Nu glömde jag den där moderkakan igen ...


Publicerat den: 2010-03-31 [20:50:49]




Under den senaste tiden så har nättrena präglats av hemska mardrömmar av olika slag. Brukar ofta drömma om människor som inte längre finns och hur hjärteskärande det är att inte ens kunna nå de i drömmarna.

Inte nog med det - utan veckans drömmar har involverat mitt framtida jobb som barnmorska. Oftast vaknar jag förvirrad, kallsvettig och fammlandes efter telefonen - jag är nämligen på väg att ringa förlossningen. Det är så självklart i mitt halvvakna tillstånd att jag helt enkelt jobbar där just då. Jag är ofta på väg för att tala om att jag helt enkelt glömt att vänta ut moderkakan efter dagens ( nattens ) förlossning. Och inte är det slut på mardrömmen här inte - utan jag kommer på att jag även glömt att sy, kolla blödning och status på barnet. Jag har helt enkelt trippat hem utan någon som helst aning om hur man sköter en normal förlossning...


Hemska drömmar.
Ush. Hur ska det gå om exakt tre veckor?
Jag VET ju att det är många som delar mina tankar men jag skulle ljuga om jag sa att jag INTE är nervös. Jag ÄR nervös men samtidigt väldigt spänd och glad över möjligheten att äntligen få göra det jag drömt om under så många och långa år. Och konstigt vore om jag INTE kände så. Det är ju endå minst två liv som jag har ansvar över och det är upp till mig och mina kollegor att se till att denna familj får en bra start i livet.


Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

Ja men det va ju en bra ide!



Gonatt kram!

2010-03-31 @ 22:01:57
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hejsan min fina vän!!

Ja du drömar kan var läskiga och jobbiga ibland.

Vet hur det känns att dröma om maniskor som ej finns med oss längre. Klart du är nerväs inför ditt nya jobb och det är bra tycker jag,för om man ej är nerväs och har tankar runt det nya. Så är man inte förberat och vaken på allt nytt runt omgring sig.



Så säjer alltid min pappa åt mig ler det stämer tycker jag. Gumman våran kryssning var så underbar och rolig,längtar redan tillbacks kan jag lova dig.

Kram till dig från mig ler

2010-03-31 @ 22:40:02
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru/
Postat av: Mamma mina

Godmorgon hjärtat..Vad hemska drömmar..Skönt att det inte kommer hända..För du kommer bli så underbar barnmorska och kommer vara så duktig..De som får turen att ha dig vid deras förlossning är lyckligt lottade..Ha en skön och myisg påsk helg.kram kram

2010-04-01 @ 09:42:24
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: maja

Hej darling!



Allt kommer gå bra,bara bra:)

Puss maja

2010-04-01 @ 10:19:59
URL: http://www.majalovell.blogg.se.
Postat av: Sandra

Klart du kommer klara jobbet som Bm. Synd att du inte börjar försän 16e. Jag orkar nämnligen inte vänta så länge. Känner inte ett skit av att bebisen vill ut. 8 dagar kvar till bf. Elina ko

10 dagar innan... Är så less!



Puss

2010-04-01 @ 10:57:05
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Linda

Usch , jag kan verkligen känna igen mig i din beskrivning!



Men du kommer att klara det, likaså jag! Tror att det är positivt att ha lite nojor!! Det ger människan positiv drivkraft!



Kram

2010-04-01 @ 11:59:37
URL: http://svenssonskaos.blogg.se/
Postat av: Mamma mina

God eftermiddag hjärtat.Så underbart vädret har varit denna dag..skulle dok tagit min vinter jacka för det var lita kalt med vår jackan men ville inte gå tillbax..så det blev en rask promenad...I dag har jag postat inbjudnings korten så de lär vara framme på tis eller ons..ska bli så skoj att höra hur många som kommer o deras reationer..många vet redan om det men inte alla..ska bli så skoj..Ha en skön påsk helg.kram kram

2010-04-01 @ 15:51:22
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Emma

Kan tänka mig att man är rädd för att göra fel såhär i början och drömmer mardrömmar. Jag skulle önska SÅ att du kunde skriva mer om ditt arbete som barnmorska här på bloggen. Vill själv läsa vidare till det direkt efter gymnasiet. Går i 2:an nu så det är ca 1,5 år kvar tills dess!



Kram

2010-04-05 @ 22:00:45
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: emily

Hej T.

Jag har snart läst klart min första termin på BM prgrammet och undrar om du har några studietips till mig hur jag kan bli lite tryggare på min första praktik på förlossningan om några veckor. Bara de inte tycker att jag måste kunna en massa redan nu. Nervigt . Min handledare verkar hur go som helst. Ha en bra dag /emily

2010-04-14 @ 11:32:59
URL: http://www.myway2design.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin