-06-23 @ 21:14:32
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: Tinde

jag är exakt likadan! hoppas du klarar av att släppa det, det är väl en vane- och övningssak.

2010-06-24 @ 00:35:45
URL: http://tindes.se
Postat av: Cissi

DU SKA VARA RÄDD OM DIG OCH LILLA LIVET I MAGEN!!! :)



2010-06-24 @ 07:37:04
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin