-Tända ljus i vårat hus-


Publicerat den: 2010-11-24 [17:07:34]

Idag kommer inget tema. Efter detta inlägg hade jag tänkt mig att inte blogga mer idag. Det får räcka med de här två inläggen for now. Har en massa ont i hela kroppen och hade tänkt mysa med min fina make och vovve istället för att sitta här. Men imorgon kommer ett nytt tema.

Jag delar med mig av det nyaste nytt som jag har virkat till mig själv. Lilla A har också fått en sådan fast med ett hårband som är modell -tjockare i färgerna rosa och grönt. Sorry om bilderna ser ut att vara lite "smutsiga" eller "korniga".





Fina Kivi lyktor från Iittala inhandlades igår.


Den här i mörkblått är vackrast.



Den finaste vovvsingen i hela vida världen. Här vilar han på sin pappas knä :)


Ha en fin kväll alla där ute.


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej vännen!



va fin du var i inlägget under jätte söt mage:) gud va snyggt hårband som du gjort gillar det verkligen du är grymt duktig:D kankse borde starta eget inom de;P hihi!



förstår att du vill umgås med vovve och man nu på kvällen:) de måste man ju också göra bloggen och internet är inte allt utan de som är närmast är familjen och dem ska man ta vara på:D



Hoppas du slipper ha så ont men de kankse är den positiva smärtan du känner att nått är på g!?



sköt om dig och va rädd om dig

kram

2010-11-24 @ 17:12:16
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad duktig du är

2010-11-24 @ 18:48:53
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: fine

Hon mår toppen! Helt galet, det är som att det inte har påverkat henne alls!! Men om 2 veckor försvinner två tuttar till, sen är det SLUT på operationerna...

Och det värsta är att hon går på eliminationsdiet för att utreda om hon är allergisk, och då får hon inte äta något utöver allergimaten.. Så inget tuggben, godis, nåt alls. Stackars, man vill ju skämma bort lite, spec nu efter operationen.



Men hon blev väldigt glad av Nemos hälsning. Nessla och Nemo. Namnen passar bra ihop! :)

2010-11-24 @ 19:48:24
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: C

Du kommer bli en jättebra mamma! Huvudsaken är att man gör sitt bästa - mer än så kan man inte göra! Och i början är man nybörjare och förvirrad och trött efter förlossningen men sen blir det bättre.



Ha en bra kväll nu med din man! :) Varmt bad rekommenderas om du har ont i kroppen! :) Grymt skönt på slutet när man är stor och tung och har värk. Och värmekudden!!



Vi har fått kräksjukan och är rätt dåliga :( men på bättringsvägen tack o lov....



Kramar!

2010-11-24 @ 20:04:10
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

God kväll hjärtat.

Hoppas att allt är bra med dig denna onsdag kväll..här är det bara bra.

Så duktig du är som har virkat så mycket fint till er dotter..Ha en skön kväll fina.kram kram

2010-11-24 @ 21:39:11
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Men åh vad duktig du är gumman, tänk om jag också var lika händig :)



Jag tyckte inte latensfasen var så farlig faktiskt, där andades jag mig igenom, började använda lustgasen mer eller mindre i varje värk vid 6 cm och sen vi 7cm gick de unna och då fick jag vetekudde och de var då underbart :) fick vetekudde lite senare också, när jag stod och hängde på sängen. Jag hade tyvärr aldrig någon effekt av EDAn kanske var därför, bad aldrig om vetekudden mina damer där inne pysslade på bäst dom ville :) allra helst studenten!

2010-11-25 @ 10:48:41
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Hm skrev massor men vet inte om de publicerades!



Tyckte inte latensfasen var så farlig, andades igenom upp till 5 cm, och lustgasen använde jag mer eller mindre i varje värk vid 6 cm. Därefter fick jag vetekudden nedkörd i byxan, de var dödskönt :)



EDAn hade ingen effekt eftersom den sattes så sent, huvudet var på väg nedåt - vid spine och kort därefter 10 cm, nedom spine. Kanske var därför jag fick vetekudde när jag stod i sängen :) Skönt var de för de kändes som att jag för stunden skulle gå sönder ^^ Men så värt de :)



Ja du de var en bra fråga, han är inte så jättepigg på de, han har ju inte ryskt medborgarskap längre eftersom han inte gjort lumpen som är obligatorisk i ryssland. Han har ju inte heller kunnat åka tillbaka än dit eftersom de skulle innebär flera års av militärtjänst som är obligatorisk tyvärr, så vet inte hur han har tänkt där. Tycker de skulle vara bra för våran lilla A att ändå lära sig lite ryska. Språk är alltid bra att kunna, vi lever ju i ett samhälle där kulturerna är många!

2010-11-25 @ 10:55:47
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja usch och fy för spine, ondast gjorde de dock när dom skulle känna allra helst studenten som kanske var lite "hårdhänt" :-) ja ja hon ska ju lära sig! Men vi grejjat ju ändå och framtida barn blir de lustgasen och vetekudden ;-) och jag kommer vara hemma MYCKET längre! Man lär sig :)



Ja tyvärr så är de ju så men hans mamma är ju här i sverige och dom två pratar ju ryska med varandra, men hon kan ju svenska också. Så han tycker de är hur som haver - jag tycker dock som du att elementärt ska hon få lära sig. De är viktigt :-)



ja usch de förstår jag, de är nog bäst att stanna inne idag tror jag :P De siktar vi på ;-)



Kramar till er!

2010-11-25 @ 11:12:10
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: maja

Gud sånt snyggt hårband som du virkat!

Har sagt det innan men säger det igen - Du är helt makalös på att virka hjärtat! Så kreativ :) Du skulle kunna ha en shop på nätet o sälja massor av fina virkade acceccioarer mm! :)



Love

2010-11-25 @ 18:47:30
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Saannis - 2barnsmamma inom 1år

Vart har du hittat mönstret till hårbandet? Sjukt vackert var den på dig :)

2010-11-30 @ 12:45:15
URL: http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin